/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Gixxer må væk
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 04-09-02 20:49

Hej NG

Vi har jo, som nogen sikkert ved Gixxer og Gizmo.

Gixxer 5-6 mdr gammel. hun kat, lidt perser over sig. Utrolig smuk kat.

Gizmo vores lille kæle trold på 14 uger...

Når men Gixxer har ,som faste brugere ved, et problem med at tisse i sugende
materialer, dvs. seng, sofa, tæpper, håndklæder osv. Det sjove er at hun
ingen problemer har med at nå kattebakken. Det er 100% bevidst at hun vælger
at tisse hvor hun gør.

Katten er ikke syg, den er checket og vaccineret.

Vi har haft en periode på 1½ mdr. hvor der ingen problemer har været, men en
dag, så tissede hun på et glemt håndklæde på toilet gulvet, og vupti.... så
et tæppe, sengen, sofaen... på 2 dage.

Fra i aften lever den lille gixxer desværre på vores toilet, ikke ret stort,
men vi kan ikke havde hende frit gående, selvfølgelig kommer hun ud, under
skarpt opsyn.

Nu er spørgsmålet.... HVAD GØR VI? Hun kan ikke blive boende på vores toilet
Det er synd for hende.

Ser et par muligheder, ikke mange af dem er nogen der huer os... Finde en ny
ejer (nok usandsynligt, hvem vil havde en tissende kat?) Tilbage levering
til Kattenes værn. (men igen, hvem vil havde en med tisseproblemer.) Sidste
triste udvej må være aflivning.

Den eneste forhåbning jeg kan finde, er at en neutralisering vil gøre hende
mindre tisse "lysti" ?? Hvis nogen har erfaringer med dette, må de meget
gerne skrive!! Elsker katten, og vil gerne beholde hende, men kan ikke
leve med et hjem der stinker af katte pis, og kan slet ikke slappe af når
jeg er hjemme, holder hele tiden øje med katten...

Håber på en løsning.
Mvh Tommy Fer, Gizmo og Gixxer "pis katten"





 
 
Brizz (04-09-2002)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 04-09-02 21:16

KLIP en hel masse...

> Nu er spørgsmålet.... HVAD GØR VI? Hun kan ikke blive boende på vores
toilet
> Det er synd for hende.
>
> Ser et par muligheder, ikke mange af dem er nogen der huer os... Finde en
ny
> ejer (nok usandsynligt, hvem vil havde en tissende kat?) Tilbage levering
> til Kattenes værn. (men igen, hvem vil havde en med tisseproblemer.)
Sidste
> triste udvej må være aflivning.

Forhåbentlig bliver ingen af dem aktuelle.

>
> Den eneste forhåbning jeg kan finde, er at en neutralisering vil gøre
hende
> mindre tisse "lysti" ?? Hvis nogen har erfaringer med dette, må de meget
> gerne skrive!! Elsker katten, og vil gerne beholde hende, men kan ikke
> leve med et hjem der stinker af katte pis, og kan slet ikke slappe af når
> jeg er hjemme, holder hele tiden øje med katten...

Vores hunkat blev meget mere rolig og mindre tisse lysten de forkerte steder
da hun blev neutraliseret. som om der faldt nogen brikker på plads i hendes
lille hoved. Så det bør du gøre.

Mvh Brian

www.gronaerten.dk



Kate (04-09-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 04-09-02 22:12


Øv, hvor er det ærgerligt at hun bliver ved. Jeg må indrømme at jeg
godt forstår dig, jeg ville heller ikke kunne leve med det. Desværre er
der, som jeg forstår det, ingen garanti for at sterilisering hjælper.
Jeg havde en veninde engang som sloges med en kat på samme måde, i 2
år. Først blev den steriliseret, det hjalp ikke, så fik den hormon
behandling og det hjalp heller ikke, så desværre blev den ellers så
dejlige kat aflivet ved omkring 2-3 års alderen. Katten startede i det
små med først at tisse på tøj på gulvet så sko, så tøj i møbler, det
tog også fuldstændigt overhånd
Bare der dog er nogen anden som kan give nogle mere positive meldinger
end jeg her har gjort, for det er jo ulideligt.
Hvad men Gizmo, den har ingen problemer?

