Hej gruppe
Fra : Lene Sørensen

Dato : 06-09-02 08:14

Jeg har fået et mærkeligt problem

Vores netværk mellem 2 computere har kørt upåklageligt i laaaang tid. Nu kan
jeg lige pludselig ikke komme over på den anden men den kan godt komme over
på min.
Når jeg forsøger skriver den at kontoen er udløbet. Hvad betyder det og hvad
kan jeg gøre for at rette det ?

--
mvh Lene

Fra : Lene Sørensen

Dato : 06-09-02 08:21

Hej igen
Helt specifikt skriver den at "adgangskoden for denne konto er udløbet"

Lene

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 06-09-02 09:45

> [...]
over
> på min.
> Når jeg forsøger skriver den at kontoen er udløbet. Hvad betyder det og

Det ville hjælpe, hvis du fortalte hvilket styresystem det gælder?

Fra : Lene Sørensen

Dato : 06-09-02 10:05

"Martin Sjøberg" <martin@sjoeberg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> over
> hvad

> Det ville hjælpe, hvis du fortalte hvilket styresystem det gælder?

Hej Martin
Ja selvfølgelig
Win 2000 Pro

Lene

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-09-02 10:59

"Lene Sørensen" <cadtech@cadtech.dk> crashed Echelon writing

> Ja selvfølgelig
> Win 2000 Pro

Hvis der er tale om Win2000 (NT eller XP for den sags skyld) og sharet kun
er tilgængeligt for alt andet end alle brugere (everyone) så skal
kodeordene for brugeren der skal have adgang være ens på begge maskiner.

Dette skyldes MS's trustrelationsship til andre maskiner.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lene Sørensen

Dato : 06-09-02 11:00

Jamen jeg har slet ingen adgangskoder og det har virket problemfrit

Lene

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-09-02 10:09

Martin Sjøberg skrev:

> Det ville hjælpe, hvis du fortalte hvilket styresystem det gælder?

Ja, på begge maskiner, og også hvordan der logges på.

--
Bertel

Fra : Lene Sørensen

Dato : 06-09-02 10:42

Hej igen
Begge maskiner kører win 2000 Pro
Maskine 1 : IP 192.168.0.1 - undernetmaske : 255.255.255.0 - Foretrukken
DNS: 194.239.10.41 - Alternativ : 194.239.10.42
Maskine 2 : IP192.168.0.3 - gateway : 192.168.0.1 og resten magen til

et drejer sig om kommunikationen fra 1 til 2

Jeg har fjernet sharenavnet med $ i delingen på begge maskiner.

Jeg har også prøvet at slette netværksforbindelsen og oprette den igen.

Jeg får også svar hvis jeg pinger maskine 2

Lene

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 06-09-02 11:25

> [...]
>
> Jeg har også prøvet at slette netværksforbindelsen og oprette den igen.
>
> Jeg får også svar hvis jeg pinger maskine 2

flg. side skulle løse dine problemer:

< http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;DA285395 >

mvh Martin Sjøberg