Slagermusik indtager pladebutikker
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-09-02 19:44

FØRST STORMER SLAGERMUSIKKEN TOPPEN SALGSLISTEN
Efter at vi en en måneds tid har været vidne til at slagermusikken vælter
ind på de øverste pladser på salgslisten (Helmuth Lotti, På Slaget tolv,
Brødrene Olsen, Astrid og Freddy Breck, Kristian og Jesper, Heidi Hauge
o.s.v.) ser det nu ud til at pladebutikkerne bliver løbet over ende af
slagermusikken. Det er ikke længere en tilfældighed. Der er tale om en ny
trend blandt befolkningen, som er i færd med at vende P3-musikken ryggen og
slubre slagermusikken i sig. Årtiers udvikling ser ud til at vende, med
stormskridt.

PLADEBUTIKKERNE OVERGIVER SIG NU TIL SLAGERMUSIKKEN
Var en tur i en stor pladebutik i dag og fik et mindre chock. Jeg ville se
om danskerne virkelig er ved at vende ryggen til P3-musik og det skal jeg
sandelig love for at jeg fik bekræftet. På de pladser hvor der plejer at
være selvbetjening med at lytte til de mest populære cd-er via
trykknapsystem, var der godt nok et andet udbud end der plejer at være. Der
plejer kun at være P3-agtig musik, men i dag var der mulighed for at høre
Heidi Hauge, På slaget 12, Brødrene Olsen, Kristian og Jesper, Astrid og
Freddy Breck, Helmuth Lotti og Kandis 9.
Altså mulighed for at lytte til 8 slagermusik-cd-er. De 12 andre var
P3-præget musik. Det plejer altid at være 19-20 P3-agtige cd-er. Jov, jeg
skal sandelig love for at slagermusik ubønhørligt tromler sig frem og
massakrerer P3-musikken totalt, efterhåndet.
Kunne ikke lade være med spøgende at spørge en voksen ekspedient om de
var blevet fuldstændigt fra sans og samling og så pegede jeg på al det
slagermusik. Så fortalte han at det var det de solgte. Aha, sagde jeg, haha,
ja folk har da fået en bedre smag, hehe. Jeg føler mig helt hjemme herinde
igen.

LÆSERBREVSSTORMEN FORTSÆTTER OGSÅ FOR FULD STYRKE
BT har idag et læserbrev hvor der menes at P4 spiller meget bedre musik nu
under strejken.

HVORNÅR OVERGIVER DE KOMMERCIELLE LOKALRADIOER SIG TIL SLAGERMUSIKKEN
Er der nogen bud på hvornår lokalradioerne begynder at ændre musikformat
efter at danskerne er i færd med at tage slagermiusikken til sig. Der kan da
efterhånden ikke være de samme penge i at spille P3-musik, eftersom
publikummet svinder hastigt ind. Tjahhh.... Det er spændende.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-09-02 20:08

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d78f70c$0$5589$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> FØRST STORMER SLAGERMUSIKKEN TOPPEN SALGSLISTEN

Det ser også godt ud på den helt nye Top 10-salgsliste:

Nr. 03: Brødrene Olsen
Nr. 04: Kandis
Nr. 05: Helmuth Lotti
Nr. 08: Astrid og Freddy Breck

Altså blandt de 10 mest solgste cd-er er de 4 i slager-genren. Det ser helt
uvirkeligt ud. Men det er den rene skinbarlige sandhed. Når man ser det
blinker man lige en ekstra gang med øjnene. Men bagefter ser man det samme
igen. Danskerne viser fjendskab mod P3-musikken, det skal jeg godt nok love
for.

Og Kandis de stormer direkte op på en 4. plads. De har de da aldrig kunnet
gøre før. Har de nogensinde tidligere været højere oppe en på en 8. plads.
Nu er der næsten ingen grænser for hvad slagermusikken kan.
Den kan tromle alt andet ned i en sand massakre.

