MS Windows
briani 27239
WinXP Pro, den vil ikke afspille noget mer~
Fra : Simon...

Dato : 06-09-02 18:59

Hejsa,

Jeg har et winxppro der ikke vil afspille noget som helst mere i
mediaplayeren, da lige bortset fra lyd.
jeg har prøvet at installere den igen, flere gange, og hente alle codecs ned
og installere dem (pakken) men den vil ikke
engang afspille en simpel mpg fil... :(

jeg har også installeret en ny player nu, men den bruger åbenbart også
windows media codecs, den kunne heller ikke finde nogen,
så den bad om at downloade en pakke med den (windows codecs) og det gjorde
jeg så og installerede.... der skete bare stadig minus, den ny afpsiller
afspiller også lyden som den gamle... hvad gør jeg galt her... ??
anyways, jeg har prøvet at slette wmplayer.exe i dir'et men efter 5 sek
kommer der en ny frem ???

tak for hjælpen

mvh.Simon

Fra : Edmund

Dato : 07-09-02 06:04

Simon... skrev:

> [...]
> afpsiller afspiller også lyden som den gamle... hvad gør jeg galt
> her... ?? anyways, jeg har prøvet at slette wmplayer.exe i dir'et men

Det lyder godt nok mystisk, jeg kan ikke se du gør noget forkert,
du må have installeret en codec pakke der laver ged i den.

Du kan opdatere alle microsofts codec med denne.

http://download.microsoft.com/download/winmediatech40/Install/8.0/WIN98Me/EN-US/wmpcdcs8.exe

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/default.asp

Vælg at overskrive alle de gamle codec og genstart bagefter.
--
Mvh Edmund

Fra : Simon...

Dato : 07-09-02 12:38

http://download.microsoft.com/download/winmediatech40/Install/8.0/WIN98Me/EN
-US/wmpcdcs8.exe

det er den pakke jeg allerede har prøvet med, uden held... :(
mvhSimon

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-09-02 00:17

Prøv med WMP 9.
http://windowsmedia.com/9series/play/default.asp?page=3
Kun til WIN XP.

Fra : Simon...

Dato : 08-09-02 09:55

> Prøv med WMP 9.
> http://windowsmedia.com/9series/play/default.asp?page=3
> Kun til WIN XP.

Hejsa,

jeg kan ikke trykke på den download knap der, den vil ikke virke.

jeg kunne vel ikke få dig til lige at sende den på ftp:

guden.mine.nu port 81
upload/upload

?

1000 tak

mvh-Simon

Fra : Simon...

Dato : 08-09-02 09:57

> Prøv med WMP 9.
nå nu virker det, men den siger jeg har den seneste version allerede på
http://windowsmedia.com/download/download.asp
:(

mvh:Simon

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-09-02 13:50

Prøv dette link i stedet.
http://windowsmedia.com/9series/download/download.asp

Fra : Madsen

Dato : 08-09-02 02:56

Jens Peter Karlsen skrev:

> Prøv med WMP 9.
> http://windowsmedia.com/9series/play/default.asp?page=3
> Kun til WIN XP.

Jeg ser at den ligger på Windows Update også og det undrer mig.
Har ikke tidligere set beta-software på Windows Update.

Madsen.

Fra : Simon...

Dato : 08-09-02 09:54

> Jeg ser at den ligger på Windows Update også og det undrer mig.
> Har ikke tidligere set beta-software på Windows Update.
der viser min windows update den godt nok ikke :(

mvh.Simon

Fra : Madsen

Dato : 08-09-02 12:18

Simon... skrev:

[MP 9 beta].

> der viser min windows update den godt nok ikke :(

Jeg kører WinXP Pro UK SP1 og hvis jeg går ind på Windows
Update, så har jeg mulighed for at hente den derfra.
http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/mplayer9_beta.gif

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 08-09-02 15:03

Madsen skrev:

> [...]
>
> Jeg kører WinXP Pro UK SP1 og hvis jeg går ind på Windows
> Update, så har jeg mulighed for at hente den derfra.

Den er ikke tilgængelig når man søger efter danske opdateringer til XP

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 08-09-02 15:36

Edmund skrev:

> Den er ikke tilgængelig når man søger efter danske opdateringer
> til XP

Nej, det kunne jeg forestille mig.

Madsen.

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 08-09-02 15:45

Madsen wrote:

> Nej, det kunne jeg forestille mig.

Jeg har hentet den engelske via MS Media side og den virker fint i min win
xp pro dk.

