Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Koncert foto
Fra : Jan Vesterlund

Dato : 05-09-02 11:11

Hej

Jeg skal til Jean Michel Jarre koncert på lørdag og vil gerne have nogle
gode billeder med hjem.

Jeg har et Nikon F90x med sigma 28-70mm f/2.8 og regner ikke med at kunne
bruge stativ. Hvilken film skal jeg bruge og hvilken blænde og lukketid?

Hilsen Jan

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 05-09-02 12:11

De gange jeg har været til koncert som fotograf har jeg brugt en fuji film
på 800 asa, ganske udemærket film med gode farver.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.modellerne.dk

Fra : Jørgen Hess

Dato : 05-09-02 19:47

"(4690) Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> De gange jeg har været til koncert som fotograf har jeg brugt en fuji film
> på 800 asa, ganske udemærket film med gode farver.

> [...]
Iflg. (Fræk kopieret fra et andet indlæg): http://sites.tv2.dk/aero/1754.htm
starter arrangementet kl. 15:00, koncerten starter ved solnedgang og
forstsætter til kl. 23:00. Uden at være ekspert området vil jeg da mene at
du skal have lidt mindre lysfølsomme film til at starte med?

mvh
Jørgen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 05-09-02 13:49

"Jan Vesterlund" <jv@danlamp.dk> wrote in news:al7bib$rhr$2@sunsite.dk:

> Jeg skal til Jean Michel Jarre koncert på lørdag og vil gerne have nogle
> gode billeder med hjem.

Ring evt. først til arrangøren og hør om du må tage kameraet med. Det vile
være surt ikke at kunne komme ind fordi du ikke må tage kamera med..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=48
http://www.photo.net/photodb/user?user_id=255231

Fra : ha

Dato : 05-09-02 13:47

> Ring evt. først til arrangøren og hør om du må tage kameraet med. Det
> vile være surt ikke at kunne komme ind fordi du ikke må tage kamera
> med..

Det må man, - se ca. midt på siden
http://sites.tv2.dk/aero/1754.htm

mvh
ha

Fra : jo

Dato : 05-09-02 16:23

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg ville tage en Fuji 1600 ASA og eksponere som 800ASA det skulle give lidt
spillerum
jesper

Fra : WebCat

Dato : 06-09-02 07:22

Fedt, det skal jeg også. Med en blænde 2,8 står du stærkt. Prøv jævnligt at
måle lyset og eksponer efter det, hvis du ikke har et går kort kan et ansigt
bruges. Vær dog opmærksom på at visse mennesker, bliver ret negative hvis
man stikker et kamera op i ansigtet på dem. Husk på at det lys show som
Jarre bruger sandsynlig vis vil mere end forvirre din lys måler. Senere på
aftenen er du lidt på spanden, med hensyn til lys, du skal dog nok bestræbe
dig på at bruge en lukker tid på 30 - 60 sekunder, for hvis Jarre bruger
laser til sine skærme risikere du at få en "fjernsyns flimmer effekt" ved
kortere lukkertider

Fra : Ole Kristian Bangås

Dato : 06-09-02 08:17

"WebCat" <WebCat@post1.com> wrote in

> [...]
> på 30 - 60 sekunder, for hvis Jarre bruger laser til sine skærme
> risikere du at få en "fjernsyns flimmer effekt" ved kortere lukkertider

Advarsel... Seriøs trykkfeil her. Lukkertid på 1/30 til 1/60 sekund. 60
sekunders lukkertid håndholdt blir grøt :)

--
Ole Kristian Bangås

Fra : WebCat

Dato : 06-09-02 10:29

"grøt" ?? hva betyrder det ?

Fra : Ole Kristian Bangås

Dato : 06-09-02 11:24

> "Ole Kristian Bangås" <ole.news@netconnect.no> skrev i en meddelelse

> "grøt" ?? hva betyrder det ?

Grøt = Grød. Brukes i Norge som metafor for noe som er særdeles utydelig
eller uskarpt.

--
Ole Kristian

Fra : WebCat

Dato : 06-09-02 21:42

Ok. Men et billede taget på en 1/60 bliver da typisk ikke uskarpe. Medmindre
man har parkinsons.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 07-09-02 07:03

Hej

Nu vover jeg mig måske ud på dybt vand, men da Jean Michel Jarre show er
meget med vilde farver og stort fyrværkeri kunne der blive nogle gode
billeder med en kunstlys diafilm, men det er lidt sværere at styre, og
kræver en grundig lysmåling.

Man har lidt større rum til forkert eksponering ved en alm. farvefilm.

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : WebCat

Dato : 07-09-02 07:55

Der er kun en måde at finde ud af det på. Tag billeder.

Fra : Jack L.

Dato : 07-09-02 11:06

Du skrev 30 - 60 sekunder i dit oprindelige indlæg. Derfor kommenterede Ole
Kristian Bangås. :)

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Jack L.,