/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Mappe ved navn Recycler.
Fra : Madsen


Dato : 05-09-02 21:22

Hej,

Er det normalt at der på WinXP Pro (NTFS) ligger en skjult mappe ved
navn RECYCLER? Inde i den mappe er der her tre undermapper som hedder
noget så mærkeligt som f.eks. 'S-1-5-21-1409082233-1292428093-6820
03330-500'. Undermapperne har et ikon som er magen til papirkurven.

Jeg tænker ikke på mappen Recycled, for den findes også på drevet,
men RECYCLER. http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/recycler.gif

Et eller andet siger mig at den ikke altid har været der, men jeg er
i tvivl, da jeg for det meste har slået visning af skjulte filer og
mapper til.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

 
 
Peter Loumann (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 05-09-02 22:11

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Er det normalt at der på WinXP Pro (NTFS) ligger en skjult mappe ved
>navn RECYCLER?

Min Xp home (ntfs) lægger den også.

>Inde i den mappe er der her tre undermapper som hedder
>noget så mærkeligt som f.eks. 'S-1-5-21-1409082233-1292428093-6820
>03330-500'.

Du har åbenbart 2 drev? Jeg har 3, og 4 mapper.

>Undermapperne har et ikon som er magen til papirkurven.

Så vidt, jeg kan se, *er* de papirkurven. Indeholdet forsvinder, når
jeg tømmer den, bortset fra en info-ril og en ini-fil.

>Jeg tænker ikke på mappen Recycled, for den findes også på drevet,

Den har jeg så til gengæld ikke.

>Et eller andet siger mig at den ikke altid har været der, men jeg er
>i tvivl, da jeg for det meste har slået visning af skjulte filer og
>mapper til.

Kan du ikke se nogen datoer på mapperne?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Madsen (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 05-09-02 22:45

Madsen skrev:

> Hmm, jeg tror jeg forsøger at slette den.

Og det vil den ikke. Nå, men så kan den da også blive fri.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 06-09-02 02:56

Peter Loumann skrev:

> Du må hellere formatere og reinstallere - for en sikkerheds skyld.

Nix.

>>men stadig undrer jeg mig over hvad den bruges til.
>
> Papirkurv!

Ja åbenbart, men det er Recycled åbenbart også.

> Prøv at smide et par filer i papirkurven og spor dem der!

Tja og det bliver jeg da ikke mindre forvirret af at gøre :)
Prøvede lige at smide 4 filer i papirkurven på skrivebordet.
De havnede i D:\Recycled, men også i:
D:\RECYCLER\S-1-5-21-1409082233-1292428093-682003330-500 og i
D:\RECYCLER\S-1-5-21-1409082233-1292428093-682003330-1003 og i
D:\RECYCLER\S-1-5-21-2025429265-1957994488-1801674531-1000.

4 slettede filer havner altså i 4 forskellige mapper. Er det mon
NTFS-filsystemet som er sådan skruet sammen? Det virker umiddelbart
en smule idiotisk i mine øjne.

>>Recycled-mappen er tom. Jeg har altid troet at papirkurven var den
>>der hedder Recycled.
>
> Det er den også på mit E-drev, mit eneste FAT32-drev og det
> eneste, der har en 'Recycled'. Kunne det eventuelt tænkes, at du
> for nylig har konverteret fra FAT32 til til NTFS?

Ja, det har jeg. Jeg har konverteret mit drev D som WinXP er
installeret på til NTFS for nogle måneder siden. De to andre
partitioner er FAT32.

>>Den har jo et ikon som papirkurven.
>
> Ganske som undermapperne til RECYCLER ...

Ja.

[Mappen Recycled]

>>Den har jeg en af på hvert drev.
>
> Også på NTFS-drev?

Ja også på NTFS-drevet.

C er FAT32. Her findes kun C:\Recycled
D er NTFS. Her findes D:\Recycled og D:\RECYCLER.
E er FAT32. Her findes kun C:\Recycled.

C indeholder Win2000
D indeholder WinXP
E er mit rode-drev.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Jesper G. Poulsen (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-09-02 10:20

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:Xns928127FB916BAcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> Peter Loumann skrev:
> > Du må hellere formatere og reinstallere - for en sikkerheds skyld.
> Nix.

Sådan skal det lyde


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Madsen (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 06-09-02 14:04

Jesper G. Poulsen skrev:

[Reinstaller? Nix]

> Sådan skal det lyde

Så hellere smide et ældre image ind. Det er noget lettere. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 05-09-02 22:30

Peter Loumann skrev:

> Min Xp home (ntfs) lægger den også.

Det gør mig lidt mere rolig, men stadig undrer jeg mig over hvad den
bruges til.

> Du har åbenbart 2 drev? Jeg har 3, og 4 mapper.

Jeg har pt. 3 harddiskdrev. C, D og E. Mappen findes kun på D, som
WinXP er installeret på.

>>Undermapperne har et ikon som er magen til papirkurven.
>
> Så vidt, jeg kan se, *er* de papirkurven. Indeholdet forsvinder, når
> jeg tømmer den, bortset fra en info-ril og en ini-fil.

Pt. er min papirkurv tom, men alligevel er der to undermapper til
RECYCLER-mappen. Recycled-mappen er tom. Jeg har altid troet at
papirkurven var den der hedder Recycled. Den har jo et ikon som
papirkurven.

