Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forskel på Canon S30 og S40
Fra : Hans Lassesen

Dato : 06-09-02 11:39

Er der nogen som kan fortælle mig, om der er nogen væsentlig forskel på
Canon S30 og S40. Jeg står og skal investere i et godt digitalkamera og er
faldet for denne model. Spørgsmålet er så, om de 1.000,- ekstra er godt
givet ud?
Venligst - Hans

Fra : Per Herholdt

Dato : 06-09-02 14:10

Hans Lassesen wrote:
> [...]
> på Canon S30 og S40. Jeg står og skal investere i et godt
> digitalkamera og er faldet for denne model. Spørgsmålet er så, om de

Hej Hans
Det har været diskuteret før her i gruppen, så vidt jeg husker er den eneste
forskel antallet af pixels.
Nogen foretrækker de 4 meg. for at kunne lave udsnit og forstørrelser, og
nogen foretrækker de 3 meg. fordi kameraer er lidt hurtigere klar til skud.
Pixels koster, om de er pengene værd er afhængig af hvad du har behov for.
Se evt. http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/
Mvh Per

Fra : Per Herholdt

Dato : 06-09-02 15:22

Per Herholdt wrote:

> [...]
> hurtigere klar til skud. Pixels koster, om de er pengene værd er
> afhængig af hvad du har behov for. Se evt.

Efter lidt kig på ovennævnte side og lidt Google har jeg fundet frem til at
der også er forskel i højeste ISO følsomhed (400 for S40 og 800 for S30).
Det skulle være fordi S30 har en mere støjsvag chip.
Mvh Per

Fra : Hans Lassesen

Dato : 07-09-02 22:54

Tak for hjælpen. Nu har jeg også fundet de tidligere indlæg om emnet. Jeg
har besluttet at S30 er det bedste valg for mig. Nu skal jeg så bare finde
den billigste forhandler, men det er jo ret nemt på edbpriser.dk Jeg skal
bare først finde ud af om der er forskel på tilbehøret.
Venligst
Hans Lassesen

Fra : Steen F.

Dato : 06-09-02 17:38

"Hans Lassesen" <seabird@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> faldet for denne model. Spørgsmålet er så, om de 1.000,- ekstra er godt

Her kan du sammenligne de to kameraer:
http://www.powershot.com/powershot2/comparison/index.html

MVH
Steen
Canon S-30 (jeg er udemærket tilfreds med mit)

Fra : lars

Dato : 17-09-02 09:10

jeg har selv et s30 og efter min erfaring så er forskellen kun auktuel hvis
du lærer dit camera meget godt at kende, jeg bruger ikke ret tit bedste
oplæsning men ellers vil jeg sige at det er et meget alsidigt camera som du
vil få rigtig meget glæde af.

Lars