MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
W2K: Hvad er "Save Dump"?
Fra : Steen

Dato : 05-09-02 20:10

Jeg har nu to gange kort efter hinanden oplevet, at min maskine har været
genstartet.

Begge gange har jeg været væk fra maskinen i længere tid, og når jeg så er
kommet tilbage, er alle vinduer lukket. Det syntes jeg var noget mærkeligt
noget, så jeg gik ind i Event Viewer, og der kunne jeg se, at der var
foretaget 2 x "Save Dump" svarende til tidspunkter, hvor jeg havde været væk
fra maskinen. F.eks. står der:

"The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x00000076
(0x00000000, 0xff96a020, 0x00000001, 0x00000000). Microsoft Windows 2000
[v15.2195]. A dump was saved in: C:\WINNT\Minidump\Mini090502-01.dmp."

Hvad fanden skyldes det?! Den eneste større ændring jeg lavede kort forinden
var, at jeg installerede Apache 2 - kan det have noget med det at gøre?

Jeg kører ZoneAlarm 3.1.291 og har ADSL fra TDC med en SpeedStream Router,
hvor kun ganske få porte er åbne, f.eks. http. Jeg er vel ikke blevet
hacket?

Mvh Steen

Fra : Madsen

Dato : 05-09-02 20:49

Steen skrev:

> Begge gange har jeg været væk fra maskinen i længere tid, og når
> jeg så er kommet tilbage, er alle vinduer lukket. Det syntes jeg
> var noget mærkeligt noget...

[..]

> "The computer has rebooted from a bugcheck.

Det er egentlig ikke så mærkeligt at dine vinduer er lukkede for
som du ser i loggen, så har den genstartet. Win2000 (og XP) er som
standard stillet til at genstarte ved fejl. Det kan kobles fra og
vil så sikkert resultere i en blå skærm i stedet.

Som svar på dit spørgsmål i subject så er et dump en udlæsning
af hvad der befandt sig i en del af RAM da skidtet gik ned. Det er
de færreste som kan bruge et sådant dump til noget som helst, men
læs evt. følgende artikel hos MS:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q254723

Madsen.

Fra : Steen

Dato : 06-09-02 05:23

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> af hvad der befandt sig i en del af RAM da skidtet gik ned. Det er
> de færreste som kan bruge et sådant dump til noget som helst, men

Tak. Næste spørgsmål: HVORFOR laver den fejl?

Mvh Steen

Fra : Madsen

Dato : 06-09-02 14:04

Steen skrev:

> Næste spørgsmål: HVORFOR laver den fejl?

Godt spørgsmål, men hvis du nu starter med at slå automagisk
genstart fra og så lige noterer ned hvad den skriver på den blå
skærm ved næste crash, så har du muligvis noget at gå videre med.

Madsen.