Er ny Nokia 3410 fra TDC simlåst (mobilbon~
Fra : Nenad

Dato : 07-09-02 09:43

Hejsa

Jeg har lige hentet en Nokia 3410 fra TDC og fik flere gange i
butikken at vide at den er låst og kan ikke bruges før jeg har fået
mit nye simkort og mit nummer er flyttet.

Nu har jeg lige indsæt mit Sonofon kort og den virker fint.
Derefter prøvede jeg med Debitel kort og TDC kort og de virker også.

Kan jeg udelukke at telefonen er sim låst?
Kan de låse den fra centrallen når jeg er oprettet eller kan dette kun
ske ved at rode med telefonene?

På forhånd tak
Nenad

Fra : BMS

Dato : 07-09-02 10:59

ja det vil jeg mene da du jo selv har bevis derfor

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-09-02 12:18

BMS skrev:

>ja det vil jeg mene da du jo selv har bevis derfor

Hvad vil du mener han har bevis for? Det er ikke til at vide hvad du
mener... Det ville være meget nemmere hvis du skrev under det du
svarede på.

Dit svar her kunne betyde to ting:

*****

> Kan jeg udelukke at telefonen er sim låst?

ja det vil jeg mene da du jo selv har bevis derfor

ELLER:

> Kan de låse den fra centrallen når jeg er oprettet eller kan dette kun
> ske ved at rode med telefonene?

ja det vil jeg mene da du jo selv har bevis derfor

*****

Du kan godt se, at der er en væsentlig forskel? :)
Læs evt. http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Venligst,
Lasse Hedegaard

** Nu også unlocking af Ericsson T39, T65 og T68 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : BMS

Dato : 07-09-02 12:31

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-09-02 12:18

Nenad skrev:

>Kan jeg udelukke at telefonen er sim låst?

Telefonen er IKKE låst.

>Kan de låse den fra centrallen når jeg er oprettet

Nej.

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-02 17:00

Har osse hørt at de ikke må simlåse dem mere, der skulle være kommet døm i
sagen...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-09-02 17:14

klovnen skrev:

>Har osse hørt at de ikke må simlåse dem mere,

Hvor? Og hvad mener du med 'dem'? Nokia 3410 eller mobiltelefoner
generelt?

>der skulle være kommet døm i sagen...

Hvilken sag?

PS! Skriv venligst under det du svarer på. Læs evt.

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-02 22:18

Hej Lasse
Jeg skrev bare at jeg havdet hørt og at der har været en sag om det. Folk
skal havde lov til at vælge udbydere....

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-09-02 22:27

klovnen skrev:

>Jeg skrev bare at jeg havdet hørt og at der har været en sag om det.

Du skrev: "der skulle være kommet dom i sagen"
Når du skriver 'sagen', så lyder det til, at det er en sag man bør
kende. Der har da vidst ikke været en eneste sag omkring det i
Danmark.

Kan jeg få dig til at skrive under det du svarer på?

Fra : Martin S.

Dato : 07-09-02 23:12

> Du skrev: "der skulle være kommet dom i sagen"
> Når du skriver 'sagen', så lyder det til, at det er en sag man bør
> kende. Der har da vidst ikke været en eneste sag omkring det i
> Danmark.

Der er ikke nogen dom. Men Telestyrelsen oplyser at det IKKE er ulovligt at
unlocke mobiltlf.
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=8494

mvh. Martin S.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-09-02 00:16

"Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> skrev:

>Der er ikke nogen dom.

Derfor er det noget pladder at "klovnen" skriver, "der skulle være
kommet dom i sagen".

>Men Telestyrelsen oplyser at det IKKE er ulovligt at
>unlocke mobiltlf.

Yes. Jeg kontaktede selv både Telestyrelsen og Konkurrencestyrelsen
inden jeg startede simlock.dk

Fra : Jean

Dato : 08-09-02 09:10

Det ville fandme også være underligt, hvis folk (folketing, telestyrelsen..
what ever) kunne bestemme hvad jeg gjorde ved min telefon.