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

-[ F e r ]- (05-09-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 05-09-02 10:15


"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
news:al5sug$q0m$4@sunsite.dk...
>
> Øv, hvor er det ærgerligt at hun bliver ved. Jeg må indrømme at jeg
> godt forstår dig, jeg ville heller ikke kunne leve med det. Desværre er
> der, som jeg forstår det, ingen garanti for at sterilisering hjælper.
> Jeg havde en veninde engang som sloges med en kat på samme måde, i 2
> år. Først blev den steriliseret, det hjalp ikke, så fik den hormon
> behandling og det hjalp heller ikke, så desværre blev den ellers så
> dejlige kat aflivet ved omkring 2-3 års alderen. Katten startede i det
> små med først at tisse på tøj på gulvet så sko, så tøj i møbler, det
> tog også fuldstændigt overhånd
> Bare der dog er nogen anden som kan give nogle mere positive meldinger
> end jeg her har gjort, for det er jo ulideligt.

Ringer til internatet og høre om de vil neutralisere hende snart.


> Hvad men Gizmo, den har ingen problemer?

Man fatter det ikke, hans historie, fundet i skradespand som et par uger
gammel, var så forskræmt at han kom med en plejer fra internatet hjem, og
blev passet af hendes hund!! tilbage på internatet hvor vi fik ham da han
var 8 uger.

Men han er den dejligste mis der kun laver meget begrænset ballade, og leger
fint og voldsomt med gixxer og de nusser hinanden osv... Gizmo har aldrig
gjort noget rigtigt forkert, tror jeg havde ham i 14 dage for jeg måtte
´skælde ud....

mvh Tommy Fer

>
> --
> Kate
>
> REMOVE skal ikke fjernes ved svar
> REMOVE nothing on answer



Broxgaard (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Broxgaard


Dato : 05-09-02 18:15

> Man fatter det ikke, hans historie, fundet i skradespand som et par uger
> gammel, var så forskræmt at han kom med en plejer fra internatet hjem, og
> blev passet af hendes hund!! tilbage på internatet hvor vi fik ham da han
> var 8 uger.

Hvis jeg fandt en kat i en skradespand så ville jeg beholde den og bliver
dens mor *S* og så håber på at den vil overleve...


--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel
www.anti-bums.dk (Miss Candy)
www.anti-bums.dk/laban/ (Minde side for laban (anti bums))



-[ F e r ]- (05-09-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 05-09-02 13:57

Nyeste update på "pis katten"

Hun skal neutraliseres tirsdag. Håber det hjælper, indtil da vil hendes
område være begrænset til toilet, og resten af huster, under skarp
bevogtning, når vi har tid og energi. Desværre må det være sådan

mvh Tommy Fer



Kate (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 05-09-02 15:22

" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> wrote in
news:al7ka9$2ebk$1@news.cybercity.dk:

> Hun skal neutraliseres tirsdag.

bare husk at hun sikkert ikke bliver omvendt fra dag 1 hvis det er
hormonalt betinget.
Jeg krydser fingre for at det "bare" er det der skal til.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Elwarth (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Elwarth


Dato : 05-09-02 16:08

Hej Tommy.

Jeg skal gerne give lidt håb med på vejen. Vores Frida tissede også alle
vegne inden hun blev steriliseret, dog kun når hun var i løbetid (hvilket
faktisk var næsten hele tiden). Hun har ikke gjort det en eneste gang efter
"snittet", så fat mod. Jeg forstår så afgjort godt, at I ikke kan blive ved
med at holde det ud!
Held og lykke.

Venligst
Dorthe



-[ F e r ]- (06-09-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 06-09-02 08:39


"Elwarth" <elwarth@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
news:al7ric$rs2$1@news.net.uni-c.dk...
Hej Dorthe

Juhuuuu Det var lige det jeg manglede at høre, har været meget ked af
tanken om at måtte sige farvel til gixxer..... Håber virkeligt det hjælper

mvh Tommy, Louise, gixxer og gizmo



Helle Knudsen (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Helle Knudsen


Dato : 05-09-02 18:55

Hej

Desværre er det sådan at når katte er utilfredse over noget så reagerer de
ofte med urenlighed... det være sig fysisk eller psykisk....