Fra : Torsten Matthiessen

Dato : 06-09-02 20:13

> Det ser også godt ud på den helt nye Top 10-salgsliste:
>
> Nr. 03: Brødrene Olsen
> Nr. 04: Kandis
> Nr. 05: Helmuth Lotti
> Nr. 08: Astrid og Freddy Breck

Fy for S$?¤%¤%. Jehovas vidner har sgu' nok ret alligevel. Jordens undergang
er nær ;-(

/torsten/

Fra : Karina Hjorth

Dato : 06-09-02 21:33

> Det ser også godt ud på den helt nye Top 10-salgsliste:
>
> Nr. 03: Brødrene Olsen
> Nr. 04: Kandis
> Nr. 05: Helmuth Lotti
> Nr. 08: Astrid og Freddy Breck

.......kiggede du efter Poul Krebs på listen?

Karina

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-09-02 22:23

Karina Hjorth <khjorth@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d791158$0$27651$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> ......kiggede du efter Poul Krebs på listen?
>
> Karina
_______________

Nej, ikke liiiiiiiige ham, men ville have hørt ham i pladebutikken i
eftermiddags. Jeg blev dog noget rystet over al det slagermusik der stod
fremme, derfor glemte jeg helt ærligt at spørge efter hans cd. Undskyld.
Men, haha, jeg fik lydprøver på Freddy Bréck, Helmuth Lotty, Kandis,
Kristian og Jesper og tyske schlagerhits. Så jeg havde godt nok rigeligt at
ordne. Jeg skal prøve næste fredag.
Men helt ærligt. Det ser jo ud til at den type musik du omtaler så småt
er på vej ud og er ved at være yt i Danmark.

Hilsen Åge

Fra : John K

Dato : 06-09-02 22:30

> [...]
> Men helt ærligt. Det ser jo ud til at den type musik du omtaler så småt
> er på vej ud og er ved at være yt i Danmark.

Jeg kan da fortælle dig at Kandis 9 ligger nummer 1 på vores lokale "Expert
Top 20" hitliste.

Vi spiller oven i købet et nummer derfra i morgen i hitlisten - eller i
hvert tilfælde de første 10 - 15 sekunder

Mvh

John K

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-09-02 22:45

John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d791e38$0$684$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Jeg kan da fortælle dig at Kandis 9 ligger nummer 1 på vores lokale
"Expert
> Top 20" hitliste.
SV: Ja, der er nye tider på vej - Kiggede lige på salgs top 100 fra denne
uge og samme uge for et år siden. Den type musik som man kan kalde
slagermusik er gået 100 % frem på det år. Fremgangen viser sig ikke mindst
ved at pladerne nu har meget nemmere ved at komme HELT op på de aller
øverste pladser. Brødrene Olsen har skrottet deres ring-i-næsen-stil og gået
tilbage til den goe gamle stil. Sådan. HAHA. Det var nok træls hwa? - hæhæ.
undskyld

> Vi spiller oven i købet et nummer derfra i morgen i hitlisten - eller i
> hvert tilfælde de første 10 - 15 sekunder
SV: Hihi, glem det. Folkestemningen kan i ikke ændre på. I må indstille jer
på de nye tider, som startede ved indgangen til august 2002. Her slog
slagerfolket til med et enormt angreb. Gnæk gnæk - (Sidder med et frydefuldt
grin). Nej, nu skal jeg ikke træde mere i det. Det er for ondt.

Hilsen Åge

Fra : Steen F.

Dato : 06-09-02 23:36

[snip "noget"]
> Sådan. HAHA. Det var nok træls hwa? - hæhæ. undskyld

Ak ja, må nu sande at slagermusikfans ikke er bedre end norske
dødsjazz-entusiaster...

> [...]
frydefuldt
> grin). Nej, nu skal jeg ikke træde mere i det. Det er for ondt.

Jeg har en fæl mistanke om, at det er pladeselskaberne bag slagermusikken
der opkøber alle CD'erne. Det er sikkert mere effektivt end at annoncere
Kantis og Helmut Lotto (eller hed han Lotti?) i blade som Gaffa *g*

Kunne dog godt tænke mig at høre et Paul van Dyk remix af noget slager...
mangler sgu et billigt grin når du ikke skriver, Åge

/Steen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-09-02 23:52

Steen F. <feedback56@NOSPAMhotmail.(her skal stå com)> skrev i en
nyhedsmeddelelse:albaia$ok4$1@tux.netsite.dk...

