Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
er der nogen der ved hvaf forhandlerene gi~
Fra : Chokmah

Dato : 04-09-02 19:54

jeg sad og kikkede på den her
http://dk.pricerunner.com/photography/digital-cameras/47524/reviews
Olympus E-10

eller
http://dk.pricerunner.com/photography/digital-cameras/79404/details
E-20

( der taler vi om en kvalitet hvor jeg tror det er seriøse produkter )

de ligger mellem 11-13 000 kr mener jeg i salg spørgsmålet er så hvor
stor fortjensten er - ?

det var jo rart at vide - da jeg gerne vil bytte med noget af det grej
jeg har + måske nogen penge.

men jeg har talt med en foto forhandler der ikke var helt fremmed for
idden - med at bytte med mit leica r-3 linserne altså + det hus hvor
lys måleren skal rettes til .

hvor om alting er så er det jo rart at vide - hvad den man handler med
reelt har haft af udgifter på indkøb

MvH
Bo M Mogensen

Fra : WebCat

Dato : 06-09-02 07:24

Kontakt Photografica i københavn. De ved alt om brugte leica, og hvad du kan
forvente at få for det.

Fra : Chokmah

Dato : 06-09-02 13:37

On Fri, 6 Sep 2002 08:24:28 +0200, "WebCat" <WebCat@post1.com> wrote:

>Kontakt Photografica i københavn. De ved alt om brugte leica, og hvad du kan
>forvente at få for det.

jeg takker for svaret - men det gik nu mere mit spørgsmål på hvad en
foto handlere reelt betaler eller retter hvor mange % han tjener på et
nyt kamera `?

i dette tilfælled et digetal olympus e-20 eller 10

MvH
Bo M Mogensen

Fra : WebCat

Dato : 06-09-02 21:55

Den slags er der ikke noget entydigt svar på. Men jo højre beløb man taler
om jo mindre % selvfølgelig. Men det gælder jo altid om at købe lavt og
sælge højt, ikke kun for fotohandleren, men også alle andre. Jeg ved af gode
grunde ikke hvad en typisk fotohandler tjener på en kamera handel. Men når
det er tale om digitale kameraer er der typisk tale om avancer på linje med
computerbranchen, altså nok ikke nogen guldgrube.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-09-02 22:37

On Fri, 06 Sep 2002 14:36:48 +0200, Chokmah wrote:

>jeg takker for svaret - men det gik nu mere mit spørgsmål på hvad en
>foto handlere reelt betaler eller retter hvor mange % han tjener på et
>nyt kamera `?

Hmmm, der er ikke rigtig kommet nogle konkrete bud på din forespørgsel
og jeg havde egentlig besluttet mig til heller ikke at skrive noget,
da mit bud sikkert ikke er dækkende. Men med baggrund i salg af
fotoartikler for en snes år siden, vil jeg vove det ene øje og antyde
nogle retningslinier, som i hvertfald var ret gængse dengang.

Kamera og andet hardware: Faktor 1,45 - 1,60
Film og den slags: Faktor 1,80 - 2,00

Faktor betyder at man ganger inkøbsprisen excl. moms med faktoren og
derved fremkommer udsalgsprisen incl. moms. Det vil altså sige, at
hvis et kamera har en grossist-/importørpris excl. moms på 2.000 kr.,
bliver udsalgsprisen 2000x1,6 = 3.200 kr. incl. moms.

Nu skal man jo være forsigtig med at regne "fortjeneste" ud, hvis man
ikke har forstand på den slags. I dette tilfælde vil de fleste nok
konkludere, at "fortjenesten" er forskellen 3.200 og 2.000, men det er
jo ikke tilfældet, da der jo skal tages højde for momsen, som i dette
tilfælde udgør 640 kr., så tilbage er "kun" 560 kr. til at betale
husleje, lønninger og alt det andet, samt forhåbentlig et overskud til
indehaveren.

Nu må jeg vist hellere stoppe inden jeg for givet et falsk indtryk at
at have meget forstand på de dele, men det er da et bud på et svar

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 07-09-02 07:05

Hvis avancen er som i computerbranchen, kan man regne med ca. 3-5% ren
avance, når man er oppe i det dyre prislag.

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-09-02 08:23

On Sat, 7 Sep 2002 08:05:11 +0200, René Ernst Nielsen wrote:

>Hvis avancen er som i computerbranchen, kan man regne med ca. 3-5% ren
>avance, når man er oppe i det dyre prislag.

Det synes jeg lyder usandsynligt. Det vil altså sige, at det du kalder
avancen på et kamera til 10.000 kr. kun skulle være 3-500 kr.? Alene
finansieringen af et varelager med et rimeligt udvalg, æder jo den
smule op.

Som jeg skrev i mit indlæg, skal man være forsigtig med begreberne,
når man taler om avance/fortjeneste. Hvad forstår du f.eks. ved "ren
avance"? Er det det der bliver til far selv, når alle omkostninger er
afholdt?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : U. Pedersen

Dato : 07-09-02 10:03

Kurt Hansen skrev:

> [...]
>når man taler om avance/fortjeneste. Hvad forstår du f.eks. ved "ren
>avance"? Er det det der bliver til far selv, når alle omkostninger er

Kan det ikke være ligemeget hvad fotohandleren gi'r for sine varer,
bare vi slipper, med den billigste pris ?

Fx. fik jeg 16% i rabat sidst jeg købte udstyr

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)