Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Samsung Digimax 410. 4 Mega pixel
Fra : Bjarne Hansen

Dato : 06-09-02 09:53

Fredgaard har i dag dette digitalkamera på avisannonce-tilbud
til kr 3.699-
Bortset fra en PDF-brugermanual er oplysningerne om dette
digitalkamera meget sparsomme på diverse websider.

Kan nogle her i gruppen supplere med yderligere oplysninger?
Får man mere "smæk for skillingen" her end ved køb af Medion 9700,
som Aldi har på tilbud den 11. september 2002 til kr 3.299- ?

Mvh
Bjarne

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 06-09-02 11:06

"Bjarne Hansen" <bjarne.inger@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Fredgaard har i dag dette digitalkamera på avisannonce-tilbud
> til kr 3.699-
Samme digitalkamera sælges i Electriccity for kr 3.597-

Fra : Alan Thwaites

Dato : 06-09-02 12:22

> [...]
>
> Mvh
> Bjarne
>
> I samme pris klasse fås Olympus C300 der har fået bedre
bedømmelse i diverse tester. De Samsung tester jeg har fundet ,godt nok ikke
410,men 350SE og flere har været præget af meget ringe evne til at fokusere
i svag lys. Godt nok er Olympusen "kun" 3Mp. men hellere 3Mp fuldt udnyttet
end 4Mp i et apparat der kun fungere i solskin ! Samsung laver mange gode
produkter men har ikke helt fået styr på deres digicams endnu. Medion der
sælges også som "Jenoptik" er en kinesisk "Scanhex". En af mine venner har
en og både mine Nikon CP 995 ( 3.3 Mp.men en væsentlig dyrere kamera) og en
Kodak DC5000 på kun 2Mp tager bedre billeder.
Olympus,Canon,Minolta,Nikon,Sony har alle stor erfaring og deres produkter
er testede på mange websider (DPreview,Steve´s digicams,
Megapixel,DigIt,m.fl.) Et godt sted at se på priser er "pristjek" på
www.tv2east.dk Mit råd .- Hold dig til de kendte fabrikater.

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 08-09-02 07:53

"Alan Thwaites" <atls@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er testede på mange websider (DPreview,Steve´s digicams,
> Megapixel,DigIt,m.fl.) Et godt sted at se på priser er "pristjek" på
Re: Hold dig til de kendte fabrikater.
Et godt råd.-
Efter at have læst dette link under overskriften:
"Klonernes kriger" fik jeg kolde fødder.
http://www.digitalkamera.de/Info/News/12/66.htm

Til min overraskelse er Medion og Samsung 340+410 fremstillet samme sted.
Nemlig hos "Scanhex".

Jeg har nu taget det store spring og bestilt et Olympus C-5050 Zoom,
som kommer i handelen efter Photokina i Køln.

Bjarne

Fra : oc

Dato : 22-12-02 15:34

"Bjarne Hansen" skrev d. 08-09-02 07:53 dette indlæg :

> [...]
>
> Bjarne
>

> Elgiganten sælger fra 27.12.02 Samsung Digimax 410 til kr. 2.999, jeg
var fristet men har nok fået lidt kolde fødder efter disse kommentarer,
er selv varm på Olympus C-5050 (fås hos Bingo for ca. 8.489 - men regn
med ca 800 kr ekstra, da de 16mb som medfølger ikke forslår meget i den
opløsning cameraet præsterer....)

http://www.kandu.dk/