billeder af vindues gitter....
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-09-02 18:28

efter aftale med Mark Thomas Gazel smider jeg lige et link til de billeder
han omtalte længere nede i gruppen
( d. 6/9 kl 11.40 )

http://www.gazel.dk/ny/P1010551.JPG
http://www.gazel.dk/ny/P1010552.JPG
http://www.gazel.dk/ny/P1010553.JPG

den yderste kant af rammen passer ind i den inderste kant af det åbne
vindue.... men mark har lovet at uddybe hvis der kommer spørgsmål )

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-09-02 19:10

Jeg uddyber det med det samme.

> http://www.gazel.dk/ny/P1010551.JPG

Dette er bagsiden af gitteret. Som det ses består det af nogle lister, jeg
har købt og skåret til i længden. Træet har en tykkelse, der passer
nogenlunde til mine vinduer. Mine vinduer er de gammeldags med forsatsrude
og det er der gitteret sidder. Hvis det lavet i den rigtige størrelse, så
sidder de mere eller mindre fast af sig selv, for du bruger hasperne til
vinduet, som jeg er åbent, til at holde det nogenlunde på plads i den ene
side og selve vinduet, som jo stadig er åbent, holder gitteret på plads i
den anden side.

Brædderne er samlet i hjørnerne med vinkelbeslag. De koster en femmer
stykket. De skal skrues fast med nogle ret korte skruer, men det kan sagtens
gøres med håndkraft.

Hønsenettet er simpelthen hæfte fast med en helt almindelig hæftemaskine.

Hvis du vil lave en luksusudgave, kan du klistre gaffatape eller anden
kraftigt tape hele vejen rundt, da man jo kan stikke sig på hønsenettet.
Grundet rent dovenskab har jeg ikke gjort det, og fordi bagsiden jo vender
ud af.

> http://www.gazel.dk/ny/P1010552.JPG

Denne side vender indad og det er ikke noget kattene kan skære sig på.

> http://www.gazel.dk/ny/P1010553.JPG

Og det er så et hjørne set forfra.

Spørgsmål besvares med glæde.

--