> Jeg har en fæl mistanke om, at det er pladeselskaberne bag slagermusikken
> der opkøber alle CD'erne.
SV: Ja det var sgu godt nok en fæl mistanke og må jeg i den forbindelse
sparke et suplerende spørgsmål ind som trænger sig på. Hvad pokker skulle de
lave cd-erne for, hvis de selv køber dem???. øhhhh......?????

Det er sikkert mere effektivt end at annoncere
> Kantis og Helmut Lotto (eller hed han Lotti?) i blade som Gaffa *g*
SV: Jamen det er det da helt sikkert. Men kunne man så ikke også undlade
tv-reklamerne?. Man ved jo hvor mange cd-erne man får solgt. Øhhh.. købt,
mener jeg -- hmmm.....
Nej, nu vil jeg altså gerne vide hvad du sidder og drikker. det er dæleme
noget med "godaw" i. det skal jeg love for, da.

> mangler sgu et billigt grin når du ikke skriver, Åge > /Steen
SV: Tak skal du have. Det var pænt sagt / skrevet.

Fra : Steen F.

Dato : 07-09-02 01:38

> [...]
de
> lave cd-erne for, hvis de selv køber dem???. øhhhh......?????

Selvfølgelig for at øge salget og komme højere op på salgshitlisterne og
dermed opnå en større presseomtale. Nogensinde hørt om alternative
markedsføringsmetoder? Hver gang pladeselskab X køber én af deres egne
plader for 139 kr. på Bilkas Top 10 liste, går de 95 kr. til dem selv. Sådan
kan det sikkert holdes kørende i et begrænset tidsrum mens reklamespottene
samtidig kører på tv. Der er måske en del af deres reklameudgift... who
knows.

> [...]
> tv-reklamerne?. Man ved jo hvor mange cd-erne man får solgt. Øhhh.. købt,

Nej da, Hr. og Fru Diller-daller skal da have noget Schlager i hovedet foran
tv'et om aftenen sammen med aftenkaffen og sandkagen! Se DET bliver en
sikker kassesucces!

> Nej, nu vil jeg altså gerne vide hvad du sidder og drikker. det er
dæleme
> noget med "godaw" i. det skal jeg love for, da.

Jeps, du har helt ret! Det er ikke just rød sodavand jeg drikker, det er
derimod Carlsbergs den bedste... nothing beats Kurvand *g*

> /Steen
> SV: Tak skal du have. Det var pænt sagt / skrevet.

Hmm, du mente måske dit oprindelige indlæg seriøst????? Ups da... *heh* Jeg
var SIKKER på, at det var én stor joke (kan jeg fortænkes i det??)
Nå, men når du nu kigger godt efter og tænker dig ekstra godt om Åge, så kan
du måske se at jeg har ulejliget mig med at sætte en smiley efter sætningen
med "billig grin"?? I tilfælde af du ikke aner hvilken funktion og mening
den har, så opgiver jeg sgu...
Men bered dig på tilbagemeldinger, når du selv bruger ironi og sarkasme...

/Steen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-02 14:41

Steen F. <feedback56@NOSPAMhotmail.(her skal stå com)> skrev i en
nyhedsmeddelelse:albhnc$ud4$1@tux.netsite.dk...

> så kan
> du måske se at jeg har ulejliget mig med at sætte en smiley efter
sætningen
> med "billig grin"??
SV: Øhh. Nå

I tilfælde af du ikke aner hvilken funktion og mening
> den har, så opgiver jeg sgu...
SV: Rolig nu - rolig nu. Man skal ikke opgive før man hart tabt, som et
gammelt ordsprog siger - tror jeg nok. Men jeg kender altså ikke al det der
der indforståede nørde-fims. Jeg bor jo ude i samfundet.
,
Hilsen Åge

Fra : Peter G

Dato : 07-09-02 21:10

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> SV: Rolig nu - rolig nu. Man skal ikke opgive før man hart tabt, som
> et gammelt ordsprog siger - tror jeg nok.

> Jeg bor jo ude i samfundet.

