MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows XP - problemer med indstallation i~
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 07-09-02 19:02

Hej

Jeg har problemer med mine OEM-versioner af Windows XP Home Edition og
Professional på mine to byg-selv-pc´ere da jeg ikke kan boote til DVD-drevet
selvom BIOS-indstillingen står der primære 1 DVD indtillet på master.

Jeg plejede at bruge en start diskette til at installere Win95, 98 og ME, og
jeg har forsøgt mig med den gamle startdiskette fra 98 SE´eren til at
isntallere Win XP men det kan ikke lade sig gøre selvom jeg har skrevet
INSTALL og at DVD drevet er fundet.

Kan I hjælpe mig med at fortælle mig hvad jeg skal indstille min BIOS for at
få computeren til at bootere automatisk til DVD drevet og dermed få Windows
XP installation frem på skærmen af sig selv når man blot indsætter CD´en i
drevet?

Kan I også fortælle mig hvordan jeg kan lave en startdiskette fra WinXPs
versioner Home og Prof.?
Jeg har prøvet dette via formattering af disketten via Denne computer men
det kan så kun startes op i MS-DOS tilstand og ikke har nogen funktioner
f.eks. partition og formatering overhovedet - jeg forstår ikke hvorfor fordi
man har jo hårdt brug for sådan nogle funktioner når man skal til at opdele
harddisken op i flere drev og formatere harddisken.

På forhånd mange tusinde tak for hjælpen!

Venlig hilsen Bart
PS: Tusind tak for svaret det med floppy diskettedrev-problemet tidligere i
denne nyhedsgruppen - det var faktisk det der var galt.

Fra : Tokyo Square

Dato : 07-09-02 21:20

"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har problemer med mine OEM-versioner af Windows XP Home Edition og

Er du sikker på, at dine CD'er er bootable?

> Professional på mine to byg-selv-pc´ere da jeg ikke kan boote til
DVD-drevet
> selvom BIOS-indstillingen står der primære 1 DVD indtillet på master.

Gå til BIOS >> Boot Priority Menu: Sæt 1. Diskette 2. CD-Rom Drev 3.
Harddisk (hvilket fortæller, at systemet bootes første fra A-drev, så fra
CD-Rom drev og til sidste fra hardisken.

> [...]
> drevet?
>
> Kan I også fortælle mig hvordan jeg kan lave en startdiskette fra WinXPs

Kig hos www.microsoft.com da de sikkert kan vise dig hvordan man laver en
sæt af startdisketter, som består af 5 1.44MB disketter eller besøg
www.windowsxp.nu her kan du finde tips og tricks til windows XP

> [...]
> PS: Tusind tak for svaret det med floppy diskettedrev-problemet tidligere
> denne nyhedsgruppen - det var faktisk det der var galt.

Brug Fdisk eller PowerQuest Magic Partition

Held og lykke!

Vh,
Toki

Fra : Phanton

Dato : 07-09-02 22:26

Hej

Gå på : http://www.drd.dyndns.org/index2.html download denne bootdisk :
Windows XP System Setup Disk
Allows you to boot from a single floppy disk, partition and format the drive
and then begin the XP installation from CD.

Howto fremgår når du starter på bootdisken.

mvh phanton