Hvalforsker: Afliv filmstjerne
Fra : Mikkel Winther

Dato : 04-09-02 23:04

Det var overskriften på TV Danmark 2's tekst tv her til aften. Jeg kunne
ikke lade være med at tænke at Titanic var slem, men ligefrem at slå Kate
Winslet ihjel..?

m.
(Artiklen handlede om Keiko fra Free Willy.)
--
"Mary gave birth to CHRIST without having known a man's touch, that's true.
But she did have a husband. And do you really think he'd have stayed married

Fra : Devast8or

Dato : 04-09-02 23:55

Heh, skummelt. Så du hvad det i virkeligheden gik ud på? Er det den fra
"Free Willy" han vil have nakket?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Pipeline

Dato : 05-09-02 01:01

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse
> Heh, skummelt. Så du hvad det i virkeligheden gik ud på? Er det den fra
> "Free Willy" han vil have nakket?
>
> Devast8or

Ja, den er svømmet ind i en norsk fjord hvor mulighederne for at overleve
vinteren er meget ringe. Derfor foreslår forskeren at det er
mest humant at aflive dyret. Han har nu modtaget dødstrusler fra diverse
dyre-"venner".

Fra : etta place

Dato : 05-09-02 07:47

> [...]
> vinteren er meget ringe. Derfor foreslår forskeren at det er
> mest humant at aflive dyret. Han har nu modtaget dødstrusler fra diverse

jeg troede ellers spæghuggerens "venner" var faldet fra efter de havde set
"den blå planet"

Fra : Silver

Dato : 05-09-02 20:02

Og den fisker som i sin tid fangede Keiko har foreslået at man skulle lave
frikadeller ud af den og så sende dem til de sultne i Afrika....der er skam
mange meninger om den spækhugger, jeg syns den skulle i fangenskab igen da
den har vænnet sig for meget til det liv til at den kan klare sig.

Mvh
Silver

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-09-02 20:08

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mange meninger om den spækhugger, jeg syns den skulle i fangenskab igen da
> den har vænnet sig for meget til det liv til at den kan klare sig.

Jeg synes den skal udstoppes med lakridsbamser og sendes op som maskot i den
internationale rumstation.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 05-09-02 23:40

"Morten Wartou" skrev i en meddelelse

> Jeg synes den skal udstoppes med lakridsbamser og sendes op som maskot i
den
> internationale rumstation.

Nu er jeg til fældigvis ret vild med lakridsbamser, så kan vi ikke udstoppe
den med noget andet?

Kåre

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 08-09-02 01:36

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@NOSPAMhum.auc.dk> wrote:

>den internationale rumstation.
>
>Nu er jeg til fældigvis ret vild med lakridsbamser, så kan vi ikke udstoppe
>den med noget andet?

andemad?

hhvad var det nu kunstneren hed, ham som ville udstoppe hundehvalpe? Muligvis den
samme som ville udstille fisk i en blender.

Og nej du kan ikke bestille en blender som kan holde en hval. Det ville svare til at
smide en fungerende skibskrue i Danmarks akvarium, og lave en rød knap med teksten
"du tør ikke" foran det tykke glasvindue.

-breiler
...ja det er ved at være sengetid for undertegnede

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 08-09-02 01:36

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>mange meninger om den spækhugger, jeg syns den skulle i fangenskab igen da
>den har vænnet sig for meget til det liv til at den kan klare sig.

Nordmænd har et specielt forhold til hvaler, de har i mange år hjaft hvalfangst som
en almindelig beskæftigelse på linie med andet fiskeri. Så at der er en forsker som
uden videre mener den bør aflives overrasker mig ikke.
Man kunne fristes til at tro at alle marine-kyndige nordmænd vil hugge spækket når
det gælder en spækhugger.

-breiler