MS Windows
briani 27239
2 spørgsmål
Fra : Kim Larsen

Dato : 07-09-02 22:58

Hej i gruppen

Nu håber jeg at jeg er havnet rigtige sted med begge spørgsmål.

Jeg har kørt med Windows 98 på min maskine i et stykke tid nu, jeg har så
købt en billig Windows 98SE, for at kunne opgradere min 98, men det kan ikke
lade sig gøre, får jeg at vide. Hvorfor ?
Jeg får at vide at systemet ikke kan opgraderes til 98SE, og at jeg skal
købe en opgraderings pakke.

Så vil jeg gerne kunne have en web-server på min maskine, men den der er på
skiven til 98 kommer med fejl når jeg installere den, så den kan jeg ikke få
til at virke. Er der en af jer der har en ide til et alternativ ?

På forhånd tak for hjælpen

Kim Larsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-09-02 23:16

Sat, 7 Sep 2002 23:57:33 +0200, skrev "Kim Larsen"
<mythos@tdcadsl.dk>:

> [...]
>lade sig gøre, får jeg at vide. Hvorfor ?
>Jeg får at vide at systemet ikke kan opgraderes til 98SE, og at jeg skal

Fordi du har fået en oemversion, der kun kan installeres på en
tom harddisk,

Du skal enten have en opgraderingsversion som nævnt eller en
rigtig fuld version.

Fra : Phanton

Dato : 07-09-02 23:34

Hej

Måske du kan bruge dette til dit ene problem?

http://www.duxcw.com/faq/win/upgdfull.htm

mvh phanton

Fra : Ole C

Dato : 08-09-02 09:59

Kim Larsen skrev blandt andet:

> [...]
> men det kan ikke lade sig gøre, får jeg at vide. Hvorfor ?
> Jeg får at vide at systemet ikke kan opgraderes til 98SE, og at jeg

Jeg mener det kan lade sig gøre, hvis du først omdøber filen "win.com"
og derefter kører setup fra en DOS-prompt

--
vh
Ole C

Fra : Kim Larsen

Dato : 08-09-02 12:22

> Jeg mener det kan lade sig gøre, hvis du først omdøber filen "win.com"
> og derefter kører setup fra en DOS-prompt

> [...]

Den har jeg også luret lidt på, men min reg. database forbliver intakt ikke,
det vil jeg nemlig helst have

Kim Larsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-09-02 13:32