Til redaktionen
Fra : Peter Mulbjerg

Dato : 06-09-02 07:05

Et surt opstød - var det ikke en ide at fjerne de der spanske indlæg som ikke har en sk.. med fiskeri at gøre ??

vh
Peter

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 06-09-02 08:29

On Fri, 6 Sep 2002 08:05:22 +0200, Peter Mulbjerg
<prmulbjerg@yahoo.dk> wrote:

>Et surt opstød - var det ikke en ide at fjerne de der spanske indlæg som ikke har en sk.. med fiskeri at gøre ??

Hallo! Du er på usenet og der er ikke lige en redaktion.

Suk. Men dette har vi jo oplevet før, når diverse websites ikke gør
deres brugere meget opmærksom på at de altså også kører på usenet.
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 06-09-02 09:05

"Peter Mulbjerg" <prmulbjerg@yahoo.dk> wrote in message
> Et surt opstød - var det ikke en ide at fjerne de der spanske indlæg som
ikke har en sk.. med fiskeri at gøre ??

Siden dette er en newsgroup (dk.fritid.lystfiskeri), og ikke har en sk*d men
scandicangler at gøre, kan "redaktionen" ikke gøre så meget.

Skaf Outlook Express og læse direkte.

Fra : Redaktion - Scandic~

Dato : 06-09-02 08:34

Hej

Men ændrer ikke ved, at der postes ikke-relaterede indlæg!

Med venlig hilsen
Redaktionen - http://www.scandicangler.com

Fra : Alex Linaa

Dato : 06-09-02 10:49

"Redaktion - ScandicAngler" <info@scandicangler.com> wrote in message
> Hej
>
> Men ændrer ikke ved, at der postes ikke-relaterede indlæg!

Jo da.
Vi har ikke set de spanske indlæg her i gruppen, så det eneste der er
ikke-relateret, er den tråd der starter hos jer.

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-02 22:57

Redaktionen på "Scandic Angler" bør drage omsorg for at der ikke kan under
nogen omstændigheder, kan opstå forvekslinger/sammenblandinger mellem denne
udemærkede nyhedsgruppe og deres egen. Så bør vi alle herefter være sikker
på at der er ro om sagen, og at spanske eller andre andre indlæg fra et
andet forum, ikke forstyrrer her.
Hilsen
Thomas

Fra : Redaktion - Scandic~

Dato : 06-09-02 08:17

Hej Peter

Jo, de vil også blive fjernet ASAP...

Men da nyhedsgrupperne her på magasinet er en del af meget større netværk, kaldet Usenet, er der ualmindelige mange muligheder for at poste ind til bla. denne gruppe.

ScandicAngler.com har som det eneste og første lystfiskerwebsite i verden, valgt at "trække" de enorme mængder af lystfiskerrelateret information, ind vha. af din browser.

Du kan på forsiden af "Nyhedsforum" læse lidt mere om netikette og få yderligere information, via de links der er, om ombygningen af UseNet.

Fra : Peter Mulbjerg

Dato : 06-09-02 09:32

Til d'herrer Hallo-Brian og Rasmus,

skal man nu "dunkes" fordi man ikke ved en skid om usenet osv - jeg var så naiv at tro at det
var meningen det her handlede om fiskeri og ikke om babesider og undertrykkelse andre steder i
verden.

Og til redaktionen på ScandicAngler,

så syntes jeg det er en fantastisk dårlig ide at bruge dette såkaldte usenet - det ender da med at
kommer til at handle om alt muligt andet. Må jeg foreslå at I skifter til noget der er nemmere at
"styre" (og ja det ER nødvendigt at sortere alt det bras fra).

vh
Peter

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 06-09-02 11:04

On Fri, 6 Sep 2002 10:32:04 +0200, Peter Mulbjerg
<prmulbjerg@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>var meningen det her handlede om fiskeri og ikke om babesider og undertrykkelse andre steder i

Det var ikke meningen at dunke dig i hovedet. Det var en henstilling
til Scandicangler at forklare dig bedre hvad det er du går ind til.

