Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Køb af kompaktkamera.
Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 05-09-02 22:08

Jeg sniger lige et lille 'semi-analog' spørgsmål ind mellem alle de
digitale.

Min kæreste har besluttet sig for at ofre 800-1000,- på et
kompaktkamera.

1) Er der nogen review-sites, der beskæftiger sig med den slags ?

2) Er http://dk.pricerunner.com det bedste sted at pris-sammenligne ?

-------
MVH
Simon Walther-Larsen
(Ved svar på mail: byt om på larsen og walther.)

Fra : Clark Kent

Dato : 05-09-02 22:49

"Simon Walther-Larsen" <larsenwalther@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kompaktkamera.
>
> 1) Er der nogen review-sites, der beskæftiger sig med den slags ?

Hvad med at du åbnede din søgemaskine og skrev "camera reviews"?

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 05-09-02 23:58

"Clark Kent" <hgath@deepspace.dk> har med klæbrige fingre ramt
tastaturet på en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:

>Hvad med at du åbnede din søgemaskine og skrev "camera reviews"?

Ja, det er nu ikke fordi jeg er 'for doven', som du så smukt i et
tidligere indlæg kalder folk.

Jeg synes bare ikke at jeg kan finde et review-site i stil med steve's
eller megapixel, hvor der jo er _masser_ af tests at bladre rundt i.

Jeg spørger derfor selvfølgelig i dette forum, da der jo nok skal
sidde en 'expert', hvor favorite links til venstre i browseren
udelukkende består af foto-links.

Angående dk.pricerunner,com, synes jeg at sætningen
"Forhandles af : 1 forhandlere" optræder lidt for ofte.

My 2 cents....

MVH Simon Walther-Larsen
"Hvis alle tænker på sig selv, er der tænkt på alle"

Fra : WebCat

Dato : 06-09-02 07:07

"Olympus Mjü II" er svaret på dit spørgsmål. Alternativ : "Canon Prima mini
II".

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 06-09-02 10:53

Simon Walther-Larsen <larsenwalther@msn.com> wrote in

> [...]
> kompaktkamera.
>
> 1) Er der nogen review-sites, der beskæftiger sig med den slags ?

www.photo.net har nogle enkelte (lidt gamle) reviews, men der er typisk
mange nye kommentarer fra læsere i bunden af hver review.

http://groups.google.com/groups?q=rec.photo.equipment.35mm&hl=en&meta=
Søg efter "compact camera"

Men som Webcat skriver, så er svaret på din kærestes søgen simpel: Olympus
Mju II med fast 35 mm f/2.8 objektiv. Den er let, lille og så har den et
rigtig godt objektiv.

Pris 800 kr hos www.kamerahuset.dk

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 06-09-02 16:15

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> har med klæbrige fingre ramt
> [...]

>www.photo.net har nogle enkelte (lidt gamle) reviews, men der er typisk
>mange nye kommentarer fra læsere i bunden af hver review.

Se der var et par gode links.

> [...]
>Mju II med fast 35 mm f/2.8 objektiv. Den er let, lille og så har den et

På baggrund af diverse udmeldinger i ovenstående links og 2 stk
anbefalinger her i NG, tror jeg at kæresten vælger et Olympus Mju II.

Mange tak til Kenneth og Webcat.