MS Windows
briani 27239
Serv-U ??
Fra : Sisu

Dato : 07-09-02 06:05

Hej !
Jeg kører med Serv-U som ftp klient men med dynamisk ip-adresse.
Jeg har lavet mig en dyndns adresse, så ville jeg høre hvor jeg sætter den
ind i Serv-U så den registrer når jeg skifter ip, så den bare fortsætter med
den nye ip som om intet var hændt.
Kan det ikke lade sig gøre eller har jeg misforstået noget ?
på forhånd tak
mvh. Sisu

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-09-02 06:41

Sat, 7 Sep 2002 07:05:28 +0200, skrev "Sisu" <kuzco@mail.dk>:

> [...]
>ind i Serv-U så den registrer når jeg skifter ip, så den bare fortsætter med

Det skulle da vidst skifte automatisk, det er jo det der er
fordelen.

Men ellers er news:dk.edb.internet.software en bedre gruppe at
spørge i.

Fra : Kenneth N. Rasmussen

Dato : 07-09-02 07:09

"Sisu" <kuzco@mail.dk> wrote in message
> [...]
med
> den nye ip som om intet var hændt.
> Kan det ikke lade sig gøre eller har jeg misforstået noget ?

Jeg havde samme problem da jeg brugte dyn-ip, der er 2 løsninger kan bruges:

1. lad være med at gå af nettet, så burde du beholde din IP. Der gik 3 mdr.
inden jeg fandt ud af tele.dk havde glemt at give mig fast IP, det var først
efter et strømsvigt.

2. Genstarte Serv-U hver gang du går online, den løsning brugte jeg inden
jeg fik ADSL

Kenneth Rasmussen

Fra : JJ

Dato : 07-09-02 10:25

> [...]
med
> den nye ip som om intet var hændt.
> Kan det ikke lade sig gøre eller har jeg misforstået noget ?

Nej, du har ikke misforstået noget, og det kan fint lade sig gøre! Kenneth
er inde på noget omkring hvordan det virker. Hvis du går online før du
starter din ftp-server, så virker nedenstående perfekt:

Jeg kører ver. 2.5a, og her gøres det sådan:
Vælg "Setup" - "FTP Server..."
Vælg "IP Homes"

I mit setup har jeg to netkort, et til internet og et til lokalnet. Jeg har
tilføjet min lokalnet-adresse fra boksen "Home IP" til listen i højre side
af vinduet. Der er jo ingen mening i at tilføje internet-adressen, da den
som du ved er dynamisk, men tricket for at programmet selv detekter ip'en
fra internet er at fjerne krydset i boksen "server listens on home IP
address only".

Hvis du derimod er på via modem, eller noget andet som først skal
initialiseres, ja så må du genstarte din ftp-server. Kan i øvrigt gøres blot
ved at trykke ctrl+s og klikke ok.

mvh
///JJ