Og mht. til babesider og lignende. Så er det en del af vores
signaturer som er tilladt at bruge når man poster, så må Scandicangler
jo bare pille dem fra, når de bliver vist på deres hjemmeside, hvis
deres brugere mener at de ikke gider se på dem.

Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Peter Mulbjerg

Dato : 06-09-02 10:22

Hej Brian,

måske fordi jeg har lidt svært ved at se hvad en henvisning til din babeside har med lystfiskeri
at gøre.

Det burde ikke være nødvendigt at sætte sig nærmere ind i diverse netværksformer blot for at
snakke om fiskeri.

Nok om det - jeg syntes stadig redaktionen skulle overveje formen af dette forum (som jeg vælger
at kalde det).

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 06-09-02 11:30

On Fri, 6 Sep 2002 11:21:50 +0200, Peter Mulbjerg
<prmulbjerg@yahoo.dk> wrote:

>Hej Brian,
>
>måske fordi jeg har lidt svært ved at se hvad en henvisning til din babeside har med lystfiskeri
>at gøre.

Så må jeg igen fortælle:

Min henvisning til en /babe/side, er en del af min signatur (som jeg
har fortalt dig en gang). Den står der, uanset om jeg skriver om
lystfiskeri, biler eller hjemmesider.

Det er tilladt at have en signatur og man med sin program til at læse
nyheder, fravælge disse hvis man har lyst. Men da du bruger
Scandicangler har du ikke muligheden for at fravælge disse.

Men gå nu ind på http://www.usenet.dk og læs lidt, før du overfalder
mig mere med min signatur. Så vidt jeg ved er det også et krav fra
Scandicangler, at du sætter dig ind i alle disse regler for at bruge
deres hjemmeside (ret mig hvis jeg tager fejl).

Mvh. Brian

--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Helmuth Mühlenhaus

Dato : 06-09-02 16:27

På høje tid med lidt støtte til Peter
Jeg forventer også at dette er en fiskeside.
Hvis man ikke kan holde den "ren" risikerer den nemt at miste fodfæste
overfor kollegerne som har mere styr på de ting.
Jeg håber at redaktionen gør alvor af sit ASAP, så vi undgår det fnadder.
Og hvad angår det med at sætte sig ind i reglerne, så er det ligesom med dansk lovgivning,
Du skal overholde dem alle, om du kender dem eller ej.
Men vis mig den almindelige borger, som har læst dem alle! (eller bare halvdelen)

Fra : Alex Linaa

Dato : 06-09-02 17:38

"Helmuth Mühlenhaus" <hmhaus@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> På høje tid med lidt støtte til Peter
> Jeg forventer også at dette er en fiskeside.

Så fat det dog, det er ingen side og heller ikke en del af ScandicAngler!!!!
Det er usenet, som ScandicAngler har forsøgt at integrere i deres side, og
med MEGET lidt held at dømme efter alle de tåbelige postings der kommer der
fra.
Usenet ligger på nyhedsservere, som f.eks. news.inet.tele.dk, eller
sunsite.auc.dk. Nyhedsservere har INTET med www at gøre, og underligger helt
andre regler end www.
Reglerne kan du læse her: http://www.usenet.dk, og hvordan man gebærder sig
http://www.usenet.dk/netikette

> Hvis man ikke kan holde den "ren" risikerer den nemt at miste fodfæste
> overfor kollegerne som har mere styr på de ting.

Ren i forhold til hvad?
Reglerne den skal holdes ren efter står på
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.lystfiskeri, og ikke hverken i
din www-browser, eller hos ScandicAngler.

> Jeg håber at redaktionen gør alvor af sit ASAP, så vi undgår det fnadder.

Hvad er det der er så svært at fatte? DER ER INGEN REDAKTION PÅ USENET!!!!!

> [...]
> Du skal overholde dem alle, om du kender dem eller ej.
> Men vis mig den almindelige borger, som har læst dem alle! (eller bare

Det er ingen undskyldning for at overtræde dem, når man nu indtil flere
gange er blevet gjort opmærksom på dette!

