Office Web Component
Fra : Lone

Dato : 06-09-02 02:39

Hejsa

Hvad mener I om "sub" ?

Jeg har bøvlet med at få et Excel ark på en webside. Kun hvis man har
Office installeret kan regnearket ses, og det virker ikke med at downloade
componenten fra web ved at ændre codebase path.

codebase="file:/C:/download/msowc.cab"

Er der en måde at få det til at fungere på for folk der IKKE har Excel
installeret ?

Kom gerne med et link til en webside som har Excel indsat og hvor download
af componenten kører. Jeg er aldrig selv stødt på et sådant site.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-09-02 03:35

De kan selvfølgelig ikke downloade fra din hd.

Fra : Lone

Dato : 06-09-02 09:15

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote in

> De kan selvfølgelig ikke downloade fra din hd.
Og det er lige netop problemet at man ikke kan downloade componenten via
andre protokoller end file:/

http://www.microsoft.com/Office/ORK/2000/One/05t2_3.htm

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-09-02 16:09

Læste du siden ordentligt? Det er kun til et intranet og det lyder for
mig som om du ville have det til at virke på en almindelig hjemmeside.
Til et intranet bruger du UNC stien eller et map'et drev (forudsat
alle brugere har den samme mapning).

Fra : Lone

Dato : 06-09-02 18:54

> Læste du siden ordentligt? Det er kun til et intranet og det lyder for
> mig som om du ville have det til at virke på en almindelig hjemmeside.

Ja det skal virke på et site på webhotel. Det virker dog kun for dem der
har Excel på deres PC. Det virker helt hen i skoven, at MS ikke vil have at
det skal virke for alle, når nu Frontpage er lavet til at indsætte Excel
regneark.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-09-02 00:40

Som der også stod kræver det at folk har licens til Excel.
Hvis ikke kunne det jo gå ud over salget af Office.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-09-02 10:35

"Lone" <lone@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skoven, at MS ikke vil have at det skal virke for alle, når nu
> Frontpage er lavet til at indsætte Excel regneark.

MS er en forretning - naturligvis ønsker de at deres produkter
(inklusive FP) skal kunne fungere på de programmer, de udbyder - de
udbyder f.eks. MSIE - oven i købet gratis - der virker FP på med ikoner
og det hele. Desuden har de valgt at give mulighed for at mange andre
browsere kan læse sider lavet i FP.
Når man ønsker noget specielt -f.eks. et regneark af en bestemt type,
ja, så er det vel naturligt at de understøtter deres eget og vil have
penge for dette. MS er ikke en velgørenhedsinstitution. Hvis du ikke
ønsker at ofre penge på foretagendet, så må du naturligvis lave noget,
der ikke kræver Excel. Det er da logisk.
--
ahw

Fra : Lone

Dato : 07-09-02 12:58

"Arne H. Wilstrup" <karl@doedsmart.dk> wrote in news:3d79c858$0$27655
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Når man ønsker noget specielt -f.eks. et regneark af en bestemt type,
> ja, så er det vel naturligt at de understøtter deres eget og vil have
> penge for dette.

Enig med hensyn til lokal brug af regneark, men det burde være muligt at
alle kunne se en skrabet udgave med en smule interaktivitet.

Man tror fejlagtigt at regnearkskomponenten fungerer som et plug-in ligesom
f.eks Shockwave flash og pdf osv.

Nu er jeg nødsaget til at præsentere regnearket som imagefiler.

Men gad vide om det egentligt er muligt at besøgende kan afvikle
regnearkskomponenten hvis man benytter et specielt webhotel hvor serveren
(ligesom med ASP) kan afvikle det. På denne måde kunne MS få
licensindtægter fra webhotellet som så sender regningen delvis videre til
mig ?

> MS er ikke en velgørenhedsinstitution. Hvis du ikke
> ønsker at ofre penge på foretagendet, så må du naturligvis lave noget,
> der ikke kræver Excel. Det er da logisk.

Jeps, så absolut enig.

Hilsen Lone