Men når katten er tjekket for sygdom.. så må man kigge på det psykiske... og
det kan være ganske svært at finde den psykiske årsag... det kan være det
hjælper at få hende neutraliseret... men det er ikke sikkert...

Jeg har oplevet katte( jeg har tidligere arbejdet 2 år på et internat) som
er kommet ind eller tilbage til internatet pga urenlighed og er så blevet
formidlet videre ud i et nyt hjem hvor der så overhovedet ikke har været
problemer med urenlighed... Det jeg vil sige her.. og uden at kende til
jeres situation og uden at ville indikerer noget dårligt med det... så er
det bare nogle gange at man ikke passer sammen med katten og at det kan være
derfor urenligheden opstår... så det er overhovedet ikke sikkert at det i
sidste ende vil være en dårlig ide at aflevere katten tilbage til Kattens
Værn... Og misforstå mig nu ikke, selvfølgelig elsker i katten og
selvfølgelig skal man prøve alle mulige andre ting først... jeg ville bare
fortælle om nogle erfaringer som jeg har fået i mit arbejde med katte.

Hilsen
Helle Knudsen....


" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> wrote in message
news:al7ka9$2ebk$1@news.cybercity.dk...
> Nyeste update på "pis katten"
>
> Hun skal neutraliseres tirsdag. Håber det hjælper, indtil da vil hendes
> område være begrænset til toilet, og resten af huster, under skarp
> bevogtning, når vi har tid og energi. Desværre må det være sådan
>
> mvh Tommy Fer
>
>



Søren Houlberg (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Søren Houlberg


Dato : 05-09-02 20:44

Hej Alle!

Er / var Gixxer ikke en internatkat fra begyndelsen?

burde den så ikke have været kastreret fra start af?
Det mener jeg da at kattens værn gør - altså neutraliserer alle de
"vild"katte de får ind?

Hilsen
Mette Sofie


"Helle Knudsen" <helle.k@post.tele.dk> wrote in message
news:3d779a0f$0$87269$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Desværre er det sådan at når katte er utilfredse over noget så reagerer de
> ofte med urenlighed... det være sig fysisk eller psykisk....
>
> Men når katten er tjekket for sygdom.. så må man kigge på det psykiske...
og
> det kan være ganske svært at finde den psykiske årsag... det kan være det
> hjælper at få hende neutraliseret... men det er ikke sikkert...
>
> Jeg har oplevet katte( jeg har tidligere arbejdet 2 år på et internat) som
> er kommet ind eller tilbage til internatet pga urenlighed og er så blevet
> formidlet videre ud i et nyt hjem hvor der så overhovedet ikke har været
> problemer med urenlighed... Det jeg vil sige her.. og uden at kende til
> jeres situation og uden at ville indikerer noget dårligt med det... så er
> det bare nogle gange at man ikke passer sammen med katten og at det kan
være
> derfor urenligheden opstår... så det er overhovedet ikke sikkert at det i
> sidste ende vil være en dårlig ide at aflevere katten tilbage til Kattens
> Værn... Og misforstå mig nu ikke, selvfølgelig elsker i katten og
> selvfølgelig skal man prøve alle mulige andre ting først... jeg ville bare
> fortælle om nogle erfaringer som jeg har fået i mit arbejde med katte.
>
> Hilsen
> Helle Knudsen....
>
>
> " -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> wrote in message
> news:al7ka9$2ebk$1@news.cybercity.dk...
> > Nyeste update på "pis katten"
> >
> > Hun skal neutraliseres tirsdag. Håber det hjælper, indtil da vil hendes
> > område være begrænset til toilet, og resten af huster, under skarp
> > bevogtning, når vi har tid og energi. Desværre må det være sådan
> >
> > mvh Tommy Fer
> >
> >
>
>



Helle Knudsen (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Helle Knudsen