Jeg kan sende den pr. mail, den består af 2 filer af hver små 9 mb

Bjarne
Fjern no spam i mailadresse
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Edmund

Dato : 08-09-02 18:33

[6800] B. Rosch skrev:

> Jeg har hentet den engelske via MS Media side og den virker fint i
> min win xp pro dk.
>
> Jeg kan sende den pr. mail, den består af 2 filer af hver små 9 mb

Så er det både player og encoder du tænker på.

Os danskere kan hendte den / dem her
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp

--
Mvh Edmund

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 08-09-02 18:36

Edmund wrote:

> Så er det både player og encoder du tænker på.
>
> Os danskere kan hendte den / dem her
> http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp

Korrekt

Fra : Simon...

Dato : 08-09-02 22:06

> Os danskere kan hendte den / dem her
> http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp

har jeg så installeret.... uden held, stadig ingen mpeg video... har prøvet
med ca. 20 filer der plejer at virke... det er skummelt er det....

mvh.Simon

Fra : Edmund

Dato : 08-09-02 22:24

Simon... skrev:

> har jeg så installeret.... uden held, stadig ingen mpeg video... har
> prøvet med ca. 20 filer der plejer at virke... det er skummelt er
> det....

Dette er mpeg1 og burde virke
http://home20.inet.tele.dk/edworks/mpeg1.mpg

Prøv evt. Programmer\Windows Media Player\mplayer2.exe

--
Mvh Edmund

Fra : Simon...

Dato : 09-09-02 06:28

> Dette er mpeg1 og burde virke
> http://home20.inet.tele.dk/edworks/mpeg1.mpg
>
> Prøv evt. Programmer\Windows Media Player\mplayer2.exe
virker ikke i min mplayer (efter IE6 upg også), men lyden afspilles, har
også prøvet i mplayer2... mærkeligt...
-SImon

Fra : Edmund

Dato : 09-09-02 08:29

Simon... skrev:

> virker ikke i min mplayer (efter IE6 upg også), men lyden afspilles,
> har også prøvet i mplayer2... mærkeligt...
> -SImon

kommandoen til tjek af systemfiler
Start Kør - cmd
sfc/ scannow.

Hvis du er modig kan du inden scannow tømme mappen
WINDOWS\system32\dllcache så bliver den fyldt op med friske filer fra XP
cden. Det er fra denne mappe at xp henter systemfiler hvis de bliver
overskrevet af andre, du kunne evt. flytte indholdet af mappen, for
systemfiler du har tilføjet siden du installerede XP, vil der så ikke
være backup af i mappen. Jeg har ingen anelse om det kan hjælpe, gør det
kun hvis du er desperat

Har du ikke overvejet at reparere din XP med XP cd'en altså prøve at
installere oveni.

Hvad er xcard for noget?

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 08-09-02 18:41

Simon... skrev:

> [...]
> jeg har prøvet at installere den igen, flere gange, og hente alle
> codecs ned og installere dem (pakken) men den vil ikke

Er du sikke på at den mpg fil ikke er en mpeg-2 fil, det kræver en dvd
afspiller at åbne en mpeg-2 fil. f.eks Power DVD eller WinDVD.
Når de først er installeret kan du i de fleste tilfælde bruge Media
Player til at se Mpeg-2 med.

--
Mvh Edmund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-09-02 19:25

Sun, 8 Sep 2002 19:40:55 +0200, skrev "Edmund" <edm@os.dk>:

>Når de først er installeret kan du i de fleste tilfælde bruge Media
>Player til at se Mpeg-2 med.

Mediaplayeren vil dog ofte vise filmen i forkert størrelse.

Fra : Edmund

Dato : 08-09-02 22:34

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Mediaplayeren vil dog ofte vise filmen i forkert størrelse.

Så er det rart at man har mplayer2.exe

--
Mvh Edmund

Fra : Simon...

Dato : 08-09-02 21:53

> [...]
> afspiller at åbne en mpeg-2 fil. f.eks Power DVD eller WinDVD.
> Når de først er installeret kan du i de fleste tilfælde bruge Media

ja, det er med _alle_ mine mpg filer den laver tricks, og jeg ved det har
virket... :/
måske har det noget at gøre med en installation/afinstallation af xcard
kommer jeg til at tænke på.

men nu prøver jeg lige den version 9 playerder blev givet links til.

mvh.Simon

Fra : Edmund

Dato : 08-09-02 22:12

Simon... skrev:

> [...]
> xcard kommer jeg til at tænke på.
>
> men nu prøver jeg lige den version 9 playerder blev givet links til.

Prøv evt at opdatere IE, det sker tit at den henter noget til media
player
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/ie6/default.asp

--
Mvh Edmund