Hvordan skal jeg sætte mit LAN op???
Fra : ostemanden

Dato : 05-09-02 17:21

Hejsa!
Jeg søger nogle gode råd til hvordan jeg bedst sætter et LAN op, da jeg
snart får ADSL og hele familien vil gerne kunne være på samtidig...
Her er den opstilling, som jeg har i sinde at lave...

Krydset kabel Krydset kabel
Bærbar <-------------> Computer (server) <-------------> Anden computer
på netværket m. printer
med ADSL-forbindelse

Er der en anden (bedre) måde at sætte det op på UDEN at jeg skal bruge
en Router???

MVH Ostemanden

http://www.kandu.dk/

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 05-09-02 17:26

"ostemanden" <ostemanden.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på netværket m. printer
> med ADSL-forbindelse
>
> Er der en anden (bedre) måde at sætte det op på UDEN at jeg skal bruge

Hvis du ikke har noget imod at have en maskine stående tændt, når de andre skal
bruge internetadgang, er det da en fin løsning; og hvis du bruger Windows på
alle maskinenerne, er det faktisk ret let at sætte op som du har beskrevet det.

Hvad er det forresten for en adsl løsning du får? For hvis du fx. får en
løsning, hvor du kan få 3 eller flere ip adresser, kan du bare forbinde alle
netkortene til en switch sammen med dit adsl modem. Et eksempel på en sådan
løsning er TeleDanmarks Bredbånd|ADSL. Så undgår du helt at skulle have en
maskine / router tændt.

Og en lille kommentar til slut: var det ikke en god ide at sætte printeren på
den maskine, der agerer router, da den alligevel er tændt mest?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)