Hvilke Nokia-modeller kan opbevare mange s~
Fra : Kenneth Lund Peterse~

Dato : 07-09-02 14:26

Jeg har selv en 9210, men hvis man vil have en mindre model (fysisk
mindre), hvilke andre modeller er så lige så gode til at opbevare
sms'er (gerne i mapper)?

Vi bruger meget sms i vort firma og det er vigtigt at folk kan gemme
de relevante sms'er til senere brug.

Kenneth

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 07-09-02 15:01

"Kenneth Lund Petersen" <kenneth@jackbox.dk> skrev i en meddelelse
> hvilke andre modeller er så lige så gode til at opbevare
> sms'er (gerne i mapper)?

I min nokia 6210 har jeg indtil videre haft 89 beskeder liggende i min
indbakke.
Telefonen har også mappefunktionen, men den har jeg ikke benyttet endnu.
Det er en rigtig god telefon!

Mvh
Rasmus Hauge
--
ICQ: 126307471
Ved svar fjern NO-SPAM i emailadressen

Fra : Kenneth Lund Peterse~

Dato : 07-09-02 15:06

6210???

Mener du mon ikke 6310?

Jeg har en gammel 6210 og har aldrig set noget om mapper?!?!

Kenneth

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 07-09-02 15:37

> 6210???
>
> Mener du mon ikke 6310?
>
> Jeg har en gammel 6210 og har aldrig set noget om mapper?!?!

Nope, jeg _mener_ 6210.
Kan det have noget at gøre med at min har en gammel software-version?! (v
04.36)
Ved at trykke menu 1-6 kommer mand ind i "Mine Mapper" på min telefon.
Og jeg har lige prøvet at flytte beskeder imellem mapperne, og det virker
skam optimalt...

Mvh
Rasmus Hauge

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-09-02 15:39

Kenneth Lund Petersen skrev:

>Mener du mon ikke 6310?
>Jeg har en gammel 6210 og har aldrig set noget om mapper?

Jeg bruger selv Nokia 6210, bruger dog ikke mappefunktionerne, men der
er der. Tryk Menu-1-6.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** Nu også unlocking af Ericsson T39, T65 og T68 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : MaRk

Dato : 07-09-02 15:45

De jeg havde 6210 kunne jeg også lave mapper.

MaRk
www.mgrj.1go.dk

Fra : P.Nielsen

Dato : 07-09-02 15:54

Hej Kenneth

I Nokia 8310 (den lidt popsmarte) og Nokia 6510 (den stilrene) er der
plads til 150 beskeder uden billeder, 50 billedbeskeder eller en kombination
af de to muligheder.. sms'erne kan endda inddeles i mapper, som du så selv
navngiver - for bedre overskuelighed.

Ved godt nedenstående IKKE er en Nokia men den er squ ret okay:

Ericsson T68i er født med 'rigtig' dynamisk hukommelse dvs. den har en slags
harddisk på 1200kb (..eller deromkring) som du så bare kan bruge løs af...
Du bestemmer så selv om du vil udnytte pladsen til sms, mms, wallpapers,
ringetoner und so weiter... Det eneste som ikke tager plads på 'harddisken'
er din WAP memory (cache, bookmarks, temp m.v.) den memory har plads
for sig selv.

mvh. Preben Nielsen

Fra : MaRk

Dato : 07-09-02 18:35

Hvor mange sms'er svarer 1200 kb til??

MaRk
www.mgrj.1go.dk

Fra : KGB

Dato : 07-09-02 22:05

"MaRk" <x@x.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange sms'er svarer 1200 kb til??

Gæt - lidt over 1200 stk.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-09-02 22:52

KGB skrev:

>Gæt - lidt over 1200 stk.

1byte svarer til ét tegn, så en SMS fylder max. 160bytes (hertil skal
dog ligges nogle flere informationer, såsom afsender og lign.)

1kb = 1024bytes <=> 1200kb = 1228800bytes

Dvs. går man ud fra, at en SMS fylder de nævnte 160bytes, så kan der i
1200kb gemmes 7680 SMSer.

Fra : KGB

Dato : 07-09-02 23:06

> [...]

[snip]

> 1200kb gemmes 7680 SMSer.

Tja ... nu er lidt jo ganske relativt, så det bliver vel også til lidt over
1200 stk Tak for uddybningen !!

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

> http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock
> ** Nu også unlocking af Ericsson T39, T65 og T68 **

Hvordan unlocker man selv ?

Fra : R. Petersen

Dato : 08-09-02 22:42

> Tja ... nu er lidt jo ganske relativt, så det bliver vel også til lidt
> over 1200 stk Tak for uddybningen !!

Syntes nu ellers jeg har hørt noget om man kun kan gemme 60-80 beskeder?

Men det er måske kun i T68m modellen?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-09-02 23:02

R. Petersen skrev:

>Syntes nu ellers jeg har hørt noget om man kun kan gemme 60-80 beskeder?
>Men det er måske kun i T68m modellen?

Aner det ikke, men Preben skrev "1200kb eller deromkring", og det er
ikke sikkert at hele hukommelsen kan bruges til SMSer. 1200kb er nu
også rigtig meget, en Commodore 64 havde kun 64kb, tænk hvad der kunne
gemmes på den! Måske har Preben set forkert, og den har 128kb - aner
det ikke.

Fra : Crash Override

Dato : 09-09-02 14:49

On Mon, 09 Sep 2002 00:01:39 +0200, Lasse Hedegaard wrote:

> [...]
> også rigtig meget, en Commodore 64 havde kun 64kb, tænk hvad der kunne
> gemmes på den! Måske har Preben set forkert, og den har 128kb - aner

Min manual siger 1024KB :)

--
crash override
http://streetwise.dk

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 08-09-02 07:00

> Jeg har selv en 9210, men hvis man vil have en mindre model (fysisk
> mindre), hvilke andre modeller er så lige så gode til at opbevare
> sms'er (gerne i mapper)?

Kan anbefale en N7650, den er utrolig dejlig at arbejde med sms på, da den
nemt kan have en hel sms på skærmen ad gangen. Og det kan opdeles i mapper.
Der er 3.6 MB dynamisk hukkommelse, så der er plads til en hel del...