Dato : 05-09-02 21:08

Hej

Jo, men det vil man jo typisk først vælge at gøre når katten er en 6-8 mdr.
Jeg vil tro at de færreste internater får en 12 ugers killing neutraliseret
før de kommer ud i nye hjem... dels fordi der er delte meninger om hvorvidt
det er "godt" at neutralisere så tidligt.... dels fordi at de normalt bliver
øremærket i samme omgang.. og det er hulen svært at få plads til øremærket
i det lille bitte øre som en 12 ugers killing har.. selvom de ved nogle
racer kan se noget store ud

Hilsen
Helle Knudsen


"Søren Houlberg" <skodfilter@mail.dk> wrote in message
news:3d77b41d$0$27694$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Alle!
>
> Er / var Gixxer ikke en internatkat fra begyndelsen?
>
> burde den så ikke have været kastreret fra start af?
> Det mener jeg da at kattens værn gør - altså neutraliserer alle de
> "vild"katte de får ind?
>
> Hilsen
> Mette Sofie
>
>
> "Helle Knudsen" <helle.k@post.tele.dk> wrote in message
> news:3d779a0f$0$87269$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Desværre er det sådan at når katte er utilfredse over noget så reagerer
de
> > ofte med urenlighed... det være sig fysisk eller psykisk....
> >
> > Men når katten er tjekket for sygdom.. så må man kigge på det
psykiske...
> og
> > det kan være ganske svært at finde den psykiske årsag... det kan være
det
> > hjælper at få hende neutraliseret... men det er ikke sikkert...
> >
> > Jeg har oplevet katte( jeg har tidligere arbejdet 2 år på et internat)
som
> > er kommet ind eller tilbage til internatet pga urenlighed og er så
blevet
> > formidlet videre ud i et nyt hjem hvor der så overhovedet ikke har været
> > problemer med urenlighed... Det jeg vil sige her.. og uden at kende til
> > jeres situation og uden at ville indikerer noget dårligt med det... så
er
> > det bare nogle gange at man ikke passer sammen med katten og at det kan
> være
> > derfor urenligheden opstår... så det er overhovedet ikke sikkert at det
i
> > sidste ende vil være en dårlig ide at aflevere katten tilbage til
Kattens
> > Værn... Og misforstå mig nu ikke, selvfølgelig elsker i katten og
> > selvfølgelig skal man prøve alle mulige andre ting først... jeg ville
bare
> > fortælle om nogle erfaringer som jeg har fået i mit arbejde med katte.
> >
> > Hilsen
> > Helle Knudsen....
> >
> >
> > " -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> wrote in message
> > news:al7ka9$2ebk$1@news.cybercity.dk...
> > > Nyeste update på "pis katten"
> > >
> > > Hun skal neutraliseres tirsdag. Håber det hjælper, indtil da vil
hendes
> > > område være begrænset til toilet, og resten af huster, under skarp
> > > bevogtning, når vi har tid og energi. Desværre må det være sådan
> > >
> > > mvh Tommy Fer
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Søren Houlberg (07-09-2002)
Kommentar
Fra : Søren Houlberg


Dato : 07-09-02 13:20

Hej Helle!

LOL - det havde jeg jo ikke lige tænkt på *GG* Sårn er det med
fordomme...... Alle internatskatte er "jo" voksne ik´ (ironi)