Alt dette fnidder er dybt off topic i dk.fritid.lystfiskeri FUT til
news:dk.admin.netikette (Det betyder at svar til dette havner i en anden, og
mere relevant nyhedsgruppe)

/Alex

Fra : Helmuth Mühlenhaus

Dato : 06-09-02 17:02

Det er da rart at nogen sådan kan fortælle os at vi ikke forstår en skid af det her.
Men stadig væk når jeg forventer det er en fiskeside så fat dog
at det er en omformulering af at opbygningen virker tåbelig for den enkelte bruger,
idet folk søger herind fordi de er lystfiskere og ikke nødvendigvis edb-nørder.
Hvis man vil brilliere med at fortælle menigmand hvor mange fremmedord og forkortelser man kan omkring internet,
så søg dog over på edbfreak sider eller net men tilgiv os lystfiskere vores åbenbart fatale
mangel på indblik i jeres verden.
Og til slut den nyeste formulering:
Til scandicangler (ikke den ej eksisterende redaktion)
Byg dog scandicangler op så den er en "angler" side og ikke en edb-skraldespand

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 06-09-02 18:08

On Fri, 6 Sep 2002 18:02:02 +0200, Helmuth Mühlenhaus
<hmhaus@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>idet folk søger herind fordi de er lystfiskere og ikke nødvendigvis edb-nørder.

Man behøver vist ikke være nørd for at forstå det. Man skal bare ville
forstå det.

> [...]
>så søg dog over på edbfreak sider eller net men tilgiv os lystfiskere vores åbenbart fatale

Derfor er der venligst givet et link der forklarer alt på en stille og
fredelig måde. Du får den lige igen: http://www.usenet.dk.

>Og til slut den nyeste formulering:
>Til scandicangler (ikke den ej eksisterende redaktion)
>Byg dog scandicangler op så den er en "angler" side og ikke en edb-skraldespand

Det skulle ikke være nødvendigt. I skal bare gøre hvad de skriver på
deres side. Det hele er forklaret. Ikke mere eller mindre.
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Alex Linaa

Dato : 06-09-02 18:12

> [...]
enkelte bruger,
> idet folk søger herind fordi de er lystfiskere og ikke nødvendigvis

Jeg opgiver. Du fatter det ikke fordi du ikke vil. Der er ingen edb-nørder i
denne nyhedsgruppe, kun ganske almindelige lystfiskere. Hvorfor skulle du
ikke kunne komme til at fatte hvad hundreder af andre har gjort før dig?

> Og til slut den nyeste formulering:
> Til scandicangler (ikke den ej eksisterende redaktion)
> Byg dog scandicangler op så den er en "angler" side og ikke en
edb-skraldespand

Det er jo det vi har forsøgt at fortælle dem hele tiden!!!!!!
ScandicAngler skaber problemerne ved at sammenblande to dele af internettet,
der ikke hører sammen. Men ScandicAngler er hverken til at hugge eller
stikke i, på trods af disse alenlange off topic tråde som nyhedsgruppen
mudres til med, sendt fra deres "side".

Når vi nu er ved det, så bedes I på ScandicAngler indrette jeres såkaldte
service, så den respekterer et FUT. Mit indlæg to pladser længere oppe i
tråden er futtet til news:dk.admin.netikette, men svaret havner ganske
kritikløst her. I står og læner jer op ad en abuse-klage.

FUT til news:dk.admin.netikette (Og så tag at respekter dette
ScandicAngler - Hvilket jo nok må betyde at I ikke skal svare fra jeres
"nyhedsservice" da den ikke kan håntere så simpel en ting. Jeg kan anbefale
at bruge Outlook Express hvis I ønsker at fortsætte debatten.

/Alex

Fra : ** kent **

Dato : 06-09-02 18:17

On Fri, 6 Sep 2002 18:02:02 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Helmuth
Mühlenhaus wrote:

>Det er da rart at nogen sådan kan fortælle os at vi ikke forstår en skid af det her.

<klipp>

>Til scandicangler (ikke den ej eksisterende redaktion)
>Byg dog scandicangler op så den er en "angler" side og ikke en edb-skraldespand

ScandicAngler kanske börjar förstå nu varför ingen tidigare kopplat
fiskegrupperna på Usenet till en websida, och försökt få det att se ut som
ett forum.....

