FTP via Router
Fra : L.A.

Dato : 06-09-02 19:01

Jeg har endnu ikke fået løst problemet med file transfer i MSN via min Cisco
806 router - men........ så ville jeg prøve at sætte en FTP-server op med
Serv-U. Også her er der lukket og slukket fra routerens side. Kan det
virkelig passe, at det er bund-umuligt at sende filer over internettet bare
fordi man har fået router ?
Det kunne jo være et opsætningsspørgsmål i routeren og ifølge de oplysninger
som jeg har fået fra TDC skulle det være muligt at sætte en server op. Inde
i routerens konfiguration vælger jeg følgende:
Advanced feature configuration, derefter PAT. Så får jeg en oversigt med
følgende felter: Description, Port number og Server IP adress.
De første 4 er udfyldt således:
smtp, port 25 - ingen ip adresse er angivet
pop3, port 110 - ingen ip....
ftp, port 21, - ingen ip...
http, port 80, - ingen ip

Under FTP har jeg både prøvet at angive intern og extern ip-adresse men
ingen af dem virker.
Længere nede i menuen kan jeg tilføje enten TCP eller UDP application og
igen vælge port nummer og server ip-adresse. Her har jeg også prøvet mig
frem, men der er nul kontakt til FTP-serveren.

Er der en, der vil hjælpe mig ? På forhånd 1000 tak - jeg er helt lost

Fra : Kaspar Poulsen

Dato : 06-09-02 22:51

Du skal logge ind i routeren med dit konsol-kabel
med hyperterminal. Når du kommer ind skriver du: "ena" og tryk enter. Så
skulle du gerne være inde skriv så: conf t og tryk enter. Nu skulle du
være i global configurtion-mode. skal du skrive
"ip nat inside source static tcp <servers-ip> 21 interface dialer1 21"
Nu har du tilføjet ftp-server

Hilsen Kaspar