En ting er sikkert. Der går ikke mange år inden det bliver stoppet det med 6
måneders binding og så er det slut med billige telefoner...

Mvh Jean

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-09-02 10:49

Jean skrev:

>En ting er sikkert. Der går ikke mange år inden det bliver stoppet det med 6
>måneders binding og så er det slut med billige telefoner...

Der var flere selskaber der stoppede med det for, ja godt ½ års tid
siden er det vel. Da Telia blev ved med at sælge meget billige
telefoner (hvor man blev bundet i 6 år), så blev de andre selskaber
nødt til at hoppe med på vognen igen.

Fra : Jean

Dato : 08-09-02 12:25

> [...]
> siden er det vel. Da Telia blev ved med at sælge meget billige
> telefoner (hvor man blev bundet i 6 år), så blev de andre selskaber

Ja, det er sandt... men selskaberne har lovet at det vil blive stoppet med
tiden! Men de skal være enige om det.... sidst Orange og TDC gjorde det, så
gik markedet i stå.... (Jyllandsposten 25. oktober 2001)

Efter min mening kommer det ikke brugerne til gode, da det er slut med
billige mobiltelefoner.... i stedet for at købe en billig Nokia 3310 til 99
kr. (+ abn. til 290 kr.) skal folk til at gi' 1.100-1.300 kr...

Og Lasse, hvad med dig... hvad skal du så lave... så kun du kun tilbyde folk
at opgradere software

Mvh Jean

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-09-02 12:26

Jean skrev:

>Ja, det er sandt... men selskaberne har lovet at det vil blive stoppet med
>tiden!

Det er vidst mere sig selv de har lovet det, i stedet for forbrugerne.
Det er jo ønsketænkning for dem selv, men det viste sig jo, at det
ikke holdte.

>Men de skal være enige om det.... sidst Orange og TDC gjorde det, så
>gik markedet i stå.... (Jyllandsposten 25. oktober 2001)

Og så længe der er nogle der er 'frække' som Telia var det, så duer
det ikke. Telia nød godt af den periode hvor de andre var hoppet fra.

>Og Lasse, hvad med dig... hvad skal du så lave... så kun du kun tilbyde folk
>at opgradere software

Tja, så må jeg i gang med mit studie igen - hvilket nu engang også er
meningen jeg skal til næste sommer (simlock.dk vil selvfølgelig blive
drevet ved siden af - hvis der er et marked).

Fra : Jean

Dato : 08-09-02 12:36

Lasse skrev:

> Det er vidst mere sig selv de har lovet det, i stedet for forbrugerne.
> Det er jo ønsketænkning for dem selv, men det viste sig jo, at det
> ikke holdte.

Ja, men hvis der kommer et forbud, som nogen af selskaberne ønsker (TDC og
Sonofon), så kan Telia jo ikke gøre det længere....

Artikel: 25. oktober 2001

"Netop TDC Mobil var i sommer ude sammen med Sonofon for at overbevise IT-
og forskningsminister Birte Weiss (S) om det fornuftige i at indføre et
generelt forbud mod at binde kunderne til at blive hos et mobilselskab i
seks måneder eller mere mod at få en billig mobiltelefon."

(resten af artiklen: http://www.jp.dk/arkiv:aid=1125808:lok=1 , kræver
JP-abn.)

> Og så længe der er nogle der er 'frække' som Telia var det, så duer
> det ikke. Telia nød godt af den periode hvor de andre var hoppet fra.

Det er klart, det var jo også pisse smart....

> Tja, så må jeg i gang med mit studie igen - hvilket nu engang også er
> meningen jeg skal til næste sommer (simlock.dk vil selvfølgelig blive
> drevet ved siden af - hvis der er et marked).

Jeg tror der er et marked, da selskaberne ikke bliver enige. Kun ved lov,
kan bindingen til at abn. blive stoppet... (hvilket efter min mening ikke er
til gavn for forbrugerne)

Mvh Jean