Telefon m/ digitalcam, er det noget værd ?~
Fra : Brian Tingholm

Dato : 04-09-02 22:02

Hej

Jeg går og overvejer at købe den nye nokia med digitalt kamera, men jeg har
på fornemmelsen at de billeder de viser i reklamen for den er i en bedre
kvalitet end hvad den egentlig kan !!

Er der nogen der har billeder taget med telefonen ??
Har i andre kommentarer jeg skal have med på vejen inden jeg bruger de
4000,- ??

--
MVH Tingholm
v/ Brian Tingholm

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 04-09-02 22:21

"Brian Tingholm" skrev i en meddelelse

> Jeg går og overvejer at købe den nye nokia med digitalt kamera, men jeg
har
> på fornemmelsen at de billeder de viser i reklamen for den er i en bedre
> kvalitet end hvad den egentlig kan !!

Halløjsa.
Det må jo så være 7650 du snakker om. På deres hjemmeside (altså Nokia's)
står der at billedtagning er i 640x480-opløsning... så det er da til at se
på, men slet ikke på højde med normale digitale kameraer. Men til bare at
tage nogle billeder som ikke nødvendigvis skal printes ud i A4-størrelse, er
det vel ok...?

> Har i andre kommentarer jeg skal have med på vejen inden jeg bruger de
> 4000,- ??

Ja... Selve telefonen virker ok, godt menusystem som er nemt at finde rundt
i, flot display, men jeg synes at den er for stor! Den er en del større end
jeg synes er behageligt at have i lommen, og så ser den lidt klodset ud når
man står med den i hånden. Men det er jo selvfølgelig en smagssag...
Da det jo nok er kameraet du går efter (ellers ville 6610 være en mulighed)
ville jeg måske købe en SonyEricson T68i istedet (hvis man kan lide
Ericson), hvor man jo kan nøjes med at rende rundt med kamera-delen når man
skal bruge det! - På den anden side, hvis man alligevel skulle rende rundt
med en dims udover mobilen kunne det jo så ligeså godt være et alm. digital
kamera......

Det var bare min mening Håber den gav bare lidt mening....

Hygge...
Daniel

Fra : Fischer

Dato : 05-09-02 05:19

> Jeg går og overvejer at købe den nye nokia med digitalt kamera,
> men jeg har på fornemmelsen at de billeder de viser i reklamen for
> den er i en bedre kvalitet end hvad den egentlig kan !!

Hvis du tænker på TV-reklamen, så har den ikke meget med virkeligheden at
gøre.

Man kan da sagtens se hvad billedet forestiller, så teoretisk kunne det
bruges til noget fornuftigt. Men formålet må nok mest siges at være "fis og
ballade".

Jeg synes heller ikke at Nokia smider om sig med billed-eksempler på deres
hjemmeside ..... !

Folk giver gladeligt 5 - 10.000 for et godt digitalkamera, så rent
foto-teknisk er sådan en telefon selvfølgelig langt under dagens standard.

*Fischer

Fra : Brian Tingholm

Dato : 05-09-02 06:12

1000 tak for jeres meninger, jeg håber da at der kommer flere !! Jeg vil da
gerne se et par billeder taget med telefonen !

Fra : Fischer

Dato : 05-09-02 08:11

> 1000 tak for jeres meninger, jeg håber da at der kommer flere !! Jeg vil
> da gerne se et par billeder taget med telefonen !

Det kan du her:
http://www.itavisen.no/art/1299089.html

*Fischer

Fra : Leif & Susanne

Dato : 05-09-02 07:57

"Brian Tingholm" skrev
> Jeg går og overvejer at købe den nye nokia med digitalt kamera,
> Har i andre kommentarer jeg skal have med på vejen inden jeg bruger de
> 4000,- ??

Kik lige her http://www.mobilsiden.dk inden du køber vh. Leif

* Nokia 7650 er skuffende til MMS
Det store flagskib fra Nokia - modellen 7650, duer ikke til MMS, selvom det
skulle være en MMS-telefon. Det skriver ITavisen.no. Årsagen menes blandt
andet at være softwaren. Sony Ericsson T68i kører til gengæld uden
problemer.
Nokia 7650 er testet på en række MMS-muligheder som den norske tv-station
NRK, har gjort tilgængelig på deres hjemmeside.
http://mobilsiden.dk/cgi_bin/newspub/viewnews.cgi?category=2&id=1031168661

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 06-09-02 08:34

> [...]
> Nokia 7650 er testet på en række MMS-muligheder som den norske tv-station
> NRK, har gjort tilgængelig på deres hjemmeside.

Hmmm..... det kan jeg ikke rigtig genkende...... jeg har aldrig haft
problemer med at sende MMS beskeder fra min 7650 og heller aldrig med at
modtage dem...

Fra : Peter Rongsted

Dato : 05-09-02 08:21

"Brian Tingholm" <webmaster@tingholm.com> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der har billeder taget med telefonen ??
>Har i andre kommentarer jeg skal have med på vejen inden jeg bruger de

Det er en glimrende telefon. Største problem er kameraet. Optikken er
ikke noget at skrive hjem om. Jeg har lagt to billeder i dk.binaer. Det
første er tagen med Nokia 7650 i bedste kvalitet, som den kan klare. Det
andet et taget med et Nikon Coolpix 775. Det er optaget med 640x480
pixels i laveste kvalitet.

Hvis du kun skal bruge billederne i telefonen eller til MMS, så er
kvaliteten god nok. Ellers kan det efter min mening ikke bruges til ret
meget.

Jeg har ikke selv prøvet Sony Ericsson MCA-20. Men de eksempler på
billeder jeg har set, er af en kvalitet på niveau med Nokias. Så efter
min mening er det ikke et alternativ.

Peter

Fra : KGB

Dato : 06-09-02 18:37

Hvad mon forskellen er på 7650 og P800 ??

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Brian Tingholm

Dato : 08-09-02 11:47

En hel del:

P800 er fx ikke udkommet endnu !!
så er den formegentlig også bedre til mms end 7650'eren
den har mp3
og jeg TROR den har memmorykort......lige som digitalkamera !!