Media-converter
Fra : Kaspar Poulsen

Dato : 06-09-02 13:56

Hvor kan jeg købe en media-converter til min cisco 1601 router. Det skal
være fra serial i routeren til ethernet.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-09-02 14:32

"Kaspar Poulsen" <kaspar@trexy.dk> crashed Echelon writing

> Hvor kan jeg købe en media-converter til min cisco 1601 router. Det skal
> være fra serial i routeren til ethernet.

Man kan ikke købe Ethernet moduler til 1601. Evt. skal du så bruge 2 stk.
1601'ere og forbinde dem sammen via Serial. Så har du Ethernet i hver ende.

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-09-02 14:52

On Fri, 6 Sep 2002 14:56:23 +0200, "Kaspar Poulsen"
<kaspar@trexy.dk> wrote:

> Hvor kan jeg købe en media-converter til min cisco 1601 router.
> Det skal være fra serial i routeren til ethernet.

Det du beskriver, giver ikke umiddelbat mening, for en 'conver-
ter' mellem seriel og ethernet er netop en router. Så jeg gætter:
Du har en Cisco 1601 (der har et serielt og et ethernet), og har
brug for to ethernet på den i stedet?

No can do.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Djernaes

Dato : 06-09-02 20:49

Hi Asbjorn,

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> ter' mellem seriel og ethernet er netop en router. Så jeg gætter:
> Du har en Cisco 1601 (der har et serielt og et ethernet), og har

Mon ikke det Kaspar er ude efter er en Terminal Server for en seriel
forbindelse. Jeg har ikke lige navnet paa nogle af disse dimser, men paa
den maade kan man i hvert fald faa Telnet til Seriel til at virke. ...
men det er slevfoelgelig kun et gaet!

Martin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-09-02 22:02

On Fri, 06 Sep 2002 12:49:21 -0700, Martin Djernaes
<martin@djernaes.dk> wrote:

> [...]
> seriel forbindelse. Jeg har ikke lige navnet paa nogle af disse
> dimser, men paa den maade kan man i hvert fald faa Telnet til

Det var seriel-til-ethernet, han ønskede sig, ikke telnet-til-
seriel.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Djernaes

Dato : 09-09-02 16:00

Asbjorn Hojmark wrote:
> Det var seriel-til-ethernet, han ønskede sig, ikke telnet-til-
> seriel.

Hmmm ... maaske ... og maaske ikke

Martin