Åge, du spilder dine evner. Du skulle være reklame/slogan-mand.

Spiller nu: McAlmont & Butler - Theme From 'McAlmont & Butler'

[Peter, som ærger sig grumme over at Hawksley Workman alligevel ikke
spiller på Rust d. 17. Måske skulle man snuppe Ryan Adams i stedet]

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Topposters will likely be killfiled. To avoid, follow netiquette.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-02 23:05

Peter G <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns9282AEE47F350PeterNOSPAMPedal2100@127.0.0.1...
> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> Åge, du spilder dine evner. Du skulle være reklame/slogan-mand.

SVAR: Tak skal du have. Jeg kan da lige kyle et par forslag ud her:

1: lyt til en slager - det bare sager
2: P3-musik - den kom og gik

Hvad synes dù?

Hej fra Åge

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 08-09-02 23:54

Peter G wrote:

> Åge, du spilder dine evner. Du skulle være reklame/slogan-mand.
>
> Spiller nu: McAlmont & Butler - Theme From 'McAlmont & Butler'

Ah-ha..Jeg har den første skive de lavede sammen, den er rigtig rigtig
fed! Selvom der går lidt bøs' i den indimellem Fed retro rock, gode
sange og lækkert håndværk. Hvad hedder den plade du har?

-Sune

Fra : Peter G

Dato : 09-09-02 16:24

"Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote:

> Ah-ha..Jeg har den første skive de lavede sammen, den er rigtig rigtig
> fed! Selvom der går lidt bøs' i den indimellem Fed retro rock,
> gode sange og lækkert håndværk. Hvad hedder den plade du har?

"Bring It Back". Blev udgivet omnkring midt-august i år.

Personligt er jeg ret imponeret over McAlmonts stemme (hvem ville
ikke?), men ret skuffet over hans solomateriale. Hans første plade var
ret underlig, men fortalte mig at ham skulle man holde øje med. Hans
anden var IMØ direkte kedelig.

"The Sound Of.." virkede lovende og især "Yes" var perfekt, med det
bedste fra begge lejre. Selve pladen virkede dog ret ufokuseret med lidt
kedelige sange, men var stort set en dejlig lille plade. Jeg fik
indtrykket at de havde meget mere at byde på i sangmæssigt henseende
hvis de fik tiden til at arbejde mere sammen. Og så gik der SVJV
sexualitet i det og de var opløst.

Butler har jo altid haft evnen til at svinge sin guitar i bombastiske
vendinger i velklingende og velproducerede sange med en indre sans for
en rille. Han skal bare holde sin kæft og spille sin guitar istedet for
at prøve at synge. Det var vist den eneste fejl med "Stay". Bare fordi
Noel Gallagher og Steve Vai mener de kan, behøver han jo ikke at begå
samme fejl.

McAlmonts stemme er der ikke så meget at sige til. Den skal høres.

Nu er de så tilbage sammen med en ny plade. De lyder lidt mere
sammenhængende, afslappede, energiske og rillede end med "The Sound
Of..". Den lægger hårdt ud med "Theme From.." som lyder som en løsere
pendant til "Yes", men med mere bund. Jeg har desværre kun hørt første
halvdel af pladen, som umiddelbart virker mere fængende og helstøbt end
"The Sound Of..". Som om de begge har indset hvor styrkerne i deres
samarbejde ligger og derfor dyrker disse i en enkel facon uden unødig
kunstnerisk poseren/rivaliseren. De er dog stadig (heldigvis) nogenlunde
bombastiske.

Desuden er der et skær af genkendelsens glæde over denne plade. De er
nemlig gode, og når de nosser sig sammen (hæ!) er de virkelig gode.

Lytter til: Claudia Brücken - Kiss Like Ether (Electrical Embrace)

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-09-02 16:51

Peter G wrote:

> [...]
> ikke?), men ret skuffet over hans solomateriale. Hans første plade var
> ret underlig, men fortalte mig at ham skulle man holde øje med. Hans

Kender slet ikke hans solo-ting. Heldigvis, åbenbart!

(Snip)

> [...]
>
> Desuden er der et skær af genkendelsens glæde over denne plade. De er
> nemlig gode, og når de nosser sig sammen (hæ!) er de virkelig gode.

