Sang om en prinsesse... Hvilken?
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 06-09-02 21:39

Jeg har før hørt en ret god sang, hvilket vidst nok omhandler en prinsesse
som "gerne vil have sig en mand"...
Jeg kan ikke huske meget af den men kun melodien, men det kan jeg jo bare
ikke bare "afspille" for jer, men det jeg så gerne ville vide var hvad den
sang hed og evt. om nogen havde teksten til den?

--
M.v.h. Morten Jørgensen
http://bytte.startlinket.dk

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 06-09-02 22:19

Morten Jørgensen wrote:
> [...]
> bare ikke bare "afspille" for jer, men det jeg så gerne ville vide
> var hvad den sang hed og evt. om nogen havde teksten til den?

Kan det være den dersens Maria Montell-ting? Eller er det en børnesang du
tænker på?

/Nikolaj

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 06-09-02 23:29

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote in message
> Kan det være den dersens Maria Montell-ting? Eller er det en børnesang du
> tænker på?

Du mener at Maria Montell har sunget den eller hvad?
Jeg kender ikke meget af teksten, men søger den bare da jeg mener den måtte
være sjov at spille på guitar, så derfor ville jeg gerne have fat i teksten
så det ville være lettere at øve...
Men hvis du har lidt af teksten, så kunne det være jeg kunne finde ud af om
det var den eller ej.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 07-09-02 07:38

Morten Jørgensen wrote:
> "Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote in message
>
> Du mener at Maria Montell har sunget den eller hvad?

Jeg mener, at det er så godt som umuligt at gætte, hvilken sang du tænker på
ud fra beskrivelsen, men at Maria Montell vist lavede en sang om en
prinsesse, og at det måske kunne være den

> Men hvis du har lidt af teksten, så kunne det være jeg kunne finde ud
> af om det var den eller ej.

Beklager, har ikke lige kunnet finde det. Når jeg søger på Maria Montell og
prinsesse på google kommer der bare en masse sladderartikler.

/Nikolaj

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 07-09-02 10:35

> Jeg mener, at det er så godt som umuligt at gætte, hvilken sang du tænker

> ud fra beskrivelsen, men at Maria Montell vist lavede en sang om en
> prinsesse, og at det måske kunne være den

Ja, det er ikke let når jeg ikke kender noget videre af teksten...

Det samme her, og jeg har ikke kunnet finde noget på www.mariamontell.dk

Fra : Peter G

Dato : 07-09-02 21:10

"Morten Jørgensen" <admin@startlinket.dk> wrote:

> "Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote in message

SNIP

> Det samme her, og jeg har ikke kunnet finde noget på
> www.mariamontell.dk

Det er SVJV didadidadida-sangen Nikolaj refererer til. Findes vist på
"Hårdt at være gudinde"-pladen.

Spiller nu: Matthew Good Band - Suburbia

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Topposters will likely be killfiled. To avoid, follow netiquette.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 07-09-02 23:25

"Peter G" <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> wrote in message
> Det er SVJV didadidadida-sangen Nikolaj refererer til. Findes vist på
> "Hårdt at være gudinde"-pladen.
>
> Spiller nu: Matthew Good Band - Suburbia

Som sagt, så har jeg allerede fundet ud af hvilken sang det var.

Fra : / / dentro / /

Dato : 07-09-02 10:44

"Morten Jørgensen" <admin@startlinket.dk> skrev i en meddelelse

| Men hvis du har lidt af teksten, så kunne det være jeg kunne finde
ud af om
| det var den eller ej.

"...ind til myretueby for at bli' til noget. Mens hun bare sang didadi
didadi didadida didadi..."

/ / dentro / /

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 07-09-02 17:06

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in message
> "...ind til myretueby for at bli' til noget. Mens hun bare sang didadi
> didadi didadida didadi..."

Nej, det er ikke den...
Jeg kan sagtens melodien i hovedet, men et kan jeg jo ikke bare afspille for
jer, så jeg kan ikke se hvad man så skulle kunne gøre... ;-(

Fra : Uffe Holst

Dato : 07-09-02 09:58

In an article of 6 Sep 2002 Morten Jørgensen wrote:

> [...]
> ikke bare "afspille" for jer, men det jeg så gerne ville vide var hvad den
> sang hed og evt. om nogen havde teksten til den?

Eneste prinsessesang, jeg kan komme i tanke om, er Nannas "Prinsesse
Himmel-i-mund", men om det er den, skal jeg ikke kunne sige.

--
Uffe Holst

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 07-09-02 10:36

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote in message
Eneste prinsessesang, jeg kan komme i tanke om, er Nannas "Prinsesse
Himmel-i-mund", men om det er den, skal jeg ikke kunne sige.

Lyder ikke som den...
Mener det er noget med "en ensom prinsesse ville gerne have sig en mand".
Ved godt at det ikke er til meget hjælp, men jeg kan altså ikke huske
mere...

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 07-09-02 20:06

"Morten Jørgensen" <admin@startlinket.dk> wrote in message
> [...]
> ikke bare "afspille" for jer, men det jeg så gerne ville vide var hvad den
> sang hed og evt. om nogen havde teksten til den?

Nu fandt jeg ud af hvilken én det var, nemlig ved at spørge på eksperten.dk,
hvor én havde fundet den i FDF´s sangbog.
Den hed altså "Der var en yndig og tænksom prinsesse", så jeg vil fortsætte
på eksperten.dk isteden, men tak for jeres hjælp.