Hilsen

Mette Sofie
"Helle Knudsen" <helle.k@post.tele.dk> wrote in message
news:3d77b94b$0$87278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jo, men det vil man jo typisk først vælge at gøre når katten er en 6-8
mdr.
> Jeg vil tro at de færreste internater får en 12 ugers killing
neutraliseret
> før de kommer ud i nye hjem... dels fordi der er delte meninger om
hvorvidt
> det er "godt" at neutralisere så tidligt.... dels fordi at de normalt
bliver
> øremærket i samme omgang.. og det er hulen svært at få plads til øremærket
> i det lille bitte øre som en 12 ugers killing har.. selvom de ved nogle
> racer kan se noget store ud
>
> Hilsen
> Helle Knudsen
>
>
> "Søren Houlberg" <skodfilter@mail.dk> wrote in message
> news:3d77b41d$0$27694$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Alle!
> >
> > Er / var Gixxer ikke en internatkat fra begyndelsen?
> >
> > burde den så ikke have været kastreret fra start af?
> > Det mener jeg da at kattens værn gør - altså neutraliserer alle de
> > "vild"katte de får ind?
> >
> > Hilsen
> > Mette Sofie
> >
> >
> > "Helle Knudsen" <helle.k@post.tele.dk> wrote in message
> > news:3d779a0f$0$87269$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Hej
> > >
> > > Desværre er det sådan at når katte er utilfredse over noget så
reagerer
> de
> > > ofte med urenlighed... det være sig fysisk eller psykisk....
> > >
> > > Men når katten er tjekket for sygdom.. så må man kigge på det
> psykiske...
> > og
> > > det kan være ganske svært at finde den psykiske årsag... det kan være
> det
> > > hjælper at få hende neutraliseret... men det er ikke sikkert...
> > >
> > > Jeg har oplevet katte( jeg har tidligere arbejdet 2 år på et internat)
> som
> > > er kommet ind eller tilbage til internatet pga urenlighed og er så
> blevet
> > > formidlet videre ud i et nyt hjem hvor der så overhovedet ikke har
været
> > > problemer med urenlighed... Det jeg vil sige her.. og uden at kende
til
> > > jeres situation og uden at ville indikerer noget dårligt med det... så
> er
> > > det bare nogle gange at man ikke passer sammen med katten og at det
kan
> > være
> > > derfor urenligheden opstår... så det er overhovedet ikke sikkert at
det
> i
> > > sidste ende vil være en dårlig ide at aflevere katten tilbage til
> Kattens
> > > Værn... Og misforstå mig nu ikke, selvfølgelig elsker i katten og
> > > selvfølgelig skal man prøve alle mulige andre ting først... jeg ville
> bare
> > > fortælle om nogle erfaringer som jeg har fået i mit arbejde med katte.
> > >
> > > Hilsen
> > > Helle Knudsen....
> > >
> > >
> > > " -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> wrote in message
> > > news:al7ka9$2ebk$1@news.cybercity.dk...
> > > > Nyeste update på "pis katten"
> > > >
> > > > Hun skal neutraliseres tirsdag. Håber det hjælper, indtil da vil
> hendes
> > > > område være begrænset til toilet, og resten af huster, under skarp
> > > > bevogtning, når vi har tid og energi. Desværre må det være sådan
> > > >
> > > > mvh Tommy Fer
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



-[ F e r ]- (06-09-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 06-09-02 08:38

> Hej Alle!
>
> Er / var Gixxer ikke en internatkat fra begyndelsen?

Jeps

> burde den så ikke have været kastreret fra start af?
> Det mener jeg da at kattens værn gør - altså neutraliserer alle de
> "vild"katte de får ind?

De udsteder et "Gavekort" på neutralisering, og øremærkning ved køb (og i
kontrakten forpligter du dig til at benytte det)

mvh Tommy, Louise, gixxer, gizmo



Gitte J. Lock (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Gitte J. Lock


Dato : 06-09-02 09:01

" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> wrote in message
news:al9m0k$1k5m$1@news.cybercity.dk...
> De udsteder et "Gavekort" på neutralisering, og øremærkning ved køb (og i
> kontrakten forpligter du dig til at benytte det)
>
> mvh Tommy, Louise, gixxer, gizmo

Så kører de måske et lidt forskelligt system rundt omkring. I Aalborg får de
kattene neutraliseret og øremærket inden folk køber dem... er ikke stødt på
den med "gavekortet"... jeg skulle bare skrive under på at jeg KV skulle
kontaktes inden jeg evt. ville lade katten skifte hjem eller lade den aflive
etc. Jeg ville ellers godt have betalt Sambas kastration + operation (hun
skulle have ordnet navlebrokken) for at spare Vera Lange og KV i Aalborg
(har _kun_ positive erfaringer med dem + stor respekt for dem) den udgift.
-Gitte

PS: Men jeg håber virkelig for jer og Gixxer at kastration hjæper. Hvis
ikke... så kan jeg kun føle med jer og Gixxer. I så fald ville jeg også
forsøge at finde et hjem, hvor, hvor Gixxer ikke behøver være renlig... og i
sidste instans... ja, I står med ansvaret og smerten, og nogle gange ender
man bare med at måtte vælge den udvej, når alle andre muligheder er udtømte
(alt afhængigt af hvilken situation og hvilke forhold der gør sig gældende).



