Skærme
Fijala 3554
Sony F520 21"
Fra : Alexander P. Jørgens~

Dato : 05-09-02 21:19

Er der nogen der kan hjælpe mig jeg er intereseret i at købe en Sony F520
skærm, men er i tvivl, da jeg har hørt at der kan være konvergens fejl, i
hjørnene på denne model.

Er det en hyppig fejl ved denne model, eller der det bare nogle der har
været uheldige med deres køb?

Kan der anbefales andre mærker i 21" modeller end Sony?

Fra : ha

Dato : 06-09-02 21:31

> Kan der anbefales andre mærker i 21" modeller end Sony?

Jeg har en Sony G520 som jeg er meget meget glad for.

mvh
ha

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 06-09-02 23:09

Alexander P. Jørgensen wrote:
> [...]
> hjørnene på denne model.
>
> Er det en hyppig fejl ved denne model, eller der det bare nogle der har

Første gang jeg hører om det, min har ikke og jeg har ikke set noget i
de internationale grupper om det.

> Kan der anbefales andre mærker i 21" modeller end Sony?

Nec/Mitshubishi(22" = 0.2" større synlig billedflade), EIZO, LaCie vil
være et par navne.

Mvh

Bruno

Fra : Dr. Ralph

Dato : 07-09-02 01:25

>Er der nogen der kan hjælpe mig jeg er intereseret i at købe en Sony F520
>skærm, men er i tvivl, da jeg har hørt at der kan være konvergens fejl, i
>hjørnene på denne model.

Der var en del polymik omkring den gamle F500 fra Sony, men den nye
F520 har jeg iikke hørt om grove fejl på.
F520 går ganske enkelt for at CRT skærmenes Rolls Royce (sammen med
FW920 - men den er 24' WIDE)

>Kan der anbefales andre mærker i 21" modeller end Sony?

Eizo laver en fin invar shadow mask skærm, men den har ikke fladt
billedrør, Nec /Mitsubishi er nok den stærkeste konkurrenter til Sony
F520 - bemærk, at MItsubishi er på vej med ny 22' CRT topmodel kaldet
2080 - tjek med www.gandalfdata.dk

Men F520 er nok det ultimative indenfor CRT.

Fra : Madsen

Dato : 07-09-02 17:10

Dr. Ralph skrev:

> Nåhhhh ja, kom lige lidt for godt igang :)

Nå ok. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 07-09-02 13:26

Dr. Ralph skrev:

> ...FW920 - men den er 24' WIDE)

FW900 mener du vel, eller er der kommet en 920'er?

Madsen.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 07-09-02 16:09

Fra : Alexander P. Jørgens~

Dato : 10-09-02 21:36

jeg takker for de svar jeg har fået, og det er nogle informationer jeg kan
bruge.

Hilsen Alex