Det går inte att släppa ut ignoranta genomsnittsanvändare på Usenet. De
förstår inget av det som händer där, och när de själva märker att de inget
förstår så blir de arga.

<klipp>

Fra : ** kent **

Dato : 06-09-02 17:39

On Fri, 6 Sep 2002 17:27:26 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Helmuth
Mühlenhaus wrote:

> [...]
> overfor kollegerne som har mere styr på de ting.
>Jeg håber at redaktionen gør alvor af sit ASAP, så vi undgår det fnadder.

Det här är Usenet. Det finns ingen "redaktion" som styr här. Redaktionen på
ScandicAngler har ingen makt över Usenet. Det är alltså inget forum som
finns hos ScandicAngler utan där finns bara ett fönster ut mot den stora
elaka världen.....

<klipp>

Fra : Alex Linaa

Dato : 06-09-02 10:47

> [...]
valgt at "trække" de > enorme mængder af lystfiskerrelateret information,

Hvilket er en MEGET dårlig ide!!!!
Brugerne på ScandicAngler aner ikke om de skriver til jer, eller spammer en
nyhedsgruppe til, som i dette tilfælde, og tilfældet "Hvor blev....", hvis
de ikke er hajer der kan gennemskue hvad der er usenet, og hvad der ikke er.

Jeg vil foreslå jer at fjerne muligheden for at poste til usenet gennem
jeres side. Så kan i for min skyld lægge alle de indlæg i lyster herfra op
til læsning, men IKKE til besvarelse. I blander æbler og pærer, og er i
besiddelse af en potentiel spam-kanon der kan floode nyhedsgruppen med
irelevante indlæg.

/Alex

Fra : ** kent **

Dato : 06-09-02 11:08

On Fri, 6 Sep 2002 11:46:48 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> "Alex
Linaa" <@nospam@a@linaa.com> wrote:

> [...]
>til læsning, men IKKE til besvarelse. I blander æbler og pærer, og er i
>besiddelse af en potentiel spam-kanon der kan floode nyhedsgruppen med

Vilket kan resultera i abuseanmälningar som stänger/lukker hela
ScandicAngler.

Kanske/måske ingen dum idé? Så slipper vi deras spam också.....

Fra : Alex Linaa

Dato : 06-09-02 11:51

"** kent **" <kent_r_kendt@nospam_yahoo.dk> wrote in message

> Vilket kan resultera i abuseanmälningar som stänger/lukker hela
> ScandicAngler.
>
> Kanske/måske ingen dum idé? Så slipper vi deras spam också.....

Hvad med at futte disse i denne gruppe irelevante tråde over i
dk.admin.netikette?
Jeg kan ikke på ScandicAngler se, at de kan håndtere at man ændrer i
modtagergruppen, så hvis vi alle i dfn straks futter spam-lignende indlæg,
slipper vi for tråde som denne.

Forresten gad jeg nok vide om de cencurerer indlæg på ScandicAngler. Mit
svar længere nede i tråden, postet kl 11.48 findes nemlig ikke der.

Fra : ** kent **

Dato : 06-09-02 13:32

On Fri, 6 Sep 2002 12:51:03 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> "Alex
> [...]

>Forresten gad jeg nok vide om de cencurerer indlæg på ScandicAngler. Mit
>svar længere nede i tråden, postet kl 11.48 findes nemlig ikke der.

Det är flera stycken inlägg i den här tråden som inte visas hos
ScandicAngler. Inläggen från deras websida postas via ett newskonto hos
Worlonline (Tiscali), men jag undrar om det är tillåtet att göra så, utan
att betala för en kommersiell newsfeed.

Från "Redaktionens" headers:

----
Date: Fri, 6 Sep 2002 11:56:30 +0200
12:52:01 MET DST)
----

Dåligt av ScandicAngler att inte ens kunna konfigurera sin server
ordentligt (localhost.localdomain).

IP-adressen som finns i headers på inläggengår till en ADSL-anslutning
(62.79.10.149.adsl.kd.worldonline.dk). Alla inlägg postade via
ScandicAngler postas via samma konto i newsservern, så ScandicAngler är
ansvariga för allt som postas därifrån, och kan INTE skylla ifrån sig på
sina kunder. SCANDICANGLER är ansvariga. Allt som görs via deras websida är
på deras ansvar. Så bara klaga på dem hos Worldonline. Emailadressen för
klagomål är news-abuse@wol.dk.

