papegøjefisk
Fra : Michael Thomsen

Dato : 20-02-01 21:51

er der nogen der kender til dem .
Hvor store bliver de og hvad farver har de.

mvh Michael

Fra : Carsten Gall

Dato : 21-02-01 01:14

Michael Thomsen <micsus@image.dk> skrev i en
newsAk6.11553$PC4.595948@news010.worldonline.dk...
> er der nogen der kender til dem .
> Hvor store bliver de og hvad farver har de.

Du må nok præcisere lidt mere, hvad du mener med papegøjefisk.
Salt eller fersk??

Carsten

Fra : Michael Thomsen

Dato : 21-02-01 21:31

Hej Carsten det er fersk

mt

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-02-01 00:14

> Hej Carsten det er fersk

Hvis det så er den muteret ciklide, vil jeg sige at alt over 2 mm er for
stort!
De skulle aldrig have været lavet.

Carsten

Fra : Madsen

Dato : 22-02-01 03:03

"Michael Thomsen" <micsus@image.dk> skrev:

> Hej Carsten det er fersk

Undskyld jeg blander mig, men jeg er_meget_enig med Casten!
Hvis det er de her muterede cichlider, så kan jeg kun fraråde
dig at købe dem. Hvad vil du dog med sådan noget!?

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Jan Boegh

Dato : 22-02-01 10:14

"Michael Thomsen" <micsus@image.dk> wrote in message

> Hej Carsten det er fersk

Denne fisk må vist tage førstepræmien som mest ulækre misfoster nogensinde i
et akvarium. Om der er etiske problemer ved fremavl af genetiske monstre ved
jeg ikke - men der er dælme æstetiske indvendinger. Den hører hjemme i
kataloget sammen med teleskobøjeslørhaler og kalve med 2 hoveder og tre ben!

mvh
Jan

Fra : ole larsen

Dato : 22-02-01 18:13

Jan Boegh skrev i meddelelsen <972l8k$13qi$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
>jeg ikke - men der er dælme æstetiske indvendinger. Den hører hjemme i
>kataloget sammen med teleskobøjeslørhaler og kalve med 2 hoveder og tre

De lever bestemt heller ikke op til mine æstetiske idealer, men det er der
så mange fisk, det ikke gør.
De fleste maller er for mig lige så grimme som ulk og havtaske (seeteufel).
Nogle cichlider ligner funktionelle
misfostre ( Scalare og Discus, f.eks ) selvom de er smukke og selvom de (i
vor tid i det mindste) har en biologisk niche.
Det værste er for mig at se om de skulle - på et tidspunkt - medføre
faunaforurening.
Og så kan jeg slet ikke se nogen rimelig grund til at frembringe en sådan
krydsning - der er masser af smukke naturlige fisk.

Ole

Fra : Morten Loui Tejlgaar~

Dato : 22-02-01 18:58

Tager jeg helt fejl at det faktisk er en gensplejsning af en guldfisk og en
diskos?????. Fik det at vide for 10 år siden.
For godt og vel 10 år siden var jeg i praktik i centrum dyrehandel i
roskilde. De havde lige fået Freaken hjem og den var begyndt at yngle i
akvariet. Den lurede jeg med det samme, men fik af vide at den var blevet
bestrålet og var derfor steril. Men det var vist løgn. Hver dag jeg kører på
arbejde møder jeg denne afskyelige fisk i vinduet til Planteimportens
engroslager på gammel køgelandevej. Og har også altid syntes at det LORT
skulle havde været sterilt, som han bilde mig ind for 10 år siden. Køb den
ikke.
De er omkring 12 til 14 centimeter som voksne og ligeså i diameter, lad den
uddø.
Den er orange og fås kun i orange.

MvH
-Morten

Fra : Munk

Dato : 22-02-01 19:31

Jeg mener at det er et kryds mellem en djævlecichlide og en Heros....