Åbne TCP-porte i XP
Fra : -= bgn =-

Dato : 05-09-02 19:07

Jeg har skrevet før ang. dette emne, og har nu konkretiseret spørsmålet.

Er der en service eller et program under XP Pro hvor jeg kan åbne og lukke
TCP 4661 og 4662 portene?
Eller et program man kan installere, som kan åbne og lukke porte?

Jeg har ingen router kørende eller nogen extern firewall kørende (den
indbyggede er heller ikke slået til).
Jeg har TDC Bredbånds-ADSL med fast IP.

Bo

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-09-02 19:50

"-= bgn =-" <bo@bgn.dk> wrote in message
> [...]
> Eller et program man kan installere, som kan åbne og lukke porte?
>
> Jeg har ingen router kørende eller nogen extern firewall kørende (den

Hvis du ikk har nogen firewall, hvorfor skulle portene så være lukkede?..
ja, det undrer åbenbart også dig :)

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Bo Nielsen

Dato : 06-09-02 14:39

> Hvis du ikk har nogen firewall, hvorfor skulle portene så være lukkede?..
> ja, det undrer åbenbart også dig :)

Når jeg kører kommandoen "netstat /a" kan jeg ikke se de omtalte porte.

Bo

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 06-09-02 13:23

"-= bgn =-" <bo@bgn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller et program man kan installere, som kan åbne og lukke porte?
>
> Jeg har ingen router kørende eller nogen extern firewall kørende (den

Du kan evt. bruge den indbyggede firewall i Windows XP (der er nok en guide der
kan fortælle dig hvordan) - dermed er der kun åbent for de porte som Win XP
mener der er brug for - under egenskaberne for din LAN forbindelse kan du selv
sætte kryds ved dem du har brug for.

IMHO: Luk hellere det hele og åbn for dem du skal bruge, i stedet for at have
det hele åbent og lukke for dem du frygter.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)