AEK (05-09-2002)
Kommentar
Fra : AEK


Dato : 05-09-02 17:41

" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> > Hej NG
>> Nu er spørgsmålet.... HVAD GØR VI? Hun kan ikke blive boende på vores
toilet
> Det er synd for hende.
>> Håber på en løsning.

Hej Tommy !

Hvis ikke det hjælper, at hun bliver neutraliseret .
Var det så en ide, om I evt. satte en annonce i den lokale avis, forklarede
situationen - der ville måske være nogle fra en gård, som ville blive
lykkelig for at have hende rendende udenfor.

/ Anya.


> Mvh Tommy Fer, Gizmo og Gixxer "pis katten"




Jette (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Jette


Dato : 05-09-02 20:06

"AEK" skrev:
> Hvis ikke det hjælper, at hun bliver neutraliseret .
> Var det så en ide, om I evt. satte en annonce i den lokale avis,
forklarede
> situationen - der ville måske være nogle fra en gård, som ville blive
> lykkelig for at have hende rendende udenfor.
>

Med tanke på hvordan de fleste gårdkatte bliver behandlet, synes jeg
ikke det umiddelbart lyder som en god idé. En kat der konstant render
udenfor, omgivet af andre katte, vil i høj grad komme i kontakt med
lopper o.lign. og derfor bliver de ofte aldrig nusset, eller har
menneskelig kontakt i det hele taget.

.... og dyrlægetjek, forebyggelse (vaccination) og behandling af sygdomme
m.m. i forbindelse med katte, er jo som bekendt en by i Rusland for de
fleste gårdejere

Mvh. Jette




Pia J (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 05-09-02 20:19


"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> wrote in message
news:rma8la.e1e.ln@tatooine...

> Med tanke på hvordan de fleste gårdkatte bliver behandlet, synes jeg
> ikke det umiddelbart lyder som en god idé. En kat der konstant render
> udenfor,

>derfor bliver de ofte aldrig nusset, eller har
> menneskelig kontakt i det hele taget.

> fleste gårdejere

Hrmpf, må jeg lige være fri? Hvis du ikke havde sagt det sidste, var jeg
blevet stiktosset

Mivse bliver nusset 17 gange om dagen, ellers klatrer hun selv op, får
morgenmad udover det som står fremme og lopper har vi heller ikke!
Plystæpper bredt ud over halmballerne har hun også fået...

:Pia


Jette (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Jette


Dato : 05-09-02 21:07

"Pia J" skrev:

> Mivse bliver nusset 17 gange om dagen, ellers klatrer hun selv op, får
> morgenmad udover det som står fremme og lopper har vi heller ikke!
> Plystæpper bredt ud over halmballerne har hun også fået...
>
> :Pia

Jamen, jamen... jeg ville jo slet ikke ramme nogen herinde *suk*

Jeg har bare set så mange grumme gårdkatte-skæbner, at jeg lige ville
gøre opmærksom på, der også kan være ulemper ved at aflevere sin kat på
en gård.



Mvh. Jette



Pia J (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 05-09-02 21:15

> Jeg har bare set så mange grumme gårdkatte-skæbner, at jeg lige ville
> gøre opmærksom på, der også kan være ulemper ved at aflevere sin kat på
> en gård.

Jeg ved det, bare rolig, jeg ville blot stresse dig lidt

:Pia


Jette (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Jette


Dato : 05-09-02 22:28

"Pia J" skrev:
> Jeg ved det, bare rolig, jeg ville blot stresse dig lidt

.... og når man kommer lige fra klappe-kage-tråden, skal der vidst heller
ikke så meget til, før man bliver stresset :-/

Mvh. Jette



Kate (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 05-09-02 21:25

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> wrote in
news:q8e8la.i4e.ln@tatooine:

> Jeg har bare set så mange grumme gårdkatte-skæbner, at jeg lige
> ville gøre opmærksom på, der også kan være ulemper ved at aflevere
> sin kat på en gård.

