Udgive Web sted på CD rom ?
Fra : Is

Dato : 07-09-02 22:12

Hej

Jeg kunne tænke mig at lave noget der ligner en hjemmeside på en CD

Hvordan gør jeg med link til næste andre sider på samme CD ?? hvis CD,en
kommer i en anden maskine end min , er det jo ikke sikkert CD drevet har
samme bogstav !

Kræver det et specielt brænder program ? eller kan jeg bare ikke prøve
linkne før skiven er brændt ??

Lyder det dumt / umuligt ?? er der noget der ville være mere smart at gøre
( måske glemme det )

(FP2000)
--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-09-02 22:33

Sat, 7 Sep 2002 23:11:32 +0200, skrev "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk>:

> [...]
>
>Hvordan gør jeg med link til næste andre sider på samme CD ?? hvis CD,en
>kommer i en anden maskine end min , er det jo ikke sikkert CD drevet har

Du bruger relative stier til din links og det laver FP da også
normalt, hvis du har oprettet et websted og sørger for at
billeder m.v. ligger på webstedet før du begynder at sætte dem
ind på siden.

Så der burde ikke være problemer i det, hvad drevbogstav cddrevet
er ligegyldigt.

Hvordan man lige udgiver et websted på en cd med FP aner jeg
ikke, men det burde vel være nok at sætte de relevante
mapper/filer over i brændersoftwaren.

Men du kan da prøve, at lave enmini website, kopiere den til et
andet sted på harddisk og se om det hele virker, gør det det, så
vil det også virke på en cd.

Fra : Is

Dato : 09-09-02 20:29

> [...]
>
> Men du kan da prøve, at lave enmini website, kopiere den til et
> andet sted på harddisk og se om det hele virker, gør det det, så
---
Og det har jeg så prøvet !! og det var nemmere end jeg troede ! dog er der
et par ting der ikke virker.

På min index side har jeg lavet:

den vil stadig søge på nettet ( det er selvfølgelig en jeg undlader)

De fleste andre link virker, der er dog enkle undtagelser. Men det er link
der starter med http:

Så det er næsten bare at "brænde" hele web mappen.

--
Venlig hilsen og tak !
Erik Isager

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-09-02 21:38

Mon, 9 Sep 2002 21:29:28 +0200, skrev "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk>:

>På min index side har jeg lavet:

Hvis det er til en anden side, som også findes på cd'en, så er
det jo blot at skifte stien ud til en relativ (mappe/side.html).

>den vil stadig søge på nettet ( det er selvfølgelig en jeg undlader)
>
>De fleste andre link virker, der er dog enkle undtagelser. Men det er link
>der starter med http:

Er det links til sider på nettet vil det selvfølgelig ikke virke.