The Terminator (1) S.E., men hvilken?
Fra : Taba

Dato : 04-09-02 22:57

Hej.. Jeg skal have tilføjet 1'eren til min samling, men jeg ved ikke lige
hvilken der er bedst/god...
Jeg har kigget lidt på dvdpriser.dk og fandt de her to:
http://r1dvd.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=263
http://www.proshop.dk/proshop/visprodukt.asp?id=5707020159170

Udover prisforskellen, er der så nogen anden forskel? Det er en R1 dvd,
findes der en "bedre" S.E udgave af den? evt. anden region...? (Gav 300+ kr.
for T2 SE Ed., det behøver 1'eren dog ikke at koste ;p)

--
/Taba
Remove "REMOVE" for at svare direkte

Fra : Troelsb

Dato : 04-09-02 23:11

"Taba" <famtabaREMOVE@tiscali.dk> wrote in message
> Hej.. Jeg skal have tilføjet 1'eren til min samling, men jeg ved ikke lige
> hvilken der er bedst/god...
SNIP
> /Taba

REG 1 er at foretrække, REG 2 udkom først, og der brugte man et print hvor
"rulleteksterne" i starten ikke var brændt ind på, men kom på som
valgfrie(?) undertekster.
Det blev kritiseret voldsomt (prøv at forestille dig introen til en Star
Wars film som undertekst...) så det blev rettet til REG 1 udgaven.
Også tror jeg også at REG 2 heller ikke har det orig. monospor - hvis man da
går op i den slags

men selve "udgaven" du henviser til, er den flotteste version
FE har den i REG 1 til 16£

mvh
Troels

Fra : Jens Thomsen

Dato : 04-09-02 23:25

"Troelsb" <Troelsb@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Wars film som undertekst...) så det blev rettet til REG 1 udgaven.
> Også tror jeg også at REG 2 heller ikke har det orig. monospor - hvis man

Det gør man da, hvis man har et minimum af respekt for håndværket og
kunsten.

Det nye 5.1-lydspor (som, ja, er det eneste på R2) er forfærdeligt oppustet.
Det har fået tilføjet helt nye effekter, der får filmen til at lyde som om,
den er meget mere end det, den egentligt er: En ultra-lowbudget science
fiction-B-film.

Udover lydsporet og de manglende faste fortekster, så har R1 også en smule
mere extras. Kan klart anbefales.

MVH
Jens

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 05-09-02 09:31

"Taba" <famtabaREMOVE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kr.
> for T2 SE Ed., det behøver 1'eren dog ikke at koste ;p)

R1 udgaven af The Terminator har et dårligt 5.1 lydspor ; Subwoofer kanalen
er IKKE aktiveret, og der er således ikke særligt meget bas i lyden.

R2 udgaven's 5.1 lydspor er tilgengæld supert, med en del gang i subkanalen.

Bare lidt en skam med de ændrede burnt-in credits i starten i R2 udgaven.

Fra : Taba

Dato : 05-09-02 12:03

Jeg siger mange tak for svarene, og jeg valgte at købe R2 udgaven.
Jeg opvejede tnigene og fandt frem til R2 udgaven. Dels pga. det bedre 5.1
lydspor og prisen. En skam med de credits og ingen mono lyd, men det må jeg
leve med...

Fra : Jan Richardy

Dato : 05-09-02 14:46

"Taba" <famtabaREMOVE@tiscali.dk> wrote in message
> --
> /Taba
> Remove "REMOVE" for at svare direkte

OT, men er der ikke noget galt i ovenstående, Taba?

---

JanR

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 05-09-02 14:51

Jan Richardy wrote:

> OT, men er der ikke noget galt i ovenstående, Taba?

Han har vist allerede removet "REMOVE"

/Nikolaj

Fra : Taba

Dato : 05-09-02 16:47

> OT, men er der ikke noget galt i ovenstående, Taba?

Lol jo.. har lige geninstalleret windows og skulel skrive min signatur.
Ville først skrive den på engelsk, men så valgte jeg at skrive den på dansk
i stedet, men glemte åbenbart at slette det engelske da jeg ombestemte mig