FTP-Server
Fra : TheDevil

Dato : 06-09-02 10:37

Hejza i NG. . .

Æ ka' it fin u a'

Efter jeg har skiftet fra "Cabel-modem" til "ADSL-modem" vil min FTP-Server
ikke koble på nettet.
Kørte fint med "Cabel-modem" tilsluttet.

Jeg kører gennem en Router (DI-804) WAN tilgang og har fået tildelt
IP-Adresse, og opsætning i DI-804 har jeg valgt FTP-Server (flue-ben).
FTP-programmer kobler på Lokal IP-adresse: 192.168.0.100.

Hvordan gør jeg for at bruge min Internet IP-adresse for FTP-Server
programmet.
På forhånd TAK.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-09-02 10:56

"TheDevil" <thedevil@mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> FTP-programmer kobler på Lokal IP-adresse: 192.168.0.100.
>
> Hvordan gør jeg for at bruge min Internet IP-adresse for FTP-Server

NAT er ordet.

Du skal lave NAT entry i din router for den port du vil bruge til FTP
(TCP21 som std). NAT oversætter den globale IP-adresse du har ud til nettet
til de lokale du har på det lokale net.

--
Bjarke Andersen