Ecs k7s5a : Fsb overclocking med ny Bios ~
Fra : fretur

Dato : 06-09-02 00:57

Jeg har fundet en Bios update til ecs k7s5a hvor man kan sætte fsb
hastigheder fra 124 - 200 for både cpu og ram. Computer booter dog ikke hvis
fsb for cpu sættes over 150.

Jeg har selv sat fsb til 150/150, hvilket gør at jeg nu kører 1600+ @ 1900+
!!!!!!!!!!!!
Jeg er heldig at min pc133 (pqi) også kan køre med fsb 150

Dette er ikke en officiel Bios update, men den har da virket i over 2 timer
i skrivende stund og klaret diverse tests.

Overvejer at købe en 1900+ og overclocket til 2200+ !!!!!!!!!!!
Den kan hentes her:

http://www.ocworkbench.com/bios/ecs/k7s5a/chb0325.zip

Fra : fretur

Dato : 06-09-02 01:01

Glemte at sige det er en NO LAN version.

Fra : Svend

Dato : 06-09-02 09:00

"fretur" <fretur@hotmail.com> wrote in message
> Glemte at sige det er en NO LAN version.

Er der en lan version ?

Svend

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-09-02 10:23

"Svend" <2@lazy.dk> skrev:

> Er der en lan version ?

Hvad har du gang i?

Du stiller et spørgsmål, hvor svaret står lige over...!

/Mikael

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-09-02 10:43

Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> skrev....

> Hvad har du gang i?
> Du stiller et spørgsmål, hvor svaret står lige over...!

Overhovedet ikke. Fretur oplyser at det direkte link til en bios han
har postet, er til en bios uden LAN. Svend spørger meget naturligt om
der er en version med LAN, hvorefter du blot bitcher.

Nu ligger LAN'et sådan at der faktisk er en bios med LAN
understøttelse:

http://www.ocworkbench.com/bios/ecs/k7s5a/chb0325l.zip

Ja, der er faktisk også en version med LAN og fastwrite enabled(slå
LAN fra for at benytte den med en non-LAN bios):

http://www.ocworkbench.com/bios/ecs/k7s5a/chb0325f.zip

--
Kent Oldhøj

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-09-02 12:28

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Hvad har du gang i?
>
> Du stiller et spørgsmål, hvor svaret står lige over...!

Så lige ordet "der" som "det", sorry.

/Mikael

Fra : Lars J.H

Dato : 06-09-02 12:05

On Fri, 6 Sep 2002 10:00:19 +0200, "Svend" <2@lazy.dk> wrote:

> Er der en lan version ?

Blot til orientering: Listen over alle tilgængelige CheepoBios'er ligger
her:
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=27&t=003724

Nyeste BIOS til Lan er
http://www.ocworkbench.com/bios/ecs/k7s5a/Chb0809l.zip

--
mvh Lars J.H

Fra : Henrik

Dato : 06-09-02 14:38

http://pub65.ezboard.com/bk7s5amotherboardforum

Her er der bios osv. samt næsten alt andet vedr ecs k7s5a boardet.

Fra : Jens Poulsen

Dato : 06-09-02 15:37

"Lars J.H" <lajuhe@mail.tele.dk> wrote in message

> Blot til orientering: Listen over alle tilgængelige CheepoBios'er ligger
> [...]

Hey

Hvad mener de med: 66/66 MHz (H/W Trap) som der står i det forum du henviser
til?

For jvf. 3Dbenchmark så kører jeg med en 66mHz FBS selvom den burde være
133?

K7S5A XP2000+
Asus GeForce4 Ti4200 med det 40.41
384 MB SDRAM
winXP Pro

3DBMscore: 8854

VH
Jens

Fra : Jens Poulsen

Dato : 07-09-02 14:00

> [...]
timer
> i skrivende stund og klaret diverse tests.
>
> Overvejer at købe en 1900+ og overclocket til 2200+ !!!!!!!!!!!

Hejsa

Er det bare at boote op i DOS og afvikle .rom filen? Eller skal der mere
til?

VH
Jens

Fra : Jens Poulsen

Dato : 07-09-02 14:08

> Hejsa
>
> Er det bare at boote op i DOS og afvikle .rom filen? Eller skal der mere
> til?
>
> VH
> Jens

Den kan jeg så selv svare på :)