MS Windows
briani 27239
Printeren vil bruge forkert port
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 05-09-02 19:10

Hej
Hvordan retter jeg ovenstående. En ældre model med Win 98 -har fået indsat
et USB kort- har en printer som kun har USB stik, når den bliver installeret
er den tilsluttet LPT1, den kan selvfølgelig ikke virke. Under Hardware står
LPT1 med printerindstillingerne, og USB porten er tom. Hvordan flytter jeg
det?
Gunnar

Fra : Morten

Dato : 05-09-02 19:32

> [...]
> LPT1 med printerindstillingerne, og USB porten er tom. Hvordan flytter jeg

Jeg har ikke nogen printer tilsluttet for tiden, så jeg kan ikke lige gennemkigge
indstillingerne for at se, om der skulle være en lettere metode end denne:
Afinstaller printeren, sluk, tænd og lad windows finde den 'nye' hardware på
usb-porten. Måske det virker?

Mvh.
Morten

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 05-09-02 21:35

"Morten" <morten789@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Afinstaller printeren, sluk, tænd og lad windows finde den 'nye' hardware

Det gjorde det ikke, andre forslag?
Gunnar

Fra : Morten

Dato : 05-09-02 21:46

> Det gjorde det ikke, andre forslag?

Er der ikke noget med, at når man installerer (visse?) usb-enheder, så
skal man installere softwaren før man tilslutter enheden. Har du forsøgt på
den måde?

Mvh.
Morten

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 05-09-02 22:06

> Er der ikke noget med, at når man installerer (visse?) usb-enheder, så
> skal man installere softwaren før man tilslutter enheden. Har du forsøgt

> den måde?

Nogle (alle??) HP-printere skal have egne usb.drivere installeret før man
tilslutter printeren.

Kan du løfte sløret lidt for hvad det er for en printer?
vh
Peter

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 06-09-02 11:24

> [...]
> tilslutter printeren.
>
> Kan du løfte sløret lidt for hvad det er for en printer?

Hej
Det er en Epson. Jeg ved ikke om der er installeret noget til USB porten,
men tror det ikke. Det er et løs kort som blev udskiftet med et nyt. Men når
USB porten er nævnt under hardware er den jo registreret, og når printeren
kun har USB stik, må installationen jo være baseret på det. Derfor forstår
jeg ikke at den stiller til LPT1, men kan man flytte disse, eller selv vælge
port??
Gunnar

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 06-09-02 13:17

> [...]
> kun har USB stik, må installationen jo være baseret på det. Derfor forstår
> jeg ikke at den stiller til LPT1, men kan man flytte disse, eller selv
Hej
Nu har jeg fundet en løsning, og da der under tiden er nogle der glemmer at
fortælle hvordan, så vil jeg gøre det. Det er sikkert ikke en løsning der er
normal, men den virker. Efterligninger er på eget ansvar, men når skidtet
ikke virker er risikoen mindre. Jeg gik ind i hardware indstillingerne,
fandt LPT1 som havde printerindstillingerne og fjernede den, altså hele
porten. Så lavede jeg en ny printerindstilling under Tilføj Printer og
fjernede de gamle, og hopla da der ikke var andre ledige porte hoppede den
på USB. Men hvis han en dag skal bruge LPT1 bliver der nok problemer, men
den tid den sorg. Printeren kører.
Gunnar

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 06-09-02 13:18

"Gunnar Grooss" <a-g.g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kun har USB stik, må installationen jo være baseret på det. Derfor forstår
> jeg ikke at den stiller til LPT1, men kan man flytte disse, eller selv

Jeg har forstået hvad det er du ikke forstår. Men om du har forstået at
muligheden for at få hjælp denne vej er afhængig af at man giver så mange
oplysninger som overhovedet muligt. Hvad har du gjort? i hvilken rækkefølge?
er der software med printeren du ikke har brugt? Har du læst manualen? Og
jeg kunne blive ved. Grundlæggene har du oplyst at du har en usb-printer -
og i anden omgang at det er en Epson. Det er simpelthen for lidt information
til at man kan komme med andet end helt generelle forslag.

vh
Peter

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 06-09-02 15:56

> [...]
> muligheden for at få hjælp denne vej er afhængig af at man giver så mange
> oplysninger som overhovedet muligt. Hvad har du gjort? i hvilken

Jeg har helt konkret først skiftet kortet med USB porten, derefter
instaleret printeren fra den mefølgende CD, det der står -indstalation af
driver - for at undgå misforståelser -det er en Epson printer med stik til
USB port,og ikke andet. Derfor begge betegnelser
> er der software med printeren du ikke har brugt?
Nej
Har du læst manualen?
Ja
> [...]
information
> til at man kan komme med andet end helt generelle forslag.

Jeg har også stillet et direkte spørgsmål, kan man selv vælge port, eller
flytte til en anden port.
Gunnar