Selvfølgelig, men lige som jeg fik læst dit indlæg lød det som om at
*sådan* var og så ville jeg da lige pippe med

--
Kate (som altså sku' ha' læst lektier og nu er for træt og vil putte
med så mange misser som muligt

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Jette (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Jette


Dato : 05-09-02 22:34

"Kate" skrev:
> Selvfølgelig, men lige som jeg fik læst dit indlæg lød det som om at
> *sådan* var og så ville jeg da lige pippe med

hrm, hrm... jeg vil godt advare imod at pippe i en kattegruppe - nogen
kunne jo tro du er aftensmaden

Mvh. Jette



Helle Knudsen (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Helle Knudsen


Dato : 06-09-02 18:40

Hej

Hold op... jeg var ved at falde ned af stolen af grin... ja pas endelig på
med at pippe i en kattegruppe.... *griner endnu*

Hilsen
Helle Knudsen


"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> wrote in message
news:qbj8la.b9e.ln@tatooine...
> "Kate" skrev:
> > Selvfølgelig, men lige som jeg fik læst dit indlæg lød det som om at
> > *sådan* var og så ville jeg da lige pippe med
>
> hrm, hrm... jeg vil godt advare imod at pippe i en kattegruppe - nogen
> kunne jo tro du er aftensmaden
>
> Mvh. Jette
>
>



Katrine Nederby (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Katrine Nederby


Dato : 06-09-02 12:58


"Jette" skrev:


> Jamen, jamen... jeg ville jo slet ikke ramme nogen herinde *suk*
>
> Jeg har bare set så mange grumme gårdkatte-skæbner, at jeg lige ville
> gøre opmærksom på, der også kan være ulemper ved at aflevere sin kat på
> en gård.

Det har jeg også, eftersom jeg er vokset op omgivet af gårde, men jeg
spekulere nogle gange på om billedet mon kan være ved at ændre sig? Min mor
bor stadig det samme sted (nedlagt landbrug), og efterhånden som de gamle
gårdejere i området er faldet fra og yngre har taget over, er der også sket
et drastisk fald i omstrejfende katte. De syge og forhutlede katte, som jeg
husker fra min barndom (ja, jeg er altså kun 30, så det er ikke så
forfærdeligt længe siden, som det måske lyder *g*) ser man ikke rigtigt
længere. Men det kan jo også skyldes at flere af gårdene ikke længere drives
som landbrug, men har solgt jorden fra. Hmmm.....tror jeg vil spørge naboen,
som stadig er landmand om deres holdning til gårdkattene engang ved
lejlighed (Om de neutraliserer, vaccinerer og den slags; De har altid fodret


Findes der nogle undersøgelser i retning af Landmandens syn på katten,
Gårdkattens status i år 2002 eller lign. ?


Mange hilsner
Katrine
------------
"Until one has loved an animal, a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France



Kate (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 05-09-02 20:23


> Med tanke på hvordan de fleste gårdkatte bliver behandlet, synes
> jeg ikke det umiddelbart lyder som en god idé. En kat der konstant
> render udenfor, omgivet af andre katte, vil i høj grad komme i
> kontakt med lopper o.lign. og derfor bliver de ofte aldrig nusset,
> eller har menneskelig kontakt i det hele taget.

Faktisk tror jeg ikke at Pia mener det sådan, undskyld jeg svarer for
dig Pia . Og det er heller ikke mit indtryk at det *behøver* at være
sådan, jeg er naiv nok til at mene at en gårdkat godt kan ha' det godt,
den slipper måske bare for de ubehageligheder som indendørs urenlighed
ville skaffe den på halsen.
Selvfølgeligt er jeg ret sikker på at Tommy ikke ville dumpe Gixxer
hvorsomhelst, men gerne gøre hvad han kan for at hjælpe hende til et
ordentligt liv, hvis det er ham menneskeligt muligt, det er i hvert
fald det *jeg* læser i hans indlæg.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste