MS Windows
briani 27239
Mappe åbner ved opstart?
Fra : Atcox

Dato : 07-09-02 13:41

Hej,

når min computer starter op åbner mappen c:\programmer automatisk.

Både i mappen 'start' i startmenuen og MsConfig har jeg ledt efter nøglen,
dog uden held.
Jeg mindes at der også eksisterer nøgler for den slags i
registreringsdatabasen,
men har ikke kunnet findet den.

Nogen som kan hjælpe mig på vej?

TIA,
Atcox.

Fra : Madsen

Dato : 07-09-02 13:46

Atcox skrev:

> Nogen som kan hjælpe mig på vej?

Hvilket styresystem?

Prøv evt. om det skulle have noget med følgende artikel at gøre:
http://www.wintip.dk/hotspots/ts/ts6.htm

Madsen.

Fra : Atcox

Dato : 07-09-02 14:23

> Hvilket styresystem?

Hov.. gode gamle Win98.

> Prøv evt. om det skulle have noget med følgende artikel at gøre:
> http://www.wintip.dk/hotspots/ts/ts6.htm

Naahh..ingen af de programmer er installerede, og jeg mener
også at have været nede i registreringsdatabasen engang for længe siden
for at rette et lignende problem..

Fra : Madsen

Dato : 07-09-02 14:25

Atcox skrev:

> Hov.. gode gamle Win98.

Nå ok.

[http://www.wintip.dk/hotspots/ts/ts6.htm]

> Naahh..ingen af de programmer er installerede, og jeg mener
> også at have været nede i registreringsdatabasen engang for længe
> siden for at rette et lignende problem..

Nøglerne som styrer hvad der skal startes sammen med Windows er så
vidt jeg ved følgende:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]

Og muligvis:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEX]

Det er dog disse nøgler som du kan dykke ned i med Msconfig så jeg
tvivler på at du finder noget vedr. programmappen som åbner af sig
selv i ovenstående nøgler, men prøv.

Madsen.