Ja.. Hæ!
Nå, men det lyder rigtig godt, tak for din mini-anmeldelse, det er "The
Sound Of.." jeg sidder med her, Jeg vil tage et lyt på deres nye plade
ved lejlighed!

-Sune

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-09-02 18:00

Sune Mika Salminen <not_real@fakeantispamemail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:alifjk$2vqs$1@news.cybercity.dk...

> -Sune
>
> _________

Det lyder som noget træls musik

Hilsen Åge

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-09-02 19:33

Åge Halldorsson wrote:

[Mcalmont/Butler]

> Det lyder som noget træls musik
>
> Hilsen Åge

Ja, jeg tror faktisk du vil synes det er ganske forfærdeligt.

-Sune

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-09-02 20:05

Er du med i en religiøs sekt eller bar på piller ?

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Jesper Barrit

Dato : 06-09-02 20:33

Bliver du aldrig træt af at skrive om de samme emner hver eneste dag ?

Mvh Jesper Barrit

Fra : Steen F.

Dato : 06-09-02 23:23

[snip en masse .. og mine ører bløder]
> [...]
> Er der nogen bud på hvornår lokalradioerne begynder at ændre musikformat
> efter at danskerne er i færd med at tage slagermiusikken til sig. [snip]

Forhåbentlig aldrig. Det var da et bud...

/Steen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-09-02 23:52

Steen F. <feedback56@NOSPAMhotmail.(her skal stå com)> skrev i en
nyhedsmeddelelse:alb9q4$nrl$1@tux.netsite.dk...

> Forhåbentlig aldrig. Det var da et bud...
>
> /Steen
____

Jo men jeg tænker på realistiske bud

Fra : Troels

Dato : 07-09-02 13:08

> [...]
og
> slubre slagermusikken i sig. Årtiers udvikling ser ud til at vende, med

Hvor lang tid skal vi forvente at denne "Overtagelse" kommer til varer? Jeg
synes efterhånden du har skrevet om den i ret lang tid uden der er sket det
helt vilde.

Og så lige et par spørgsmål:
-Hvordan kan det være at Kandis efter en massiv reklamekampagne kun indtager
en 4 plads på listen, mens Coldplay (der mig bekendt) ikke er blevet
reklameret for, hopper lige ind på 1. pladsen?
- Hvorfor skriver du osv. når det eneste "slager"-band du ikke har nævnt er
Kandis? Vil det ikke være lige så let at skrive Kandis istedet for o.s.v.?
Der er jo ca. lige mange bogstaver.
- Mener du helt seriøst at 29. og 34. plads er "de øveste pladser på
salgslisten"? Taler vi top 100 eller top 1000 her?
- Har du hørt Underworlds hyldest til schlagergenren? Den hedder "Born
slippy" og de synger "Schlager, schlager, schlager" en masse gange der i, så
måske er genren også ved at indtage de engelske dansehitlister?

/Troels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-02 14:46

Troels <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:alcq7o$i97$1@sunsite.dk...

> [...]
Jeg
> synes efterhånden du har skrevet om den i ret lang tid uden der er sket
SV: det ER sket. Bevæg dig udenfor skærmens rækkevidde og erfar det. Det er
bare ikke blevet opfattet af virkelighedsfjerne lokalradiofolk.

> [...]
> en 4 plads på listen, mens Coldplay (der mig bekendt) ikke er blevet
> reklameret for, hopper lige ind på 1. pladsen?
SV: Det kan jeg nemt fortælle. Musikken boycottes og chikaneres af mode-
yuppi-folket på de kommercielle lokalradioer og DR. Det spilles sjældent i
radioen. Derfor er det ufatteligt at det overhovedet klarer sig så godt at
det kan storme op blandt de øverste. Det er ret ulige forhold at kæmpe
under.

