MS Windows
briani 27239
Windows MILLENNIUM vil jeg af med. Hvordan~
Fra : Georg

Dato : 06-09-02 20:41

I de 1½ år, jeg har haft min nyeste computer, har der været fejl på den
ustandseligt. Nu er der kun een mulighed tilbage. Det skyldes, at den
medfølgende Windows ME ikke duer. Derfor havde jeg forberedt mig på, at den
nu skulle slagtes og forsynes med min gode gamle Windows 98. Jeg har den
originale, lovlige og rigtige Win 98.

Det er nemmere sagt end gjort. Før i tiden gik jeg i DOS og skrev "Format
c:" Den går ikke her. Jeg får at vide, at Crevet er i gang med noget.
Fomatteringen er afsluttet. Jeg ved ikke, hvad det er, den har så travlt
med.

Så stak jeg bare bootdisketten i arevet og stak 98'er cd'en i drevet og
tændte maskinen. Det gik også helt galt. Den ville på et tidspunkt slette
mit Drev. Der har jeg gemt en masse data.

HVORDAN får jeg tømt mit Crev, så jeg kan installere Windows 98 og
endelig blive det fordømte Millennium kvit?
Jeg glæder mig sådan til at få en maskine, der ikke går ned for mig 2-4
gange om dagen. Min dyre Lademanns leksikon kan ikke køre i dette
styresystem, og mit Danmarkskort og de fremmede ordbøger og andre sjove ting
kan ikke bruges i ME.

Hjælp mig.

Fra : Morten

Dato : 06-09-02 20:55

> [...]
> HVORDAN får jeg tømt mit Crev, så jeg kan installere Windows 98 og
> endelig blive det fordømte Millennium kvit?

En god idé med bootdisketten, men dårlig idé at smide cd'en i maskinen tillige.

Boot op på disketten, kør format c: og genstart derefter med cdrom-support.
Først nu smider du cd'en i drevet, som under installationen i øvrigt ligger et
bogstav eller to længere fremme end normalt .

Mvh.
Morten

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-09-02 20:59

"Georg" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gange om dagen. Min dyre Lademanns leksikon kan ikke køre i dette
> styresystem, og mit Danmarkskort og de fremmede ordbøger og andre sjove

Noget tyder på at du selv laver nogle fejl, for ovenstående er absolut ikke
almindeligt. Jeg har installeret Me på mange pc.er og de kører for det meste
perfekt. En enkelt gang måtte jeg finde en 98 version frem i stedet, men det
skyldes typisk en eller anden hardware konstellation, som det pgl.
styresystem ikke kan lide. Jeg har også prøvet det modsatte. Blå skærm
uafbrudt med 98 og 98SE, men ingen problemer med Me.
Jeg har også installeret Lademan på flere Me maskiner uden problemer, så
igen tyder det på et muligt hardwareproblem.
Men så kan det også være godt at prøve 98 i stedet.
Jeg går ud fra, at den startdiskette du bruger, er lavet inde fra windows?
Evt. inde i windows me.
Når man booter på en sådan diskette, går den ikke bare i gang med at slette
drev m.m. Der skal afgives nogle kommandoer, ellers vil det ikke ske.
Er du sikker på, at den booter på disketten og ikke på cd.en? Du kan evt.
boote uden at cd.en sidder i og først når den har bootet sætter du cd.en i.
Man kan ikke gå i dos, som jo er en del af windows og formattere, da du jo
derved sletter den fil, som bl.a. indeholder format kommandoen m.m.
Derfor skal der bootes på en diskette, så det er filerne på disketten som
bruges til at give kommandoer med.

Kurt