DVD over netværk??
Fra : SH

Dato : 07-09-02 12:58

Hej..

Er det muligt at se DVD fra én computer på en anden computer via netværket??
dvs. den ene comp har DVD drev og det har den anden ikke, men det er den
anden jeg gerne ville se filmen på...

Hvilke programmer skal evt bruges??

På forhånd tak

SH

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-09-02 15:18

On Sat, 7 Sep 2002 13:57:38 +0200, "SH" <XXXXXXX@XXXXXX.XXX>
wrote:

> Er det muligt at se DVD fra én computer på en anden computer
> via netværket??

Ja, man kan lade én pc 'streame' filmen over nettet. Hvis flere
skal se på det, kan man bruge multicast? Det software, jeg kender
af den slags, er dog ret kostbart.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : SoftMan Brian

Dato : 07-09-02 15:42

"SH" <XXXXXXX@XXXXXX.XXX> wrote in message
> Hvilke programmer skal evt bruges??

Jeg mener at du skulle kunne afspille filmen hvis du deler den på den ene
maskine, og åbner (den rigtige) filmfil på dvdsharet. (kan ikke huske hvad
deres extension er, men find den største fil på cd'en og prøv at bede DVD
softwaren om at afspille den

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-09-02 16:45

"SH" skrev i en meddelelse
> Er det muligt at se DVD fra én computer på en anden computer via netværket??
> dvs. den ene comp har DVD drev og det har den anden ikke, men det er den
> anden jeg gerne ville se filmen på...

Del drevet som ethvert andet drev og brug det som et netværksdrev........

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Jørgen Hvolgaard

Dato : 10-09-02 15:40

Nej Nej Jan så let går et ikke det kan ikke lade sig gøre
Jørgen

Fra : SH

Dato : 10-09-02 17:57

Det er faktisk så nemt... Det er bare ikke særlig mange programmer der kan
finde ud af at bruge et netværketsdrev.. Har kune fundet WinDVD 2000 der kan
det indtil videre..

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-09-02 14:51

> Nej Nej Jan så let går et ikke det kan ikke lade sig gøre
> Jørgen

Hmm - jeg er ikke meget for at indrømme det, men du kunne se
ud til at have ret

Jeg prøvede lige og jeg kan selvfølgelig sagtens dele drevet som et
netværksdrev og hente filer fra DVD-drevet til den anden PC -
men DVD afspilleren vil ikke fungere på drevet.......

Fra : SH

Dato : 11-09-02 16:40

Hvis du prøvet med WinDVD 2000 v 2.1 så kan den tage det som et ganske
almindeligt DVD-drev over nettet...

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-09-02 16:54

"SH" skrev i en meddelelse:
> Hvis du prøvet med WinDVD 2000 v 2.1 så kan den tage det som et ganske
> almindeligt DVD-drev over nettet...

Genialt - tak - det vil jeg prøve !

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 11-09-02 14:21