MS Windows
briani 27239
Hvordan fjerner jeg den ene XP
Fra : 7C

Dato : 06-09-02 12:57

Jeg har (laaang historie) 2 Windows XP på min computer og ønsker den ene
fjernet.
Hvordan gør jeg det???

Når jeg starter op har jeg 25 sek. til at vælge om jeg vil bruge det ene
eller det andet styresystem.

PFT. & VH.
Søren

Fra : Madsen

Dato : 06-09-02 14:08

7C skrev:

> Jeg har (laaang historie) 2 Windows XP på min computer og ønsker
> den ene fjernet.
> Hvordan gør jeg det???

Sletter indholdet af det drev eller partition hvor den ene WinXP er
installeret på. Hvis du har noget som ikke må slettes på drevet så
kan du også bare nøjes med at slette Windows-mappen og Program
Files, eller hvad den nu hedder hos dig. Husk også at få skjulte
filer med såsom Pagefile.sys og evt. Hiberfil.sys hvis den findes.
Disse to filer fylder en del.

> Når jeg starter op har jeg 25 sek. til at vælge om jeg vil bruge
> det ene eller det andet styresystem.

Det kan ændres i boot.ini. Det nemmeste er at gå ind i Kontrolpanel
=> System => Avanceret => Indstillinger ud for 'Start og genoprettelse'
hvor du så kan vælge hvor lang tid bootmenuen skal vises og om den i
det hele taget skal vises.

Madsen.