Fra : Alex Linaa

Dato : 06-09-02 16:29

"** kent **" <kent_r_kendt@nospam_yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ScandicAngler. Inläggen från deras websida postas via ett newskonto hos
> Worlonline (Tiscali), men jag undrar om det är tillåtet att göra så, utan

Der er flere tråde der mangler mange indlæg, og fælles for disse er, at der
vises 9 indlæg i en tråd, mens resten ikke kan findes (Jeg kan i hvert
tilfælde ikke). Fed newsreader!!!
Det vil sige at vi to sidder og skriver uden for ScandicAnglers' redaktørs
rækkevidde

Tråden hører nu stadig hjeme i en anden gruppe, så jeg futter lige igen.

/Alex

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-09-02 11:27

"** kent **" <kent_r_kendt@nospam_yahoo.dk> wrote in message

> Dåligt av ScandicAngler att inte ens kunna konfigurera sin server
> ordentligt (localhost.localdomain).

Det falder jo fint sammen med deres generelle opførsel på dette medie;
præget af udtalt grad af inkompetance og arrogance.

--
-Jens B.

Fra : Redaktion - Scandic~

Dato : 06-09-02 10:57

> valgt at "trække" de > enorme mængder af lystfiskerrelateret information,
> ind vha. af din browser.
>
> Hvilket er en MEGET dårlig ide!!!!

Absolut ikke! Det er en rigtig god ide - Vi får mange mails fra vores medlemmer der har opdaget en helt ny informationskilde til deres hobby! Information mange ikke anede eksisterede...

> [...]
> de ikke er hajer der kan gennemskue hvad der er usenet, og hvad der ikke er.

Nu er scandicAngler.com jo ikke det eneste sted hvorfra man kan poste til Usenet via en browser.
scandicAngler gør jo ikke andet, end hvad eksempelvis Google gør...Vi har blot samlet en hobby portefølge af nyhedsgrupper et sted.
Dertil føler vi os overbevist om, at de mange tusinde medlemmer på scandicAngler.com, nok selv kan finde ud af hvordan tingene hænger sammen.

> [...]
> til læsning, men IKKE til besvarelse. I blander æbler og pærer, og er i
> besiddelse af en potentiel spam-kanon der kan floode nyhedsgruppen med

Vi fjerner absolut ikke noget som helst! I modsætning til traditionelle newsreaders, ved vi hvem der poster indlæg via scandicAngler.com - Og derfor er potentiallet for traditionelt spam i grupperne, væsentligt mindre!

Fra : Alex Linaa

Dato : 06-09-02 12:31

> [...]

> scandicAngler gør jo ikke andet, end hvad eksempelvis Google gør...
> Vi har blot samlet en hobby portefølge af nyhedsgrupper et sted.

Google pakker det ikke ind i et koncept, der kunne forlede brugerne til at
tro at dette er en del af Google.

> Dertil føler vi os overbevist om, at de mange tusinde medlemmer på
scandicAngler.com,
> nok selv kan finde ud af hvordan tingene hænger sammen.

Ja det er denne tråd jo et ganske godt eksempel på ikke er tilfældet!

> [...]
newsreaders,
> ved vi hvem der poster indlæg via scandicAngler.com - Og derfor er

Traditionelt spam: Ja! - fejlpostninger i den tro at brugerne bevæger sig på
ScandicAngler: Nej!

Denne diskussion hører ikke hjemme i lystfiskergruppen. FUT til

/Alex

PS. Rigtige newsreaders er i stand til at ombryde indlæg ved de
obligatoriske 76 karakterer, i stedet for de f.... lange linier du smider ud
fra ScandicAngler.

Fra : D-Fly

Dato : 08-09-02 23:27

> [...]

> Et surt opstød - var det ikke en ide at fjerne de der spanske indlæg
> som ikke har en sk.. med fiskeri at gøre ??

skriv til scandicangler.com for det ved rører overhovedt ikke denne gruppe

--
MvH

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen