Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Guide til hjemmeside design?
Fra : J

Dato : 05-09-02 18:20

Hey

Jeg har kastet mig ud i at lave min egen hjemmeside - fedt, fedt - med Adobe
GoLive 5. (bruger XP pro uk) Men jeg har absolut ingen erfaring med
hjemmeside design. (Fik at vide at GL var det letteste at gå til som
begynder!) Jeg har søgt på google, men det eneste der kommer tæt er
golivebible.com , som bare giver en masse tips og detaljerede finurligheder!
Jeg har meget godt styr på Photoshop, hvis det kan gøre det nemmere!

Findes der ikke en nem og simple guide på nettet, til hvordan man laver
billeder, menu'er og links til at få det hele til at flyde - uden java,
flash og det andet lir?

håber I kan hjælpe - tak

-johan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-09-02 18:32

"J" skrev i en meddelelse

Noget om hjemmesider, der vist ikke hører til i denne gruppe ?

Prøv i news:dk.edb.internet.webdesign

eller en af undergrupperne......

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Clark Kent

Dato : 05-09-02 22:05

"J" <joeyj0007@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der ikke en nem og simple guide på nettet, til hvordan man laver
> billeder, menu'er og links til at få det hele til at flyde - uden java,

Du har selvfølgelig betalt for din software?

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 05-09-02 23:28

"Clark Kent" <hgath@deepspace.dk> skrev i en meddelelse

> Du har selvfølgelig betalt for din software?

Tsk tsk CK.... dit indlæg høre mere hjemme i news:dk.jeg.lukker.luft.ud *S*

Kære J.

Der findes nogle små gode hæfter so kan købes i alle boghandler til under en
50 kr som omhandler det du søger.. Det er et godt sted at starte, ved godt
at det ikke er på nettet, men de er gode til at starte med.
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 06-09-02 00:11

> Du har selvfølgelig betalt for din software?

Hvad fanden skal du blande dig i det for?, hvad bygger du din udtagelse på?

Mvh
Henrik

Fra : J

Dato : 06-09-02 13:00

Tak for svarene - og sorry hvis det var alt for ot

-j

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-09-02 16:43

Henrik Bruun-Petersen wrote:

> Hvad fanden skal du blande dig i det for?, hvad bygger du din
> udtagelse på?

Når du er ude at gå en tur, trædder du så bevidst i de hundelorte der
ligger på fortovet - nej vel..! Sådan er det også med de klatter som
"Clark Kent" efterlader her i gruppen, dem skal skal man også undgå at
træde i (besvare)...

FUT: news:dk.admin.netikette - da emnet er off-topic i denne gruppe.

Fra : Ulrik Henneberg

Dato : 03-09-02 23:07

Du siger du kender PhotoShop?, jamen så kan det næsten ikke være
nemmere. Det lyder til at det hovedsaligt drejer sig om billeder du
vil have på din hjemmeside.
Oppe i menuen under "File" er der et punkt der hedder "Automate"
Her vælger du punktet der hedder "Web Photo Gallery". Her er templates
til mange forskelige typer hjemmesider, så er det ellers bare om at
vælge de foldere du har billeder til at ligge i og PS ordner resten
Det eneste du skal gøre er at uploade hele output'et til din
hjemmeside.
Nemmere kan det jo ikke blive.

....Ulrik

Fra : Pico

Dato : 06-09-02 17:35

Ulrik Henneberg wrote:
> [...]
> vælge de foldere du har billeder til at ligge i og PS ordner resten
> Det eneste du skal gøre er at uploade hele output'et til din

Det var dog sørens. Nu har jeg brugt PhotoShop i flere år og ikke anet
at den facilitet fantes, hvorfor har I ikke skrevet det noget før
og til Clark Kent er betalt)
Pico

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 06-09-02 22:14

Hej

Du kan også prøve Styr på fotografierne http://www.cse-it.dk, som også
kan lave websiderne lige klar til upload til en web site, eller give
mulighed for søgning i billederne hvis du har din egen webserver på
Windows.

Mvh
Carsten Schack-Eriksen

Fra : J

Dato : 08-09-02 21:48

Tak endnu en gang for tipsne.

Jeg er faktisk snart færdig med den - og det ser egentlig ok ud... jeg
vender tilbage, når det går i luften

-j