> - Mener du helt seriøst at 29. og 34. plads er "de øveste pladser på
SV: Det synes jeg ikke at have omtalt. Kig på denne uges salgsliste TOP 10 -
der er 4 slager-cd-er

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-02 16:23

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d7a024f$0$157$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Kig på denne uges salgsliste TOP 10 -
> der er 4 slager-cd-er
>
> Hilsen Åge
________

og læs denne interessante artikkel. Også unge er nu begyndt at overgive sig
til slagermusikken.
http://www.chilinet.dk/content/article.asp?articleId=1000

Fra : Robert Eriksen

Dato : 07-09-02 21:18

"Åge Halldorsson" wrote:

> [...]
> ________
>
> og læs denne interessante artikkel. Også unge er nu begyndt at overgive sig

"nu"? Du har set at artiklen er fra marts 2000, ikke?
De unges musikrevolution har været længe undervejs... eller noget.

> http://www.chilinet.dk/content/article.asp?articleId=1000

<snip>
"- Har du hørt Metallicas musik?
- Ja, jeg har hørt lidt.
- Hvordan vil du beskrive det?
- Usmageligt. I det hele taget kan jeg slet ikke forholde mig til
den måde, som mange af sådan nogle kunstnere stiller sig op
på, og deres tøj og deres måde at opføre sig på, når de er på
scenen. "
</snip>

Sjovt. Sådan har jeg det med Dansktop kunstnere.

Mener da også der var et indslag på TV2 (Lorry?) engang om ham Claus.

Jeg vil så gerne indskyde han ikke er repræsentativ for Albertslunds
ungdom.
Vi har et dårligt nok ry i forvejen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-02 16:30

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
> [...]

__________

Arhhh. Vi bliver altså nødt til at se denne side også.

http://www.chilinet.dk/members/mer_om_mig.asp?memberId=41854

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 07-09-02 21:32

On Sat, 7 Sep 2002 17:29:43 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>Arhhh. Vi bliver altså nødt til at se denne side også.
>
> http://www.chilinet.dk/members/mer_om_mig.asp?memberId=41854

Wow, der er *en* person der hører schlager... vildt.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Ricki

Dato : 07-09-02 18:38

Kære Åge,

Jeg skriver alligevel ( selvom jeg måske er blevet *PLONK*et af dig, jeg
håber det dog ikke ). Jeg forstår ikke helt hvorfor det er så vigtigt for
dig at "omvende" alle folk med en anden musikalsk overbevisning end din. Jeg
er heller ikke helt med på hvorfor denne dansktop/schlager musik efter din
mening skal spilles på P3, når nu den i forvejen bliver spillet ivrigt på
P4. Hvad skal vi med 2 kanaler der henvender sig til den samme lytterskare?
Et lille ekstra spørgsmål er: hvad er der galt med cola??? Min kone og jeg
nyder da gerne en 1½ liter af denne lækre drik!

Hilsen Ricki

PS. Jeg sætter stor pris på dine indlæg i denne nyhedsgruppe, men man må jo
påregne en lille smule modstand når man er så kontroversiel som du!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-02 19:11

Ricki <webfabrikken@ryeuir7fyujpc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d7a38f3$0$135$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg forstår ikke helt hvorfor det er så vigtigt for
> dig at "omvende" alle folk med en anden musikalsk overbevisning end din.
SV: Det er heller ikke meningen. Indlægene er beregnet for folk som i
forvejen er til slagermusik og det er jo som bekendt de fleste. Den er jo
som bekendt den populæreste musikgenre i Danmark og er yderligere på vej til
et kæmpe come-back. Tilhængerne tilhører bare ikke dem som er mest aktive
her i gruppen.

> [...]
> mening skal spilles på P3, når nu den i forvejen bliver spillet ivrigt på
> P4. Hvad skal vi med 2 kanaler der henvender sig til den samme
SV: Jeg mener heller ikke at det skal spilles i P3 - en anden ting er dog om
den type musik som spilles i P3 stadig er så populær at det berettiger til
en døgnkanal. Vi ser jo slagermusikkens fremmarch. P4 spiller nu ikke meget
slagermusik. det er det sædvanlige skralderværk fra 68-generationen som
leder musikpolitikken.

> Et lille ekstra spørgsmål er: hvad er der galt med cola??? Min kone og jeg
> nyder da gerne en 1½ liter af denne lækre drik!
SV: Jeg bruger det også selv - til at rense sølvtøj i.

