En død loppe
Fra : Kate

Dato : 04-09-02 22:23

Ja, jeg plejer jo at sige at en død loppe er en god loppe, men når jeg
finder en død loppe på Lante er der så ikke en ret stor sansynlighed
for også at finde levende?
Mette har nævnt lopper og at Mowgli fik en loppekur inden han flyttede
hjemmefra, men gør jeg ham en tjeneste ved allerede nu at give alle en
tur? Har godt nok ikke kæmmet dem, men Lante ligger her lige ved siden
af mig og her så jeg noget i pelsen, som altså så var den døde loppe.
Nu må jeg vist hellere læse tråden om loppebekæmpelse lidt grundigere

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Ann K.

Dato : 04-09-02 23:08

Hej Kate.
Jo, der er stor sandsynlighed for at du har fået mere end ét husdyr ind
af døren
Forbered dig derfor på, at du i morgen skal bruge en mindre formue på at
indkøbe loppemiddel på apoteket/matas....
Hvis du er hurtig med behandling af kattene, kan du måske undgå, at
skulle sprøjte hele hytten med methropren...
Held og lykke
Mvh Ann - der *kryds fingre* ikke har haft lopper på Banden i nu snart 4
år

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 05-09-02 08:41

Kate wrote:
:: Mette har nævnt lopper og at Mowgli fik en loppekur inden han
:: flyttede hjemmefra, men gør jeg ham en tjeneste ved allerede nu at
:: give alle en tur?

Hej Kate

Ja, som sagt fik Mowgli en kur lige inden han flyttede. Men der kan godt
have været enkelte levende tilbage, ikke mindst i transportkassen og
håndklædet, som jeg jo netop ikke ville vaske af hensyn til den "hjemlige"
lugt. Så jeg tror ikke, det ville være en dårlig ide at give de tre andre,
men Mowgli selv behøver ikke en ny nu (virkningen holder i 5 uger). Og når
de ikke kommer ud, er det nok en engangsaffære, som du ikke behøver gentage.

MVH Mette

Fra : AEK

Dato : 05-09-02 12:44

Hvor på kattens krop er det " bedst " at chekke for lopper ?

/ Anya.

Fra : Inger Kaya

Dato : 05-09-02 13:24

uden at være sikker i min sag ville jeg mene det vil være i
armhulerne.. da katten er tit tyndere behåret det og det er dermed
lettere.

/ Inger Kaya
www.pisik.dk

Fra : Kate

Dato : 05-09-02 15:20

"AEK" <5678@jubiipost.dk> wrote in news:al7g1p$1nhupm$1@ID-
119019.news.dfncis.de:

> Hvor på kattens krop er det " bedst " at chekke for lopper ?
>
> / Anya.

Jeg har kigget drengene i gennem ved haleroden og i lysken. Det var det
jeg huskede at have hørt der var størst sansynlig for at finde
affaldsstoffer efter lopper. Jeg fandt godt nok ikke noget, men en
loppekur er nok alligevel en god idé bare for en sikkerhedsskyld.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-09-02 00:54

In article <al7g1p$1nhupm$1@ID-119019.news.dfncis.de>, AEK
<5678@jubiipost.dk> wrote:

> Hvor på kattens krop er det " bedst " at chekke for lopper ?
>
> / Anya.

vi har gudskelov - bank under bordet - aldrig haft lopper. Men
dyrlægerne chekker med en tættekam nederst på ryggen "lige inden halen"
*g* ved 1000 km eftersynet så jeg vil gætte på, at det er der, det
er mest sandsynligt at finde dem?

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck

Fra : AEK

Dato : 06-09-02 11:13

Ann Rudbeck" < vi har gudskelov - bank under bordet - aldrig haft lopper.
Men
> dyrlægerne chekker med en tættekam nederst på ryggen "lige inden halen"
> *g* ved 1000 km eftersynet så jeg vil gætte på, at det er der, det
> er mest sandsynligt at finde dem?

Jeg plejer gerne at undersøge Oscars maveskind for lopper - han ELSKER at
ligge på ryggen og få nusset mavsen.
Så kan jo lige så godt udnytte det og få chekket for lopper samtidigt.
Men jeg vil da prøve at kigge andre steder nu - jeg er dog ret overbevist
om, at der ingen er at finde.
De får indimellem dråber i nakken , som man køber på Apoteket

/ Anya.

Fra : Sander

Dato : 06-09-02 21:18

"AEK" <5678@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om, at der ingen er at finde.
> De får indimellem dråber i nakken , som man køber på Apoteket

Da vi fik Tarzan, tjekkede jeg også maven. Her plejer de, at være mest
synlige ( i hvert fald hos hunde ). Der var dog intet, at se. Det var der
til gengæld, da dyrlægen, gav ham en tættekam, hen over ryggen, så på med
dråberne.

Mvh. www.tjekmig.dk