Farvel Asi
Fra : Holm

Dato : 07-09-02 11:23

Kære alle

Jeg mistede Asi i dag ..
Jeg var nødt til at lade ham aflive pga. en voldsom tarmslyng. Han havde
væske i hele bugen , og jeg sad med hans lille hovede i mine arme da han
døde.

Jeg er dybt berørt og meget ulykkelig over tabet af ham.
At miste sit første føl under åben himmel , og på næsten samme plet hvor han
blev født.......

Det er meget hårdt , men livet må gå videre.
Min gamle Gandur gik hen til Asi da han var død , åndede ham i næsen og gik
væk....Rikka gjore det samme , og begge voksne heste er gået væk for at
græsse igen.
Det er som om de forstår det hele.
Men aldrig har jeg set dem så "triste/tavse"......

Dyrlægen sagde at vi skulle lade Asi ligge et stykke tid , så de to andre
forstod det helt , og ikke ville lede efter ham , når vi flytter ham..

Mange triste hilsener
Holm.....

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 07-09-02 13:05

Det gør mig ondt at høre, jeg bliver rørt til tåre.

For to år siden mistede jeg et føl, kun 14 dage gammel.
Så det bringer mindre tilbage.
Men livet går vidre, og det er godt at de andre heste får sagt farvel.

Knus fra Camilla

Fra : Nina Svanholm

Dato : 07-09-02 18:25

åh nej, det er jeg ked af at høre, det har ellers været sjovt at følge lille
Asi........
Jeg tror også at det er godt for de andre heste at få sagt farvel.

De bedste tanker fra Nina.

Fra : Heidi Falch

Dato : 07-09-02 19:32

Holm <dortheholm@tdcspace.dk> skrev:
>Kære alle
>
>Jeg mistede Asi i dag ..

<snip en masse triste ord>

Du får også lige nogle trøstende tanker herfra - jeg har også prøvet
at miste en hest til tarmslyng - godt nok ikke min egen, men det
gjorde ikke savnet mindre.

--
Knus,

Trolden

Fra : Liz

Dato : 07-09-02 20:46

Kære Holm,
Det er jeg så ked af at høre. Så trist. Jeg husker at du fortalte at han
lignede min føl, født omkring samme tidspunkt - den med rådyr udseende. Jeg
er virkelig ked af det på din vegne.
Hvad skyldes tarmslynge? Ved du det?

Mange hilsener og et stort knus Liz

Fra : Holm

Dato : 08-09-02 15:59

Liz <lizb@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pFse9.61170$ww6.4262095@news010.worldonline.dk...
> [...]
> Det er jeg så ked af at høre. Så trist. Jeg husker at du fortalte at han
> lignede min føl, født omkring samme tidspunkt - den med rådyr udseende.

Tak , jeg har også virkelig svært ved at forstå det endnu.

> Hvad skyldes tarmslynge? Ved du det?

Dyrlægen mente at der både var betændelse , og slyng ( så stopper tarmen til
, og det væske der er kan sive ud i bughulen)
Han var meget medtaget , og jeg er bange for at han måske havde et svagt
tarmsystem allerede fra fødslen , han har jo været syg to gange før også.
Der er kun operation der kan redde en hest i den tilstand , men dyrlægen
skønnede Asi til at være så svag , at han ikke ville overleve alligevel.

Tak til alle jer der er så medfølende.
Jeg har skrevet om forløbet på : www.dyrenettet.dk

Hilsen Holm

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 07-09-02 21:28

On Sat, 7 Sep 2002 12:22:48 +0200, "Holm" <dortheholm@tdcspace.dk>
wrote:

>Jeg mistede Asi i dag ..

   Det er jeg ked af at høre :(

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Tulle

Dato : 11-09-02 20:58

Det er jeg meget ked af at høre. Jeg har læst alt hvad du har skrevet om lille Asi og glædet mig til det blev min tur til at
fortælle jer alle om mit første føl. En god tanke at lade hestene sige farvel.
De varmeste hilsner fra Marianne og Belle i 4. måned