Problemer med DIV, text-align og strict DT~
Fra : Lasse Krogh Thygesen

Dato : 21-02-01 00:53

Jeg har noget centrering som driller i HTML koden herunder. Det jeg
vil have er at den løse tekst samt tabellen begge skal være centreret.
Men i Netscape 6 eller Opera 5 virker det desværre ikke. Tabellen
bliver nemlig ikke centreret.

Ja og så skal koden selvfølgelig være gyldig i DTD'en.

--- HTML kode ---
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

<HTML>

<HEAD>
<TITLE>Test</TITLE>
</HEAD>

<BODY>
<DIV STYLE="border: solid; text-align: center;">
L&aelig;s tekst<BR>
<TABLE BORDER="1">
   <TR>
      <TD>Tabel tekst</TD>
   </TR>
</TABLE>
</DIV>
</BODY>

</HTML>

--
Maverick OS Project - http://www.maverick-os.dk/
Personal Homepage - http://www.lkt.person.dk/ (In danish)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-02-01 03:42

Wed, 21 Feb 2001 00:52:39 +0100, skrev Lasse Krogh Thygesen
<n.o.s.p.a.m.chruker@worldonline.dk>:

> [...]
>vil have er at den løse tekst samt tabellen begge skal være centreret.
>Men i Netscape 6 eller Opera 5 virker det desværre ikke. Tabellen

Du bliver nødt til at skrive style i table.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Lasse Krogh Thygesen

Dato : 23-02-01 00:52

On Wed, 21 Feb 2001 03:41:55 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Du bliver nødt til at skrive style i table.

Tjah, det virker jo, selv om det ikke er smukt. Burde text-align:
center; i et div tag ikke også virke på table tags ? Der står jo i
CSS specs at den virker på alle block-level elements, og table er vel
egentlig et block level element.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-02-01 14:40

Fri, 23 Feb 2001 00:51:34 +0100, skrev Lasse Krogh Thygesen
<n.o.s.p.a.m.chruker@worldonline.dk>:

>Tjah, det virker jo, selv om det ikke er smukt. Burde text-align:
>center; i et div tag ikke også virke på table tags ?

Det ville være nemmere, hvis det gjorde, om det egentlig skulle virke
iflg. specifikationerne har jeg ikke studeret nærmere, men når man
studerer tabelegenskaberne, så står der ikke ret meget om
positionering.

Men, mon ikke, det er fordi det vil kollidere med teksten i cellerne,
at det ikke virker til positionering af tabeller?
Bare lige en strøtanke.

Centrering af et billede er jo også svært med css.

En god gammeldags <center> viste man da, hvad var .

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.