>>Jeg tænker ikke på mappen Recycled, for den findes også på drevet,
>
> Den har jeg så til gengæld ikke.

Den har jeg en af på hvert drev.

>>Et eller andet siger mig at den ikke altid har været der, men jeg er
>>i tvivl, da jeg for det meste har slået visning af skjulte filer og
>>mapper til.
>
> Kan du ikke se nogen datoer på mapperne?

Jo, det kan jeg vel egentlig og hvis jeg højreklikker på den så står
der at den er oprettet d. 15/08 i år. Hmm, jeg tror jeg forsøger at
slette den. Det kan ikke gå værre end galt. Jeg har genindlæst et
image en gang i dag, så hvorfor ikke en gang mere...

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Peter Loumann (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 05-09-02 23:03

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>> Min Xp home (ntfs) lægger den også.

>Det gør mig lidt mere rolig,

Det er der næppe grund til. Du må hellere formatere og reinstallere -
for en sikkerheds skyld.

>men stadig undrer jeg mig over hvad den
>bruges til.

Papirkurv!

>> Du har åbenbart 2 drev? Jeg har 3, og 4 mapper.

>Jeg har pt. 3 harddiskdrev. C, D og E. Mappen findes kun på D, som
>WinXP er installeret på.

Jo. Jeg mente 2, som Xp styrer. Men det viser sig, at mit ræsonnement
om drev ikke holder: på C har jeg 4 af de undermapper, men på D, som
er et rent datadrev, har jeg sågar 6 undermapper til RECYCLER.

>Pt. er min papirkurv tom, men alligevel er der to undermapper til
>RECYCLER-mappen.

Ja, men bortset fra de to systemfiler er de vel tomme? Prøv at smide
et par filer i papirkurven og spor dem der!

>Recycled-mappen er tom. Jeg har altid troet at
>papirkurven var den der hedder Recycled.

Det er den også på mit E-drev, mit eneste FAT32-drev og det eneste,
der har en 'Recycled'. Kunne det eventuelt tænkes, at du for nylig har
konverteret fra FAT32 til til NTFS?

>Den har jo et ikon som papirkurven.

Ganske som undermapperne til RECYCLER ...

>>>Jeg tænker ikke på mappen Recycled, for den findes også på drevet,
>>
>> Den har jeg så til gengæld ikke.

Det har jeg jo altså så alligevel, på TAF32-drevet.

>Den har jeg en af på hvert drev.

Også på NTFS-drev?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Jens Peter Karlsen (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 06-09-02 03:55

Hvis du har dualboot med to versioner af Windows vil du have både en
"Recycled" og en "Recycler" mappe.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Thu, 05 Sep 2002 22:21:37 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Er det normalt at der på WinXP Pro (NTFS) ligger en skjult mappe ved
>navn RECYCLER? Inde i den mappe er der her tre undermapper som hedder


Madsen (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 06-09-02 16:45

Jens Peter Karlsen skrev:

> Ja. WIN XP kalder den her for Recycler mens tidligere WIN versioner
> bruger recycled. Hvorfor ved jeg egentlig ikke.

Okay. Så er det sikkert Win2000 som har oprettet recycled-mappen på det
drev hvor jeg har installeret WinXP på. Det undrer mig dog hvorfor at
filer som jeg sletter i WinXP ryger både i Recycled og Recycler, for
det gør de.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Jens Peter Karlsen (07-09-2002)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 07-09-02 01:02

Det er egentlig ikke selve filen men en henvisning til den. Hvis du
kunne se det fra DOS ville du se dette.
Så hvis du sletter f.eks. en 20MB fil optager det ikke dobbelt plads.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Fri, 06 Sep 2002 17:44:37 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Okay. Så er det sikkert Win2000 som har oprettet recycled-mappen på det
>drev hvor jeg har installeret WinXP på. Det undrer mig dog hvorfor at
>filer som jeg sletter i WinXP ryger både i Recycled og Recycler, for
>det gør de.


Madsen (07-09-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 07-09-02 12:21

Jens Peter Karlsen skrev:

> Det er egentlig ikke selve filen men en henvisning til den. Hvis du
> kunne se det fra DOS ville du se dette.
> Så hvis du sletter f.eks. en 20MB fil optager det ikke dobbelt plads.

Nå ok. Så er jeg mere rolig. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 06-09-02 14:04

Jens Peter Karlsen skrev:

> Hvis du har dualboot med to versioner af Windows vil du have både en
> "Recycled" og en "Recycler" mappe.

Jeg kører dualboot imellem Win2000 DK SP3 og WinXP Pro UK SP1, men det
undrer mig hvorfor Recycler-mappen kun findes på det drev hvor WinXP er
installeret på, men det er måske fordi at det er det eneste drev som
kører NTFS så?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Jens Peter Karlsen (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 06-09-02 16:38

Ja. WIN XP kalder den her for Recycler mens tidligere WIN versioner
bruger recycled. Hvorfor ved jeg egentlig ikke.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Fri, 06 Sep 2002 15:03:48 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg kører dualboot imellem Win2000 DK SP3 og WinXP Pro UK SP1, men det
>undrer mig hvorfor Recycler-mappen kun findes på det drev hvor WinXP er
>installeret på, men det er måske fordi at det er det eneste drev som
>kører NTFS så?


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408649
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste