Erik Clausen
Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 06-09-02 22:52

Kan I huske at Erik Clausen for mange år siden havde en sjov
fremmedarbejdersang som lød noget i retning af:
"Kom til Kopenhagen - Rødgrød med fløde og én over nakken"

Hvor kan man opdrive en kopi af den henne???

Med venlig hilsen
Jesper Krarup Nielsen

Fra : Jan Olsen

Dato : 06-09-02 23:30

"Jesper Krarup Nielsen" <jesper@krarupnielsen.dk> skrev i en meddelelse
> Kan I huske at Erik Clausen for mange år siden havde en sjov
> fremmedarbejdersang som lød noget i retning af:
> "Kom til Kopenhagen - Rødgrød med fløde og én over nakken"
> Hvor kan man opdrive en kopi af den henne???

Jeg ved ikke lige præcis, hvor du kan opdrive en kopi af
sangen. Men iflg. nedenstående info fra fynbib's database
drejer det sig sandsynligvis om sangen "Gæstearbejderens
Farvel" fra LP'en "I storbyens favn" fra 1978. Og mon ikke
disse folkelige klassikere i dag kan opdrives på CD...

I storbyens favn [lydoptagelse (grammofonplade)] : Clausen & Petersen 2 (Clausen & Petersen (Erik
Clausen, Leif Sylvester Petersen) med Jens Breum, Paul Banks, Thomas Carlsen, Thomas Grue, Niels
Harrit, Hans Holbroe, Ivan Horn, Peter Ingemann, Ole "Fessor" Lindgren ... et al.). - Sonet. - Stereo
; 30 cm. Sonet SLP 1563. Indspillet 1978. Indhold: Mælkebøtten ; Oberstinde Rosenmund ; Den sidste
gårdmusikant og den offentlige ro og orden ; Brandfælden klapper ; Mormors kolonihavehus ; Storbyen
vågner ; Gæstearbejderens farvel ; Friheden flyver ; Nat i Allotria ; De store mænd ; I storbyens favn

mvh
Jan O.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 06-09-02 23:58

Jesper Krarup Nielsen wrote:
> Kan I huske at Erik Clausen for mange år siden havde en sjov
> fremmedarbejdersang som lød noget i retning af:
> "Kom til Kopenhagen - Rødgrød med fløde og én over nakken"
>
> Hvor kan man opdrive en kopi af den henne???

Det ved jeg ikke.. Men jeg ved, at den værste fornærmelse man kan sige
hvis man er med i en Erik Clausen-film er:

"Fedterøv!"

-Sune

Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 07-09-02 10:34

"Jesper Krarup Nielsen" <jesper@krarupnielsen.dk> wrote in message
> Hvor kan man opdrive en kopi af den henne???

Til Jan:
Tak for dit fyldestgørende svar - jeg vil se om jeg kan opdrive "I storbyens
Favn" på CD eller måske en gammel LP fra et antikvariat.

Til Sune:
Jeg véd ikke helt hvad du mener?
Hvis du mener at jeg er en fedterøv fordi jeg leder efter en mp-3 fil tager
du fejl.
Jeg leder efter en CD eller LP, men det er vel også en kopi.
Jeg har ihvertfald ingen forestilling om at købe den originale
masterindspilning!!
Hvis det er en joke, som jeg bare ikke forstår, må du meget undskylde.

Med venlig hilsen
Jesper Krarup Nielsen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 07-09-02 11:50

Jesper Krarup Nielsen wrote:
> "Jesper Krarup Nielsen" <jesper@krarupnielsen.dk> wrote in message

Snip

> Til Sune:
> Jeg véd ikke helt hvad du mener?
> Hvis du mener at jeg er en fedterøv fordi jeg leder efter en mp-3 fil
> tager du fejl.

Nej nej, overhovedet ikke. Dit indlæg fik mig bare til at tænke på Erik
Clausen, og om der ikke er ret mange af de film han har lavet, hvor der
med dyb foragt i stemmen bliver sagt "Fedterøv!!" til nogen. Det var
overhovedet ikke møntet på dig. Det var bare en slags humor.

-Sune

Fra : Torsten Matthiessen

Dato : 07-09-02 12:24

> [...]
> med dyb foragt i stemmen bliver sagt "Fedterøv!!" til nogen. Det var
> overhovedet ikke møntet på dig. Det var bare en slags humor.

Nå, men så ho-ho da

/t/

Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 07-09-02 18:47

Sorry, den fangede jeg ikke.
Hvad mener du iøvrigt om Cirkus Casablanca - er den ikke bare blandt de
fedeste film man har set??

Med venlig hilsen
Jesper Krarup Nielsen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 08-09-02 05:25

Jesper Krarup Nielsen wrote:
> Sorry, den fangede jeg ikke.
> Hvad mener du iøvrigt om Cirkus Casablanca - er den ikke bare blandt
> de fedeste film man har set??

Jeg kan godt li' den. Jeg lyttede meget til soundtracket da jeg var
lille! Den hvor han spiller overfor Niels Hausgaard er også ret god. Men
min yndlings Erik Clausen film er helt klart "Rocking Silver".

-Sune