Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
>> Nyt Portfolio <<
Fra : Jacob Langvad

Dato : 04-09-02 19:07

Hej alle fotointereseret,

Jeg har netop uploadede mit nye portfolio med reportager, portrætter og
mode. Adressen er:

www.jacoblangvad.com

Jeg hedder Jacob Langvad og er fotojournalistelev ved journalisthøjskolen i
århus. Jeg vil sætte stor pris på lidt kritik og feedback,

Mvh

jacob

Fra : KNL DtP

Dato : 04-09-02 19:42

"Jacob Langvad" <mail@jacoblangvad.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vil sætte stor pris på lidt kritik og feedback

Hej Jacob!

Det er jo en ren nydelse at bladre igennem dit portfolio - meget flot! Jeg synes, at
du har fanget mange virkelige gode motiver, som alle er teknisk fremragende. Super!

Lige et lille spørgsmål: Billedet under 3'eren med Safri Duo: Har du målt lyset på
skyerne, og så brugt TTL flash, som så giver så meget lys fra sig, at personerne i
forgrunden får samme lysstyrke som skyerne (der vel er en 3-4 blænder lysere)?

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 04-09-02 20:13

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
personerne i
> forgrunden får samme lysstyrke som skyerne (der vel er en 3-4 blænder

Det ser nu ud som om selv skyerne er underbelyste - det er vel lavet ved at
måle på himlen, kompensere med -1 eller -2 og så la´ TTL klare resten - og
så selvfølge sørge for godt med kontrast ved fremkaldelse/digital
bearbejdning.

I samme stil har jeg set Ricky John Molloys portrætter af John Nielsen - kig
http://pics.jp.dk/arkiv/guest.asp og vælg hans portrætter - nr. 5 og 6 er
af samme slags.

Mvh Kim

Fra : Jacob Langvad

Dato : 05-09-02 00:22

Meget pæcist. Jeg husker det nu som om jeg spotmålede i noget asfalt med
højlys (eller med en lysmåler) og undereksponerede et par blænder. Og så
klarede ttl'en resten.

Hvis det er molloys billede med ham racerkøren så har du helt ret. Han har
bare lavet det med to flashlamper (jeg brugte en håndflash) og mellemformat.
Det er iøvrigt et drøn flol portræt. Check hans helt nye hjemmeside på
www.rickymolly.com (eller .dk)

Mvh jacob

Fra : Anders Madsen

Dato : 04-09-02 21:17

Tak skal du ellers ha'....det er...ja...nærmest...WOW!

Flot, spændende og anderledes. Virkeligt imponerende arbejde Jacob.

Anders C. Madsen
webmaster@digitalfotografen.dk

http://www.digitalfotografen.dk - mere sjov med dit digitalkamera!

Fra : Jacob Langvad

Dato : 05-09-02 00:22

Thanx! så har det ikke være spildt arbejde. ;)

Mvh jacob

Fra : jo

Dato : 05-09-02 16:32

> Thanx! så har det ikke være spildt arbejde. ;)
>
> Mvh jacob

Hej jacob
Jeg synes serien med Jørgen Leth er helt formidabel flot. En utrolig god
tolkning af ham. Også
haiti faschion er god. >har du flere, så kom med dem.
jesper

Fra : Jacob Langvad

Dato : 05-09-02 17:07

> [...]
> tolkning af ham. Også
> haiti faschion er god. >har du flere, så kom med dem.

Tak - jeg lavede begge serier i løbet af de 14 dage jeg var på haiti i
januar. Begge serier er siden trykt i berlingskes m/s magasin i foråret. De
billeder der er på siden er dem jeg har valgt ud - der er ikke flere,
desværre. Modeserien var sjov at lave fordi jeg havde fået en stylist i
danmark til at finde en håndfuld nye, danske tshirts som jeg kunne tage med.
Og så lavede jeg den med folk jeg mødte på vejen og gav dem lidt penge for
at stille op.

Tak for kritikken

- jacob

Fra : John

Dato : 05-09-02 21:17

"Jacob Langvad" <mail@jacoblangvad.com> skrev i en meddelelse
> Jeg hedder Jacob Langvad og er fotojournalistelev ved journalisthøjskolen
> århus. Jeg vil sætte stor pris på lidt kritik og feedback,

Meget meget flot. Billederne lægger desværre milevidt fra mine egne
kundskaber, så nogen anden fornuftig kritik kan jeg desværre ikke tilbyde
dig
--
MVH
John K Hansen