Mowglis mave og Lantes tålmodighed
Fra : Kate

Dato : 05-09-02 20:19

Ja, i får lige et dobbelt indlæg.
Først det alvorlige.
Mowgli havde lidt dårlig mave da jeg fik ham, Mette og jeg blev enige
om at det nok var flyttestress, men alligevel blev jeg bekymret da han
tirsdag morgen var på bakken og det var næsten vand han afleverede (han
er ikke genert og går gerne på bakken lige foran mig når jeg renser
bakker). Jeg vendte så lige dyrlægen, som ikke fandt noget
foruroligende i hans afførring, men anbefalede mig at gi' ham skånekost
et par dage.
Dyrlægen sagde giv ham godt udkogte ris og mager fisk, såsom torsk,
fiskeboller, torskerogn. Men hvad er mager fisk kontra fed fisk? Hvilke
typer fisk skal jeg undgå og hvilke gi' ham? Han drikker meget, så jeg
er ikke rigtigt bekymret og han flintrer rundt ca. 1½ meter under
loftet det meste af tiden, så han er ikke syg efter egen mening
heller ikke efter min. Men han er jo bare et barn og jeg vil jo gerne
sikre mig hans sundhed.
Nogle gode råd, kom endeligt med dem.

Det mere lette.
Lante er dog den mest tålmodige kat, jeg længe har mødt. Mowgli
"tyraniserer" ham, men han ta'r det som en mand. Faktisk er de blevet
rigtigt gode venner og kan lege vilde drengelege og Mowgli siger næsten
aldrig et kny under Lantes til tider lidt voldsomme færd. Har ikke
blandet mig for så voldsomt går det ikke til. Nu før vaskede Lante
Mowgli så han var pjaskvåd og Mowgli nød turen, ingen tvivl om det. Jeg
har helt klart fået den rigtige mis til huse

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Camilla Scharff

Dato : 05-09-02 23:23

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev...
> [...]
> loftet det meste af tiden, så han er ikke syg efter egen mening
> heller ikke efter min. Men han er jo bare et barn og jeg vil jo gerne

Du kan give ham torsk og sej ("hvide" fisk) - fede fisk er fx sild og
makrel, så det skal du undgå. Laks er vel egentlig også en fed fisk... (har
aldrig læst indholdsdeklarationen på en sådan, spiser det bare ) Ellers
er kogt kylling også en god skånekost.
Ellers vil jeg da anbefale Revolyt - pulver til opblanding i kogt, koldt
vand, købes på apotek og i Matas mv. - skift drikkevandet ud med det, de
andre tager ikke skade af det! Det er naturlige salte og mineraler, som
virker stabiliserende på mavsen. Og selvfølgelig Zoolac-pasta - "gudemidlet"
mod dårlig mave, købes hos dyrlægen

> [...]
> Mowgli så han var pjaskvåd og Mowgli nød turen, ingen tvivl om det. Jeg
> har helt klart fået den rigtige mis til huse

Dejligt!

Mvh. Camilla

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-09-02 00:48

Et emne jeg ved lidt om *suk*
Mager fisk er f.eks. torsk, sej, rødspætte, skrubbe. Fede fisk er -
f.eks laks, makrel, sild. Man kan tit ligefrem se det og føle det - de
er fedtede
Har du prøvet at give ham Zoolac? Det har jeg rigtig gode erfaringer
med ved "uspecificeret hurtigmave" Og kattene elsker det. Det har ofte
stoppet tynd mave i opløbet her i huset i løbet af max. et par døgn.
Men det er smådyrt...
Held og lykke med den lille mis - klap ham og hans legeonkel fra mig

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck

Fra : Kate

Dato : 06-09-02 20:02

Tak, Ann og Camilla.

Jeg er ovenud anti-fiskespiser, så derfor vidste jeg ikke rigtigt hvad
jeg kunne variere med.
Sild bryder J&S sig ikke om, så det ville jeg ikke købe, men sej er et
kæmpe hit.
Dejligt at kunne variere temaet lidt mere end torsk og torskerogn.

Hans mave har det noget bedre idag, afførringen er stadig lidt blød,
men ikke flydende og så er han en superlømmel. Jeg tror ikke der er
meget hjem tilbage når han er voksen