MS Windows
briani 27239
Win xp og HD-fejl
Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 06-09-02 19:47

Jeg har en Dansk Win XP pro, som ikke vil starte op (når til splash screen
og stopper der)

Hvis jeg kører en reparations-konsol og starter chkdsk får jeg (uanset
parametre):

-
Chkdsk kontrollerer enheden...
Chkdsk udfører en yderligere kontrol eller genopretning... (x4)
25% fuldført (og så stopper den)
-

Hvis jeg bare skriver dir får jeg noget der ligner:

-
Der opstod en fejl ved mappeoptællingen"
-

Min anden partition (D: i reparationskonsol) ser ud til at have det ok. Hvis
jeg instedet forsøger at lave en windows-installation, kan jeg se at der
findes 2 partitioner på mit system: 1 NTFS (D) og en "Ukendt" (C) som burde
have været en NTFS

Nogen hints til hvordan jeg behandler dette? Jeg kunne jo godt bare prøve
mig frem med fx fixmbr.exe men er jo også lidt bange for at miste data.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_tre_initialer.dk (erstat selv)

Fra : Leony

Dato : 06-09-02 22:15

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_tre_initialer.dk (erstat selv)> skrev i en
meddelelse news:3d78f760$0$5612$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> parametre):
> Chkdsk kontrollerer enheden...
> Chkdsk udfører en yderligere kontrol eller genopretning... (x4)

Har du prøvet at tjekke den med software fra producentens hjemmeside?
Måske har den en lille defekt der kan rettes.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 08-09-02 19:18

> [...]
>
> Har du prøvet at tjekke den med software fra producentens hjemmeside?
> Måske har den en lille defekt der kan rettes.

IBM's DFT fandt faktisk en fysisk fejl, men det var rent faktisk en fejl på
min raid controller der lavede hele balladen.

Tak.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)