> PS. Jeg sætter stor pris på dine indlæg i denne nyhedsgruppe, men man må
jo
> påregne en lille smule modstand når man er så kontroversiel som du!
SV: Nå jo, ok, bare det kun er en "lille" smule, haha. Når du taler om
kontroversiel, så er det vel DR-musikledelsen du mener, ikke?. Jeg skriver
jo bare om den musik som folk vil have. Altså ikke det de inforståede
computerskærmsopslugte folk vil have, men det de andre vil have, du ved, dem
ude i samfundet.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-09-02 13:27

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d78f70c$0$5589$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

LÆSERBREVSSTORMEN FORTSÆTTER FOR FULD STYRKE også idag søndag

Læserbrev i en af formiddagsbladene (i uddrag):

___________________ citat start

MUSIKLEDELSEN FATTER IKKE - DR CENSURERER
"Desværre fatter Eik Frederiksen ikke budskabet om at en fjerdedel af
lytterne ikke er tilfreds med musikvalget i DR".
"Nu indrømmer han at DR censurerer de produktioner som kommer ind i det
store hus. "Et musikkyndigt udvalg", skriver Eik Frederiksen. Javel. Må vi
få navne, alder og baggrund på disse personer. Der er med sikkerhed ingen i
det udvalg som har sympati for dansktopmusik. Jeg kan ikke bebrejde Eik
Frederiksen at hans forhold til Dansktoppen er lig nul.

___________________ citat slut

Den stærkt kontroversielle og stormombruste musikledelse tog idag søndag
bladet fra munden. Føklgende var at finde i en af formiddagsbladene:

--------------------------------- citat start

EIK FREDERIKSEN: VI FORETAGER MEGET NØJAGTIGE MUSIKANALYSER
"Mona Rithmeyer skrev tirsdag at der skal nye toner til på P4 og at jeg ikke
vil lære af kritikken. Vi lytter altid til lytterne, men vi foretager også
meget nøjagtige musikanalyser for kanalerne, så vi ved hvad den enkelte
kanals målgruppe ønsker og forventer af os".... o.s.v. o.s.v.
o.s.v........

___________________ citat slut

Kommentar: Ja her kan vi jo så tydeligt læse at musikledelsen fortsat lever
i sin egen forestilling om hvordan musikpolitikken skal være. Man har intet
lært. Man lytter og undersøger og gør ved - derefter gør man det modsatte.
Hvor længe mon musikledelsen kan modstå det folkekelige pres, før den
trækker sig og lader dygtige folk komme til. Alle læserbreve er stærkt
negative. De eneste positive breve kommer fra musikledelsen selv. Helt ude
af trit med befolkningen.

Hilsen Åge

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 08-09-02 17:47

Åge Halldorsson wrote:
> Der er med sikkerhed ingen i det udvalg som har sympati for dansktopmusik.

.... Nej, for de var netop musikkyndige

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-09-02 13:09

Hej Alle

Jeg er enig, musikken på DR4 er blevet bedre, så fyr bare de journalister.
Nej spøg til side. Musikken på DR 4 er udmærket, og har for den sags skyld
altid været det. Det gode ved denne strejke er, at de har fundet en masse
gamle programmer, og lavet nye, hvor man fisker gamle grupper frem, og man
hører om dem og deres start, og vel at mærke, deres egne ord om hvordan det
var. Det syntes jeg er sjovt at høre på. Så for min skyld må de gerne blive
ved med at strejke, og set med mine øjne, så må de gerne fyre dem...Det er
let nok at strejke, når man kan gøre det på første klasse. Det tror jeg
alligevel aldrig at nogle af vi andre har prøvet, og så endda få tillægene
med, selvom man strejker. Kender du nogen der har prøvet det, det koster dem
ikke en øre at strejke, så det er da ikke så underligt at de ikke kan nærme
sig hinanden, de har jo kassen, så helt ærligt, ud med dem, og ind med nogle
andre, som sikkert ville være bedre på deres job. Vi har et stort problem i
Danmark. For mange nyhedsudsendelser, og alt for lidt nyheder.

M.V.H.....Benny..