Hans Olfsen ridefoged på Ringsbjerg v Køge~
Fra : Steen Thomsen

Dato : 04-09-02 21:09

Hans Olfsen / Olufsen er ridefoged på Ringsbjerg i 1705. Det er han
måske stadig i 1720, hvor han har giftet sig for 2' gang - uden at
skifte med sine stedbørn. Steddatteren Mette Maria er gift med Jón
Hjaltalín (ca 1687 - 1755), så hun er vel fra ca 1690. Måske er hun
konfirmeret i Sædder s Præstø a? Hun har 2 hel/halvsøstre, som heller
ikke har fået deres mødrendearv.

Hendes rigtige far skal være Hans Jan/Jens Sørensen borgmester eller
foged i Jylland, ham har jeg ikke kunnet finde i købstadshistorierne.

Det er Mette Maria og hendes forfædre jeg - og slægten Hjaltalín - er
interesserede i. Det er usædvanligt med dobbelt fornavn så tidligt, så
hun må være let at genkende, og hendes forældre må have været 'noget
ved musikken'.

Her kommer ægteparrene, og jeg har gjort nogen antagelser om deres
fødeår:

Hans Jan/Jens Sørensen antageligt født omkring 1650
borgmester eller foged i Jylland
død før 1705

      &
      NN antageligt født omkring 1660
      død ca 1715-18

& før 1705
Hans Olfsen (antageligt født 1670-80, lever 1720)
ridefoged på Ringsbjerg v Køge

      g2 ca 1720
      NN

Hvis du kender noget til dem, så modtages alle bidrag med taksomhed!

--

De bedste hilsner
Steen Thomsen

Steen Thomsen http://www.danbbs.dk/~stst/