Pro@cess og Speedstream+newbee
Fra : Jan Apollo

Dato : 20-02-01 22:14

Pro@cess og Speedstream+newbee

Nok ikke den bedste cocktail.

Men altså :

Efter 3 md. ventetid oprandt dagen endelig og teknikkerne fra TDC kom og
installerede modem og router.

Efter en lille smule probs og lidt hotline hjælp kom der hul igennem og jeg
var på.

MEN nu virker netværket til ungernes maskine ikke.

Jeg sikkert ikke prøvet alt, men meget.

Har siddet og rodet med TCP/IP og IP adresser i mange timer.

Sådan som jeg kan læse det skal der på begge maskiner være indstillet : Hent
automatisk IP adresse.

Min maskine står ganske rigtigt til 192.168.1.6 . Ungernes skal så ifgl.
papirene stå til 192.168.1.7 .
Men ak den ender med 192.168.0.2 . Jeg kan godt manuelt stille den men det
funker altså ikke.

Det kan godt være at mine oplysninger er alt for sparsomme til at der kan
svares, meeeen måske +

Begge maskiner har Win ME installeret og DLink netkort og en Netgear switch.

På forhånd tak for alle svar.

VH

Jan Apollo

Fra : Henrik Hanfgarn

Dato : 22-02-01 14:31

Hej Apollo,

DONE

MVH
Henrik

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 22-02-01 14:36

Hej Jan

"Jan Apollo" <apollo10@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse news:96umil$q3j$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
> papirene stå til 192.168.1.7 .
> Men ak den ender med 192.168.0.2 . Jeg kan godt manuelt stille den men det

Er der mere end en DHCPserver ?
F.eks. din egen PC hvis du tidligere har kørt ICS ?

Kan maskinerne pinge hinanden ?
Hvis ikke, kan ungernes pinge routeren ?
Eller sig selv ?

Du burde kunne stille ungerne PC til fast IP, bare husk også
at udfylde subnetmask, defaultgateway, dns etc.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.:

Fra : Jan Apollo

Dato : 24-02-01 13:59

Hej gruppe

Fik lige lidt experthjælp af en kammerat, og nu spiller det !
Tak for svarene.

VH

Jan Apollo

Fra : Teddy Bonde

Dato : 26-02-01 05:13

Du skal sætte IPen til 192.168.1.11 og op, når du bruger Speedstream
plus at du skal sætte gateway til 192.168.1.1 og DNS til de DNS du har fået
fra TDC (TeleDummernikCentralen)
--

Mvh,
Teddy Bonde