Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Medion MD 9700?!
Fra : Andrew

Dato : 06-09-02 19:37

Hej

Er Aldis Medion MD 9700 4,1 megapixel kamera til 3299,- et godt køb???

Mvh Anders

Fra : ha

Dato : 06-09-02 20:56

> Er Aldis Medion MD 9700 4,1 megapixel kamera til 3299,- et godt køb???

Det har været oppe at vende flere gange før. Nogle synes det
er ok, andre ikke. Jeg har haft det købt, men returnerede det
igen, da jeg synes det virker meget plastik-agtigt.
Hvis jeg skulle bruge ca. samme beløb, ville jeg vælge f.eks.
Olympus c300, som godt nok "kun" har 3,1 mill. pix, men
som efter min mening er et væsentligt bedre kamera.
Se f.eks. http://www.foto-fun.dk/asp/model.asp?varenummer=OLC300
Der findes iøvrigt masser af digitalkameraer i den prisklasse.
Men som sagt, andre har sikkert en anden opfattelse.

mvh
ha

Fra : Niklas

Dato : 06-09-02 22:47

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:alasi4$jd1$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Er Aldis Medion MD 9700 4,1 megapixel kamera til 3299,- et godt køb???
>
> Mvh Anders

Medion kameraet er IKKE anbefalelsesværdigt.

Køb hellere et med færre pixel og bedre hus/linse og anden generel kvalitet.

Medion Kameraet svarer til at købe et Trabant karosseri med en stor 8 cylindret motor hvis du kan bruge det billedsprog til noget.

Venligst

Niklas.

Fra : Jack L.

Dato : 06-09-02 23:53

Og prøv iøvrigt at bruge www.google.com og ind i dens Groups, dk.fritid.foto
og brug "Medion" som søgeord. Så vil du finde mange gamle og gode indlæg om
Medion-kameraet.

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Jack L.,

Fra : max

Dato : 07-09-02 07:23

> Hej
>
> Er Aldis Medion MD 9700 4,1 megapixel kamera til 3299,- et godt køb???
>
> Mvh Anders

Hej Anders,
Så er vi på den igen - Jeg har det kamera og det laver udemærkede
billeder. Der er de indstillings muligheder jeg har brug for i et kamera
af den type, en lille W-T zoom, makro indstilling, div. flash indstillinger,
fokus og lysmåling som spot og centerweight.. Fornuftig battri forbrug
med NiMh genopladelige batterier.. Overskuelig menu og solidt bygget
kamera hus.. Samme materiale som mit 20K sony digivideo.. Så jeg ved
ikke hvad der er galt med Ha.. og de andre..
Tilbuddet hos Aldi lyder godt, du får batterier og oplader med, det gjorde
jeg ikke.... Købte batterier hos batterier.dk og de fungerer super
Det eneste negative, prisen taget i betragtning, er at kameraet kun har
100 iso indstilling - så det er ikke det du skal have hvis du vil fotografere
om natten uden blitz...??
Softwaren er meget enkel, men den fungerer, du henter billederne direkte ind
på disken, til photoshop, acdsee og sikkert hvad du ellers har af programmer.
De var hjælpsomme hos Medion supporten, som jeg ringede til med et
enkelt spørgsmål.. Så ja 3299,- jeg syns det er et kanon køb..
mvh max

Fra : ha

Dato : 07-09-02 09:11

SNIP
> mit 20K sony digivideo.. Så jeg ved ikke hvad der er galt med Ha.. og
> de andre..

jeg citerer fra mit tidl. indlæg:

Fra : jørgen christiansen

Dato : 07-09-02 09:44

> Hej
>
> Er Aldis Medion MD 9700 4,1 megapixel kamera til 3299,- et godt køb???
>
> Mvh Anders
Se dette link:

> http://home.planet.nl/~bhm/Photohomepage.html
jc