MS Windows
briani 27239
Flytning af Programmer
Fra : Villy Dalsgaard

Dato : 06-09-02 18:44

Findes der en *nem* måde at flytte 'Programmer'
mappen fra en partition til en anden? Altså uden
at skulle geninstallere.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : LarsS

Dato : 06-09-02 19:26

Villy Dalsgaard skrev:

> Findes der en *nem* måde at flytte 'Programmer'
> mappen fra en partition til en anden? Altså uden
> at skulle geninstallere.

Nem og nem... har altid ændret den til "C:\Programs\" i
forbindelse med installation (win98):
1) Windows skal ha at vide hvor den nye programmer-mappe er,
det kan gøres i f.eks. TweakUI. (Dette af hensyn til installation
af nye programmer).
2) Genveje til programmer i programmer-mappen skal ændres.
3) Alle stier i data-reg.basen til "C:\Programmer\" og "C:\Progra~1"\
skal ændres til den nye. (windows RegEdit er ikke så velegnet fordi
den finder dem "en af gangen". Norton Utilities RegistryEditor og
RegGenie fra den gamle CleanSweep (før Norton overtog den) kan
bruges) (p.t. har jeg 1600 henvisninger/stier med C:\Programs\).
4) Kopier den gamle mappe, genstart, slet gamle mappe.

/LarsS

Fra : Niels Wang Hansen

Dato : 07-09-02 10:47

On Fri, 6 Sep 2002 19:43:43 +0200, "Villy Dalsgaard"
<vidal@worldonline.dk> wrote:

>Findes der en *nem* måde at flytte 'Programmer'
>mappen fra en partition til en anden? Altså uden
>at skulle geninstallere.
>
>Venlig hilsen
>
>Villy Dalsgaard

Norton Cleansweep kan det nummer.

M.v.h
Niels Wang Hansen

Fra : Niels Wang Hansen

Dato : 07-09-02 10:53

On Sat, 07 Sep 2002 11:46:59 +0200, Niels Wang Hansen
<nilswang@worldonline.dk> wrote:

>Norton Cleansweep kan det nummer.

Ups,jeg modificerer den lige Norton cleansweep skal nok være installeret
før det bliver aktuelt at flytte programmer.

M.v.h
Niels Wang Hansen