MS Windows
briani 27239
Flytning af NTFS system partition til ande~
Fra : Henning

Dato : 04-09-02 18:32

Min HD er delt i flg partitioner:

10 GB, NTFS, XP.pro og programmer.

82 GB, NTFS, data.

1 GB, FAT, data.

Disken har fået en grim lyd (lejer?), og skal snart skiftes. Jeg har købt en ny disk (tilfældigvis samme størrelse), så den gamle kan sendes ind... Jeg vil så først flytte indhold fra den gamle til den nye. Data fra de to sidste partitioner er ikke noget problem, og systemet på den første heller ikke hvis det var 98.

Men jeg mener ikke det kan lade sig gøre bare at 'xcopy' XP-systemet fra en kommandoprompt, vel? Der skal vel bruges noget som Norton Ghost eller lignende, men det ser jeg lidt som en unødvendig investering for engangsbrug. Er det muligt med noget indbygget i XP? Backup ser ikke lovende ud. Eller findes der et fiks lille PD program, der kan klare det? Altså clone en hel disk eller bare en partition.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 04-09-02 18:57

Mig bekendt findes der kun de såkaldte klone programmer til det.

Hvis du ikke vil købe det kunne du måske få en computerbiks til at gøre det
hvis de har programmet.
Du kommer med maskinen med de 2 diske sat i, de putter boot disken i og en
time efter har du en ny disk, du skal bare lige jumpe den til master i
stedet for den gamle.

Det kan vel ikke koste ret meget.... det burde det ikke i hvertfald, men man
kunne jo ringe rundt